onsdag 22 maj 2013

Sommarbilder, och annat som gäller...

 

 
God Morgon !
 
En regnig och gråmulen himmel idag men kjol funkar väl ändå...känns varmt i luften...
Jag har ångan uppe, min att göra lista är låång...Både hemma och på jobbet så man skulle verkligen ta och komma på hur man skulle kloona sig.
 
 
Några bilder på ett sommarhus blir det här.
Gillar denna lantliga enkla sommarstilen.
Känns så skönt somrigt och avslappnat.
(Notera Sturehofs Krukan på skåpet.)
 
Nu här på förmiddagen ska jag ska ta tag i lite redigering av bilder, har fotat mera varor till nätbutiken, sen blir det att plantera, måla, beställa mer varor, betala räkningar och annat skoj))!
 
Ni som längtar efter de stora urnorna från Rif med silverkant, de ska förhoppningsvis snart komma hem igen då deras container från Marocko kommer in på måndag.
Sen har jag även superfina kuddfodral i svart/vitt från PB Home på ingång, beställda tidigt i våras så de har jag väntat på, precis som många andra verkar det som.
 
 
Kuddmix från Svenskt Tenn i sött möblemang och pelargonier på fönsterkarmen...
 
 
Vackra vidder...
 
 
Mycket skinn och bruna inslag i form av förvaring, bjälke, fåglar...
Vackert Smeg kylskåp skymtar också.
 
 
Sovrum med skira gardiner, randigt och mönstrat.
 
Tack för att ni kikar in!
Vi ses sen!
 
KRAM!
 
PS: jag som fyllt fyrtio har skaffat läsglasögon, hämtade dem förra veckan,var väl ingen katastrof, "jag ser inte", men jag köpte ett par snygga Max Mara och attans så klok man ser ut när man sitter här och jobbar vid datorn nu för tiden..*haha*... Andras kommentarer inte min...
Très chic även på kontoret i kulisserna måste man ju vara?!!



4 kommentarer:

Anonym sa...

Du ser helt säkert cool ut i dina, men jag vet inte om jag själv ser varken klokare eller chic ut med mina brillor på jobbet!! Jag måste ha dem när jag jobbar vid datorn, men när någon dyker upp i dörren måste jag kika över kanten på brillorna och då känner jag starkt hur töntigt det ser ut, hahaha. Men, när jag skaffat progressiva, kanske.....

Fina bilder som vanligt!

kramar
Ann-Britt

LOPPISLIV sa...

Vilket hem!! Sååå snyggt, helt i min smak, ojoj härligt med inspiration!! Fint med snygga bågar, ja man ser lite klok ut minsann, och att känna sig lite tres chic i vardagen är väl bara helt underbart :-))))

Kraaaam P

HEMLÄNGTAN sa...

Mycket att göra med andra ord, men jag antar att du tycker det är skoj om jag känner dig rätt :-)
Tar du någon semester i sommar? Vi ska ha rekordlång semester (fast vi har butiken öppen som vanligt men jag tänker bara göra de nödvändigaste arbetsuppgifterna, och så får jag ju hjälp utav min man också) så det ska bli riktigt härligt. Försöker jobba ikapp lite nu så jag kan vara "ledig" med gott samvete.

Kramar i massor!

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka underbara bilder!
Ha en fin kväll!
Kram/Lena