måndag 8 april 2013

Några favoriter...

 
Några favoriter i köket, Gerbera Kermik, Rif vas, Sturehof kruka och lilla radion Audio Pal som knappt syns...
 
 
Hej Måndag morgon!
 
Så var påsklovet över och förbi och den där lilla extra sovstunden på morgonen också...
Behöver dock verkligen vara tidig på jobbet så det är ju ingen nackdel att man tvingas upp...))!
 
Idag blir det till att röja och måla.
Ett lass med nytt kom hem igår och som vanligt har man kaos bakom kulisserna, hur blir det alltid så?!
Man skulle kanske inte ha så många järn i elden?!
 
Men det är ju det som är så roligt.
Jag hade fullkomligt vissnat om jag skulle sitta och göra "bara" en grej.
Behöver omväxling och variation och sånt som ger inspiration.
 


 
Gerberas handgjorda keramik är underbar, eller hur?
 
Skålarna finns nu i nätbutiken.
 
 
God Måndag på Er!
Förhoppningsvis med bara sooool!

5 kommentarer:

No34 sa...

Hos mig är verkligheten tillbaka idag med jobb, efter 2 månaders ofrivilligt uppehåll. Skönt men jobbigt att komma tillbaka....
Gerbera är sååå fint. Gillar ugnsformarna!
Önskar Dig en ny skön vecka, kram Kate

STENLYCKA sa...

Alla dina saker som du visar idag är också mina favoriter. Är särskilt förtjust i Sturehofs krukor.
Här har vi soool och det var rätt länge sedan vi inte såg den, vi har blivit bortskämda med att solen skall lysa varje dag, men egentligen längtar jag efter lite fint vårregn så att frosten försvinner och jag kan börja pyssla i min trädgård.
För här ligger faktiskt snön kvar på vissa ställen i min trädgård.
Ha nu en underbar dag och det är väl kul att ha mycket att pyssla med, jag skulle inte heller må bra om jag inte hade många saker på gång samtidigt.
Kram Raina

Malin`s Diner sa...

Hej hopp!

Jag sitter på jobbet men vill inte alls vara på jobbet. Väntar leverans i dag, eller egentligen för länge sedan, men kommer förhoppningsvis i dag. Är med andra ord inte taggad för lärarjobbet just nu...

Har en fråga om Gerberas porslin. Har två olika formar hemma. Den ena, den jag haft längst, har blivit så tråkig i glasyren. Den har riktigt fula sprickor. Varför blir det så, vet du det. Min vän vi var hos i lördags sa samma sak. Lite tråkigt tycker jag.

Kram kram

Unknown sa...

Også god mandag til dig! - Sikke en spændende blog, du har :-)
Venlig hilsen
Bente Holst
http://benteholst.blogspot.dk/

Anonym sa...

Vilka fina favoritsaker du har - helt i min smak! Krukorna är jättefina och jag är så glad över de jag köpte uppe i Dalarna för ett antal somrar sedan då jag inte tidigare sett dem härnere.

Ha en skön måndagskväll!

kramar
Ann-Britt