tisdag 19 mars 2013

Personligt på Södermalm

 
 Alla bilder Sköna Hem
 
 
Hej!
 
Ja idag håller man tummarna att snön iiiinte ska komma singlande ner...
(att man ska behöva det veckan innan påsk??!!)
 
Jaja, man får trösta sig med att våren kommer och så länge göra det så bra som möjligt med lite trevliga mysiga saker, som tex fin inredning och vackra blommor...
 
 
Detta hem som finns hos Sköna Hem tycker jag är så otroligt vackert och personligt.
Här bor en inredare som har Feng Shui och Wabi sabi som ledstjärnor.
Härlig mix av gammalt och nytt i harmoni.
 


 
Om inte alltför lång tid kan man faktiskt gå ut i trädgården och klippa av sina egna pioner...))
Vi har en rad pioner ut mot parkeringen bakom butiken och i somras sålde vi exemplar av dem till fyndpris, för just pioner är rätt så dyrt att köpa krukodlade, vissa sorter speciellt.
 Och man vill ju gärna ha flera olika sorter eller hur?
 
De dansar ju så vackert tillsammans...
 
 
 Stort ateljèrum som fungerar som kontor, matsal, ateljè och soffhörna...
Plats för mycket med andra ord om man inreder rätt.
 
 
Charmigt vackert!
 
 
I min nätbutik ska det installeras Klarna Check Out, vilket betyder att man ska kunna betala med kort framöver.
Igår testkördes detta under ett par timmar på eftermiddagen vilket betydde att det inte gick att genomföra köp just då.
Skulle det vara liknande "strul" idag så beror det på det.
Hoppas dock att detta ska vara ready to go och klart snart.
 
Mycket med det tekniska.
Tills vidare är det förskottsbetalning och Klarna faktura/konto som gäller precis som innan alltså.
 
Ha en fin dag!
Med eller utan snö!
 
KRAM!


5 kommentarer:

dammråttor och rabarber sa...

Vackra bilder. Får mig att längta efter lite värme när jag ser de ljuvliga pionerna. Ha en bra dag!/ kram Lisa

Rut och Signe sa...

Hoppas ni inte får allt för mycket snö. Vi har fram till idag fått dryga dm extra. Precis vad jag var sugen på nu. Har ju ett par nya vårskor som väntar i garderoben. Är ju lite sugen nu liksom.

Kram Marie

Designe sa...

Va mysigt! ..och lite ateljéstuk i lägenheten!
Åh, nu blir jag sugen på pioner, de är ju såå underbara! Är nästan tur att vissa blommor inte finns att få tag på jämt för då skulle man inte uppskatta dom lika mycket!

Tack för svaret ang. färgen även om du inte minns färgkoden! Den påminner mycket om kimrök tycker jag.
Kram :)

LOPPISLIV sa...

Helt underbart!! Detta hemmet älskar jag :-)) Man tycker ju om så många stilar, denna är så ledig och fridfull på något sätt. Stolarna fick jag ha begär på direkt!!
Ha en fin tisdag! Kraaam Paula

vitadrömmarobusigabarn sa...

Vilka vackra bilder och fint hem
Här snöar det och jag vill ha vår!!
Men den är på väg
Ha en jättefin dag
kram Tina
tack för din fina hälsning!