fredag 15 mars 2013

Nymålat!


 
Godmorgon Fina!
 
 
Åhhh vilken lycka att vakna, dra undan gardinerna och se en stor stor sol lysa över dammen och gnistra i snön...
 
 Då förlåter man nästan snön för att den föll igen...
 
 
Nu får ni se resultatet av min målade trapp.
 
Ledstången har nu alltså blivit vit, spjälorna nyuppfräschade med vit färg och även mellan trappstegen och på sidorna har jag fått måla nytt vitt.
Och detta gjorde jag förstås inte allt igår...Krävs ju lite förarbete som slipning, målatrvätt och eftersom ledstången var brun har den målats tre varv. Så detta påbörjades i måndes.
 
Nu ska jag fundera på om jag ska behålla trappstegen grå eller inte.
Bäst att känna in sig ett tag nu när jag ändå "förvandlat" ledstången.
 
Jag är så glad att jag tog tag i hallen i vintras. Borta är det beiga och gråsilvriga och det känns nytt och fräscht.
(Men frågan är om man ska behöva börja måla alla dörrfoder också..puh...)
 



 
På tal om annat jag tycker är vackert så är det fjädrar...
 
Långa stiliga sådana...
 
Vi fick hem dessa skönheter igår.
Vackra att sätta i vas,
- och håller för evigt.
 
Kommer in i nätbutiken under dagen också.
 

 
 

 
Ha en fab fredag!
 
 
Hemma hos oss får vi bytt bänkskiva idag...(till samma som innan, men den hade börjat släppa på ett ställe runt diskhon, underlimmad diskho, och IKEA var hur snabba som helst att fixa detta. Det kallar jag service!)
 
Kram!


6 kommentarer:

Anneli sa...

Snyggt blir det!
Tyvärr är det ofta så att det ena drar med det andra, har man börjat fixa så får man fortsätta med annat också............

De mysiga fjädrarna gillar jag!
Fin inredningsdetalj.

Fin helg,
Kram Anneli

Designe sa...

Hej igen! Det var jag Designe som skrev nyss..blev nåt fel så jag blev anonym! :)

Camilla/ Rufft och Sött sa...

Åh vad fin tapeten var, helt underbar verkligen!!

Cecilia sa...

Trappen och hallen blev jättefin. Personligen skulle jag behålla trappstegen gråa för att bryta av det vita.

LOPPISLIV sa...

Trappen blev jättefin och tapeten är helt ljuvlig, sååå söta blommor!!! Kanonfint!!!

Kraaaam Paula

Ekenäsliv sa...

Sååå himla fint i din hall!!
Vi, hrrm min man då;), målade trappen ner till källaren vitt för lite mer än ett år sedan vit, men trappstegen blir ju slitna… Vi har även en trapp upp till övervåningen som skriker efter färg och man är nu i valet och kvalet vilken färg man ska ta.. Eller har du nån särskild färg? Vi blev rekommenderade en till källartrappen i färgbutiken men nog borde det hålla lite bättre?
Älskar iaf din tapet, är hur söt som helst!
Kram Anna