lördag 23 februari 2013

Tillbaka från...


...underbara Österrike!

Hej Fina Ni!

Det blev en riktigt lång bloggpaus här!
 Ovanligt för att vara mig men det beror på att vi varit i Österrike på en härlig skidresa!

 Ja ni som följer mig på Instagram,
 och där heter jag tulipablomsterverkstad,
 vet förstås redan detta för där har jag lagt ut bilder varje dag under resan,- det är bara så galet kul med instagram har jag äntligen insett!


Vi drog iväg på min födelsedag förra fredagen och kom hem idag morse.
Eftersom vi körde själva kunde vi också välja att besöka ett par storstäder på ditväg och hemväg.
Mest imponerad blev jag av Salzburg, såååå vackert...
Givetvis tog jag lite kort men från skidbacken är det mest i-phone foton eftersom det är vad man har i fickan och inte en systemkamera!
Jag har en hel del bilder och några kommer här, mer blir det imorgon!
(Min mamma vill så gärna se....*haha*..., hon har fått sköta butiken själv denna veckan, tack mamma!)

En solig skiddag i Österrike går inte av för hackor. Det är då man förstår vad folk pratar om när de lyriskt snackar om sina skidresor dit.
Det är otroligt vackert att sitta på en gnistrande vit alptopp, och gärna med en tallrik rykande gulaschsoppa framför sig!, och ha solen i ansiktet och de vita vidderna runtomkring, det är magiskt...
Då känner man sig riktigt lycklig!



Inte alla dagar bjöd på sol. Det var omväxlande väder  och vissa dagar en utmaning att se och därmed även att åka skidor!


Alla dessa härliga fikaställena och restaurangerna som ligger runt omkring de olika pisterna... Guld att värma sig eller få lite energi till skidåkningen.




Vi bodde i Kirchberg som ligger några kilometer från Kitzbuhel.
Från hotellet gick en skidbuss två gånger i timmen och hem kunde man åka rätt ner till hotellet!
Det var bara att välja vilka pister man skulle ge sig på, röd, svart(inget för mig!!) eller blå... Karbinbanan tog en upp och emellan bergen och så var det oändligt med olika lifter, här gällde det att läsa karta och hålla koll på tiden så man inte missade sista liften för ofta blev det lång väg hem och många olika liftstopp.



Gulaschsoppa med bröd,- en riktigt solig dag till lunch.
 Heaven!
(Min kära O har "tjatat" om den där gulaschsoppan i alla år att den måste man äta i Österrike i backen och ja, den var myyyycket god, nu vet jag... Det är känslan med allt tillsammans.)


Mer skidresa blir det på bloggen imorgon.
Idag är vi väldigt trötta efter en kväll och en natt i bil...
Skönt att komma bort men alltid skönt att komma hem!

Ses imorgon!

Kram!

4 kommentarer:

Jessica sa...

Ni ser ut att ha haft det riktigt bra men välkommen hem Kram Jessica

Malin`s Diner sa...

Spännande att ni körde själva. Hur lade ni upp rutten? Hur många övernattningar gjorde ni? Berätta!! Jag vill göra samma sak med min familj.

Kram kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken härlig resa ni har gjort!
Kram,
Regina

G:a Affären sa...

Förstår att ni haft en härlig vistelse i Österrike, själv har jag bott i Schweiz och älskar alperna, året om. Det var evigheter sedan jag åt gulaschsoppa, kanske dags att leta reda på ett recept.
Vilken häftig och ovanlig belysning du visade i förra inlägget! Jag gissar att ni har många fina minnen med er hem och så bra att mamma kan sköta butiken när ni är borta.

Önskar dig en fin söndag!

Kramar
Cia