torsdag 28 februari 2013

TACK!

 
 
Hej
 Finaste Finaste
 Ni!
 
Jag vill säga tusen tusen tack för era fantastiska hälsningar, både här på bloggen och på mail.
Jag har fällt både en och annan tår av det faktiskt.
Jag trodde aldrig att det skulle bli sånt gensvar av de får orden jag skrev, men tydligen, och ganska självklart, är det något som berör de flesta av oss.
 
Jag brukar inte ta upp tråkiga saker här.
Jag brukar faktiskt också skaka av mig det och veta att det bara är ren och skär avundsjuka.
Men ibland blir det för mycket.
 
 
Utav alla kloka fina ord ni skrivit så måste jag citera ett par av dem.
 
- och jag vet att det träffade fler än mig i hjärtat.
 
 
..."att ignorera saker och ting, inte låtsas om vad man gör eller har, är en form av "härskarteknik", ett ord en vän till mig lärde mig, och det är så sant!
Egentligen är det DE som är svaga och små, men de lyckas likt förbannat att få en att känna sig liten och sårad.
Att "inte låtsas om stilen" är vanligt bland komplexa människor, tyvärr verkar de inte fatta att man förstår att de är just snåla, svaga, ogenerösa, avundsjuka och missunsamma, de tror att man går på att de verkligen ÄR ganska ointresserade av vad man gör, har och vad man är för en personlighet"...

Jag kan bara skriva under.
Så sant som det är sagt.

På mailen skrev rara Ann så här;
(sagt av en killkompis till henne en gång)

"Sticker man ut hakan bara lite grann utanför den grå massan, då riskerar man bara en liten smäll på käften.
 Men sticker man ut den LÅNGT-ja då får man en riktigt STOR JÄDRANS KÄFTSMÄLL."
 
 
Nu lämnar jag detta ämne.
 
 
I eftermiddag ska jag hem och marinera kött, baka bröd mm, tänkte ha en liten italiensk buffè till helgen så det är en del förberedelser till det.
 
KRAM PÅ ER!

8 kommentarer:

UlricaA sa...

Åh så gott det lät! och ja jag kan ju inte mer än hålla med om det dom andra skrev. Vi har sen vi flyttade ihop dragits med en hög människor som hela tiden ska lägga sig i, snacka skit, bråka, ställa till och ha åsikter. Att det stjäl energi, ork och kraft och dessutom går ut över Hanna är nåt dom helt verkar oförstående över. Jag inser att det är bara avundsjuka, men nånstans så ibland så måste man få lov att tycka det är jobbigt oxå....så jag sänder dig en stor varm KRAM och ja gör som vår hund, rulla av dig det i snön ;O). kram!

UlricaA sa...

Recept var det ju jag ville skriva att vi vill ha oxå, recept! På det marinerade köttet OCH brödet ;O)

Annas röda stol sa...

Du bjuder alltid på så fin text och finfina bilder :) Ha det gott. Kram Anna

LantlivsAnette sa...

Så sant, så sant...jag har fått smaka på både det ena och det andra kan jag säga..ibland kommer tankarna och de håller på att ta över, man mår dåligt..men jag försöker att skaka av mig, ruska bort allting..ibland lyckan jag och ibland inte..
Kraaaam Anette

n o r d i n g å r d e n sa...

Men,oj,oj,tack själv snälla rara du! Vackra männsika, på både ut och insida!

Ja, man måste få älta och skriva av sig och visst, de flesta verkar ha känt av detta i ngn form, antingen som jag skrev att man "tystas ned & ignoneras" eller kanske att ngn tom säger fula elaka saker! Men,så länge men inte har beteet sig så själv kan man gå med huvudet högt,omän hjärtat får sig en törn emellanåt...En vår-solstråle till dig!!!!!

n o r d i n g å r d e n sa...

...jag menade ser jag nu, " att ha: inte-låtsas-om stilen/sättet"..

Inte att, inte låtsas om en viss inredningstil,så det inte misstolkas ;)

STÅ PÅ DIG!!! Men jag gillar att du tog upp detta, och tack för länken fina du!! <3

Anonym sa...

Hej
Åh jag vet inte hur. man ska säga detta!
men jag tror att bakom en del kommentarer, kan finnas väldigt trasiga sorgsna medsystrar som mår så skitdåligt. och då se alla vackra bloggare som. visar sig både framgångrika med ännu vackarare hem fina kläder . ni bakar och donar och allt är näst intill perfekt.
Jag vet det är orättvist att ge sig på bloggaren som är oskyldigt.
Men jag tror att när den här trasiga olyckliga personen läser era bloggar om allt de vackra fina och allt ni gör Glänser...så jag har en viss !! liten förståelse att allt i den här sargade personens Värld blir allt ännu mer märkbart eländigt.
Jag har funderat ofta på dom här. ni i bloggvärlden kallar elaka !!
de har fått mig. att tänka på dom ur ett mer mänskligt perspektiv dock, ja om det är rätt eller fel.
Jag är ingen domare. men så här funderar jag på det hela.
Kram till er alla där ute även ni som kallas elaka ..hoppas ni en dag får uppleva samma Lycka som dom här fina bloggande damerna. KRAM

Annika sa...

Blev så ledsen för det som hänt dig!
Jag läser din blogg nästan dagligen, får sådan energi och insperation av den.Försök skaka av dig hemskheterna du är fantastisk!