fredag 8 februari 2013

Klassiskt!


Alla bilder Sköna Hem

Halloj FREDAG!

Ååååhh, alla dessa vackra hem det finns att njuta av...

Älskar så många olika stilar och detta klassiska tycker jag är väldigt väldigt vackert...
Något som aldrig går ur tiden.
Lite den stilen jag egentligen velat ha ända sedan jag bodde hemma och började köpa mina antika möbler...För ja, man skulle ju flytta hemifrån en dag så det var lika bra att börja samla, *haha*... 

Även om jag kan tröttna på en del av det där klasssika emellanåt så tröttnar man ändå aldrig riktigt, just för att det är klassiskt och därmed tidlöst.
 Det handlar väl mest då om att man längtar efter lite förnyelse, inte om att man inte tycker om det.


Vas Dagg, Svenskt Tenn och antika karaffer.
Det lilla glasbordet som skymtar i bakgrunden är också Svenskt Tenn.


Jag är ju sån som tycker det är underbart med fönster utan gardiner, dvs om man har vackra spröjsade sådana som exempelvis här.
Fönstren blir som konstverk i sig,- och så det vackra ljus man får in...
Antik matta och stolar IKEA.
De guldfärgade spegellampetterna bryter av väldigt vackert och är eyecatchers.
Och så har vi de där elementskydden som jag alltid drömmer om))!


Stilig soffhörna!
Maffig trädgårdsmålning som sätter färg och tas upp i kuddar och detaljer.

Är på jakt efter en bra naturfärgad matta till vår soffgrupp.
Hade en vit lite finare ryamatta köpt på Severins Möbler men den ligger just nu i en garderob, hopplöst med vitt OCH hur mycket skräp faller det inte ner i en sån matta som man inte får upp...
Ganska mycket!!!
 Vill ha en slät beige historia nu...



Platsbyggda bokhyllor och glasbord framför vilket är en smart idè för luftigare intryck och så blir de inte lika mycket  i vägen för synen av de fina bokhyllorna.

Fredagsplaner?

Ska skylta om i butiken,- OM jag hinner.
Mannen kommer hem efter en vecka i Stockholm så då får det förstås bli någon god mat till kvällen och så blir det barnbio för någon i familjen och vanligt hemmamys.

En bra fredag!

Ha det bäst!

KRAM!

6 kommentarer:

LOPPISLIV sa...

Jättefint hem och precis som du beskriver klassiskt!! Snyggt!!
Ja matta det är inte det lättaste att hitta, jag funderar på en stor Tinek i färgen KIT, har inte bestämt mig ännu, eller en naturvit, svårt svårt, hittar du något fint visa gärna för jag behöver alla tips jag kan få :-))

Kraaaam Paula
Ha en fin fredag!!!

Casa of Mia sa...

Underbart klassiskt och snyggt hem, precis i min smak. Önskar dig en härlig helg, kram

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Vilket vackert hem.. Så härligt utrymme det ser ut att vara, stora rum och högt i taket :)
Jättefint!
Det låter som om ni kommer få en mysig fredag!
Ha det så bra o stor kram till dig.
Jessica

LOPPISLIV sa...

Jag igen :-) Här kommer tips på mattan jag funderar på, är lite orolig att den blir för mörk? känns jobbigt att skicka tillbaka om den inte blir bra. Kraam Paula

https://www.inreda.com/showProductsDetail.asp?meta=Jutematta%2C+Kit&pID=15316&cID=7&agrID=36

Things and Thoughts sa...

I love this style, not too classic,not too modern.It's well balanced I think.
Kram Olympia

AnnaHelena sa...

Mattan på den översta bilden! Och tavlan på den samma! Så fint!
Vasen Dagg - helt underbar!

Jag tycker att det är svårt att hålla sig till en stil, när det finns så mycket som är fint: Orientaliskt, lite shabby, lite modernt...Man skulle ha flera hus! Med olika stilar! :-)
Men klassiskt är alltid fint, och håller såklart i längden.

Kram // AH