torsdag 28 februari 2013

Att planera för buffè...

 
Godkväll!
 
Medan stora delar av landet verkar ha haft sol idag så har vi dragits med en trist grå himmel, vad det där ljuset betyder mycket...
Det är magiskt när det uppenbarar sig och de andra dagrana känns det faktiskt som att vintern är lite för lång...suck...
Men snart får vi hoppas vi har våren här på riktigt!
Jag längtar efter pensèer och soligt kaffedrickande ute...
 
I eftermiddag har jag ägnat mig åt att förbereda för lördagens lilla italienska buffè som jag bestämt mig för att ha.
Letade recept större delen av kvällen igår innan jag bestämde mig, beslutsångest...! Men nu blir det bara nya recept jag ska prova, (utom till efterrätten).
 
Menyn är i alla fall spikad och klar så nu får jag hålla mig till den och inte vela mera!
 
Idag har jag marinerat kött och bakat bröd med timjan och perslija.



 
Marinad till kött...
 

 
En peace kudde från House Doctor fick följa med hem från butiken idag.
Kände att den skulle sitta fint på schäslongen där det blir en del läsning från både stora och små.
 
 
Imorgon blir det jobba och förstås fixa mer till det italienska bordet!
 
Och så säger vi hurra för mars förstås!
 
 
(Fortsättning på buffèn följer...
Det kanske blir nåt gott jag kan tipsa om!)
 
 
KRAM

4 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Spännade att se vad det blir för gott du ska bjuda på!
Här planerar jag med för middag på lördag! Imorgon ska Boeuf Bourgignon göras så den kan stå och riktigt gotta till sig tills lördag kväll! Älsakr verkligen att vara ledig på fredagar!!

Läste ditt tidigare inlägg! Vill bara skriva några ord..
Jag beundrar människor som tar tag i saker, som förverkligar sina drömmar och inte är rädda. Du ska vara stolt över dig att du vågar och att du lever!! Jag jobbar på mig själv och mitt självförstroende så att jag kan ta mig ur en situation i mott liv som jag inte trivs med (mitt jobb) Jag försöker suga åt mig av allt positivt man kan läsa på alla härliga bloggar och låter mig inspireras istället för att sura ner mig och skriva trista beska kommentarer. Sånt förstår jag mig bara inte på.
Jag förstsätter läsa här hos dig och suger in alla inspiration jag kan få!!
Kram på dig!
/Anna

Anonym sa...

Ekenäs Anna!
Vad härligt att du, klarar av att vara positiv.
Men jag är övertygad om att, dom här människorna som jag skrev om, som trasiga, dom finns bland oss, vare sig vi vill eller ej.
Jag tror inte vi får bort det negativa,, men vi kanske kan lära oss att leva med det?? Vi har nog inget val så länge alla kan "klicka" in sig på olika bloggar. Det är lite som en Långfilm, vad vore den utan det goda o onda ganska: tråkig!!! Vi får nog stå ut med nyanserna i livet!! på både gott o ont. Kram till alla..Ja nu är det VÅR jippi!!!

STENLYCKA sa...

Glad vårmånad!
Önskar dig också en underbar helg!
Tack för dina alltid så ljuvliga bilder!
Kramar
Raina

Lovisa Wallin sa...

Åh vilke mysig hörna! Den bilden åker direkt ner i inspirationsmappen, det ligger redan en hel del där med din blogg som källa..:D