måndag 19 november 2012

Mot advent med full fart...


 
Hej där ute!
 
Ny vecka och veckan innan advent!
 
Ja nu går det undan!
 
Nu känns det inte alls som att jag varit tidigt ute med vissa saker, nej jag vill bara njuta av det så mycket det går...
 
Idag har jag fixat inför kursen imorgon, dvs köpt hem påfyllning av kransar och dekorationsmaterial,.. vissa saker var mer poppis än andra, fyllt på med nya fina krukväxter och härliga snittblommor och bakat förstås, som är nästan lika roligt som att pyssla med blommor och inredning!
 


 Visst vill man känna på de knoppiga julrosorna och dofta på skimmian. Vira hö runt blommorna som för att bädda in dem lite och fixa en fin korg till trappan eller en lite mindre till bordet där inne...
 
 
De fina höga ståltrådskorgarna har jag lagt in i nätbutiken idag.
 
 
Nu ska ännu en mjuk pepparkaka in i ugnen!
Doftar himmelrike här!
 
Trevlig kväll på er!
/Mariette

9 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Så fin blomma! Passade så bra i korgen. Kram Suss

Spirande grönt - sa...

Underbart vackert arrangemang!

Ha en finfin vecka,
Rebecca

UlricaA sa...

Här har vi oxå snöat in på mjuk pepparkaka, det är ju så GOTT!

Källeboda lantliv sa...

Alltid lika vackert ! vilken fin korg ...så kul med dina kvällar ..blir allt lite avis...kram jeanette

Home2tiny sa...

Måste dofta ljuvligt hos dig av både blommor o pepparkaka. Har precis fått inspiration av ditt fina hem i Underbara julhem. Kramisar Tina

Runevads Trädgård sa...

Härliga julrosor, en av mina vinterfavoriter,..å en vacker plantering!

Ja, förrådet behövs fyllas på ibland, svårt bara att veta vad som gillas och vad som går åt?! Ska själv ha en kurs nu för 20 pers. och man undrar ju vilket pynt man ska satsa på.. Har du något tips?

Lyckliga du som har nära att "hämta" pyntet.

Ha en trevlig kurskväll i morgon!
Kram Camilla

Anonym sa...

Jättefin plantering. Vad fyller du ut med nedtill?
Jag antar att det inte är jord i hela korgen?

Mvh Åsa

Anonym sa...

Vad fint du gjort iordning. Du har så många inspirerande idéer.
Ha en fin vecka.
Marita i Björkhagen

Tulipa sa...

Hej!

Tack för fina hälsningar!
Visst blir man glad av sådana här fina vinterblommor!!!

Camilla, populärt pynt hos mig är bla bark, olika band/snören som är naturnära i beige, grått, matt rött, videkvistar, stjärnor, lärk, mossiga grenar, kanel, tygknappar mm...Jag dukar gottebord så får man välja och fundera hur man vill ha det...

Åsa, jag har plast innanför säckväven och sen har jag fyllt med lecakulor och sedan jord.

Ha en bra dag!
Mvh Mariette