fredag 16 november 2012

Kväll inför advent, runda ett!

 
Gottebord av pynt...
 
 
Godmorgon Fredag!
 
Här kommer ett litet bildregn från butiken igår kväll när det var pyssel med temat Kväll inför Advent.
 
Som vanligt gjorde alla så fantastiskt fina skapelser och det är så roligt att se skaparlustan och fantasin och hur ingens krans/dekoration blir lik den andra.












Alla recept på det jag bjöd på igår, utom saffransgrottorna med lingonsylt, finns under kategorin Recept här på bloggen.
 
Tänkte också att jag skulle ta kort på tjejernas fina arrangemang men det blev bara några kort för sen kom det annat emellan och så glömdes det bort... Kan säga att kvällen flyger iväg och så hoppsan så var det riktigt sent och vart tog de timmarna vägen? Men så är det ju när man har trevligt!!
 


Fick i alla fall fotat några få av alsterna, dessa syns här...
På väggen hade jag hängt upp lite förslag och inspiration!


 
På tisdag och onsdag är det dags för nya omgångar av samma pysselkväll!
Härligt!
 
Ha en riktigt bra dag!
/ Mariette

9 kommentarer:

No34 sa...

Vilken härlig kväll ni ser ut att ha haft!! Ja, nu börjar man verkligen längta efter advent med alla ljus och dekorationer...
Önskar Dig en härlig fredag, kram Kate

Anneli sa...

Åh, vad skoj!
Hade mer än gärna varit med om jag bott närmre.............

En fin helg,
Kram Anneli

Camilla sa...

Fantastiskt fint alltihopa...hade jag bott närmare så skulle jag komma...mycket inspiration och ett fantastiskt fika bord oxå.
Ha en trevlig dag
Camilla

Anonym sa...

Hej

Ser så mysigt ut, man skulle bott närmare!
Ha en trevlig helg!
Kram Jenny i Skara

Casa of Mia sa...

Vilen härlig kväll, ser verkligen mysigt ut, kram

G:a Affären sa...

Deltagarna hade säkert en givande och inspirerande kväll, dessutom med gott fika. Kul med dessa temakvällar för dem som har möjlighet att vara med!

Trevlig helg!
Cia

Spirande grönt - sa...

Ser mysigt ut!

Ha en finfin helg,
Rebecca

Sofia sa...

Hej!
Ni verkar ha fullt upp och det ser så roligt ut alltihop. Jag har funderat många gånger på att komma upp och hälsa på men jag vill inte störa så det har inte blivit av men jag funderar på att titta in imorgon, men vi får väl se hur det blir med det.

/Sofia (praktiserade hos er i två veckor i våras)

Sussi.Sussinghurst sa...

neeeeii, hvor herligt. De små mostræer i dekorationerne er en hel ny ide for mig..... den må afprøves. Tak fordi du deler.