torsdag 15 november 2012

Ikväll...


 
Godkväll mina Vänner!
 
Ikväll är det pyssel i butiken som gäller!
Jag har förberett och donat hela dagen. Tar sin tid med andra ord. Men det är så väldigt trevligt!
Så nu har jag nog glitter både under näsan och på kinderna...*haha*...
Glad blir man i alla fall av att skapa!
 
Tog några kort i lilla köket i butiken innan...
 
På fikabordet blir det mjuk pepparkaka, saffransgrottor med lingonsylt, apelsinkolasnittar och bountybollar.

 
Ha en trevlig kväll så hörs vi mer om kursen sen!
(de glada deltagarna brukar ju också fastna på bild!)
 
Må så gott!/ Mariette

13 kommentarer:

Träning Inredning Inspiration sa...

Vad mysigt! Önskar jag var på kursen:)

Hoppas ni får en mysig kväll!

Kram Johanna

AnnaHelena sa...

Å, du är verkligen superduktig på att förmedla sköna stämningar på dina foton! Så genuint trevligt och mysigt det ser ut! Det blir säkert en toppenkväll!

Kram // AH

Källeboda lantliv sa...

å ! Vad mysigt det låter ..önskar at också fått tillfälle att vara på kursen ...du bjuder på massor av inspiration ..ha en trevlig kväll ...du goa mariette ! kram jeanette

Anonym sa...

Vad mysigt vi får väl recepten.
Tack på förhand
Hälsn. Eva-Lena

Malin`s Diner sa...

Wow, vad mysigt!

Kram kram

Lilla Blanka sa...

Hej fina Mariette,

Åhh vad mysigt det ser ut..! Där skulle man varit med ;)

Kram
Mia

Annas röda stol sa...

Mysiga bilder!!! Och kaffesugen blir man..Kram Anna

Min plats i solen sa...

Åhh, nu blir min jullängtan än större. Underbara bilder!♥

Ha en fin kväll.

Kram Lotta

Karin A sa...

Så mysigt det ser ut! :) Önskar att det var lite närmare så att jag kunde komma och pyssla med dig. Och kakorna både ser och låter fantastiskt goda. Kram och trevlig kväll!

Eva sa...

Hej o tack för allt advents mys ikväll.
Allt var verkligen så mysigt som det såg ut på bilderna i bloggen. November är underbart med allt pyssel o tända ljus.
Speciellt tack för den goda fikan i köket!
Vi kommer tillbaka/Eva

Anonym sa...

Så mycket vackert som du har ställt fram för dina deltagare att hämta inspiration med. Synd att jag bor alldeles för långt bort(Stockholm), svårt att bara kunna komma över en kväll. Vilka smarriga bakverk som du bjöd dem på. Jag har med ljus och lykta försökt i ditt receptregister att hitta Bountybollarna, men jag ger upp för det går inte att söka i ditt väldigt fina receptregister. Väldigt tacksam om du har möjlighet att lägga ut det på din hemsida. Trevlig Helg //Helena

Tulipa sa...

Helena, jag kollade under mina recept och det finns inlagt i januari 2012 så om du bläddrar tillbaka några sidor under receptkategorin så finns det där! De är verkligen kanongoda!!! Lycka till och tack för den rara fina hälsningen!

Eva, tack själv för igår! Jätteroligt att ni kom och tack söta du för den spännande fina glöggen, den ska kanske öppnas i helgen tror jag...
Må så gott och mys på i novembermörkret!

/Mariette

Anonym sa...

Hej Mariette,

Tack så mycket för din hjälp med att hitta receptet på bountybollar, nu funnet!
Lycka till allt julfixande.
Ha en fortsatt bra vecka, nu stundar snart 1:a advent.

//Helena
Ps. Var på ett kortbesök i Knäred i somras. Det var efter stängning, men din mamma var snäll och öppnade butiken och boden ute på gården för mig. Du hade så mycket fint där. Hittade en lite annorlunda mjölkkruka, som slank med bland all övrig semesterpackning. Ds