onsdag 28 november 2012

Årets adventsljusstake à la Bolagsvillan

 
Snart dags att tända första ljuset...
 
 
Godkväll!
 
Har ni fått snö, sol, regn?
Här i Knäred blev det en ljus fin dag men ingen snö ännu i alla fall.
 
På tal om advent...
 Jag tycker sällan om att göra saker likadana år efter år.
Jag vill ha variation.
Så även till just advent.
 
Så därför är detta årets advenstljusstake hemma hos oss.
 
Jag har lagt grön blöt oasis i en tung maffig kristallskål, det blir stabilt det!, och så dit med kuddmossa, långa vita ljus i ljushållare, lärk, kristaller, valnötter och lite annat "naturmaterialaktigt"...
Den känns helrätt för årets jul hos oss, som ju ofta inte är så röd...
 
Ikväll har jag stått i affären och slipat ett nytt skåp så nu är jag är helt beige om kläderna, jag har målat, bundit kransar och fixat en julbock och *puh*, nu räcker det för idag, nu ska jag köra hem!
(Kul att jobba, men svårt att hinna med allt...)
 
 
Ha en mysig kväll mina fina bloggläsare!
 
KRAM

5 kommentarer:

stallnilsen sa...

Så fin adventstake du hadde laget dæ, her er det klarvær, men sola er borte den ser vi ikke igjen før i 10 februar.
Vi har ingen sne, venter med lengsel på sne :)

Hilen Lisbeth ;)

Åsa sa...

vilken underbar adventsljusstake, jag är också så att det ska vara olika varje år :-)...jag gillar inte att ha det lika
kram Åsa

Karin A sa...

Så fin den blev - härligt! :) Nu blev jag sugen på att pyssla ihop något jag med. Kram!

Nathalie sa...

Tjusigt! Här i Gävle har vi haft snöblandat regn, och lite snö, tror tyvärr inte att det får ligga kvar!

Merja sa...

Jätte fint!!
Ha fin fin dag!