måndag 5 november 2012

Adventsbelysning

 
I eftermiddag har jag tagit fram adventsbelysningen...
Det gör jag alltid efter Alla Helgona så nu har vi ljus i mörkret, för oj vilket kompakt mörker det är...
Och en regnig dag som denna blir det liksom aldrig riktigt ljust heller.
Men tack och lov finns det att lysa upp med!
 
Imorgon ska jag fylla på med en del belysning i nätbutiken.
Hjärtat som syns på översta bilden är en mindre modell av den jag haft i nätbutiken innan i höst, den stora är slutsåld.
 
Som ni kan se av modellerna jag valt att köpa in så är det mest vitt och svart och silver som faller mig i smaken...
 



 
Ekollonet är supervackert...
 


 
 
Sen måste jag säga ett litet extra hej till alla ni nya som verkar ha hittat till min lilla blogg!
 Helt plötlsigt är ni i alla fall fler än förut och det är ju fantastiskt roligt!
Hade man inte haft en räknare på bloggen så kunde man ibland tro att det var typ 5-10 besökare om dagen, (när man tänker på antalet kommentarer), som kollade in här...*haha*...Men ni är ju betydligt fler och det är bara sååå kul!
 
Ha nu en riktigt fin kväll!
 
*Mariette*


16 kommentarer:

Gypsy Hawk sa...

I love all the advent lights. Thank you for sharing them.

Elna sa...

Oh vilket vackert ekollon. Du får ha en fin vecka.

Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Och jag skulle vilja ha några av varje av alla dom fina adventsljusen! Ekollonet och den sista slingan speciellt!
Kramar

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Vad kul att du har många besökare och det är väl inte konstigt så fin blogg och butik som du har!
Är så glad för mitt stora hjärta, skall sätta upp det till advent.
I morgon tidigt åker jag en vecka till Teneriffa skall bli så härligt!
Önskar dig allt gott, tittar med glädje in till dig igen när jag kommer hem.
Kram Raina

Tusenfröjd sa...

Så mycket fint... det där ekollonet är ju bara så stämningsfullt!
Kram Liv

Camilla sa...

Hej!!
Ja din blogg ligger på min blogglista som jag läser flera gånger om dagen, allt från dagens händelser till att hitta massa inspiration.
Fantastisk blogg med fina bilder och lätt och inspirerande inlägg.
Tack för att du finns
Häls Camilla Jirasek

Malin`s Diner sa...

Klart att vi vill läsa din fina blogg. Jätteinspirerande!

Kram på dig i mörkret!
/Malin

Hemma på Sjuan sa...

Så mycket julfint du visar! Gillade verkligen hjärtanet! Så kul att se ert vackra hem i "Underbara julhem".
Klart vi fortsätter att kika in här, kram Suss

No.15 sa...

Så mysigt..man behöver ljus och mysstämning nu..vi har en fin tid framför oss...med all vacker belysning både ute och inne.Tack för allt du delar med dig till oss.
Kram Marie

Anonym sa...

Hej å tack för en underbar blogg!
Hittade den efter att ha läst land å blev jätteinspirerad.
Fantastiska bilder å fina texter.....man blir bara så glad!
Hälsningar från hjärtat av Västergötland.

Maria

gamla skolan sa...

Åh ! Så mycket vackert !! Ja , snart det ska det upp och det ska bli såå mysigt !!
Kramar // Susanne

No34 sa...

Ekollonet föll mig i smaken, jättefint!!
Visst är det fantastiskt att någon vill läsa och titta på det man skriver i bloggen!!
Passerade redan 10 000 besökare här om dagen, och det firas i veckan hos mig!!
Önskar Dig en härlig tisdag med sol!! Kram Kate

Ulrica - Hus no. 30 sa...

Vad gjorde man utan belysning i vintermörkret :). Det är så stämningsfullt!!

Kram Ulrica

♥ Fyra årstider sa...

Å vad jag längtar! Tänk att jag snart ska få komma till dig och se allt på riktigt.

Kram Lotta

Christina N sa...

Hej!
Jag är en av de nya besökarna tack vare reportaget i Land. En jättehärlig blogg med massor av inspiration. Kommer absolut att fortsätta att besöka dig.

Lovisa Bengtsson sa...

Riktigt fina adventsljus du har!! Följer din blogg troget och alltid lika roligt att gå in och titta hos dig:)