tisdag 30 oktober 2012

Smak av jul...

 
 
Juldukning till Underbara Julhem.
 
 
Hej på Er!
 
Tusen tack för snälla hälsningar!!!
 
I sinnet är jag mest i julen nu, men i praktiken är jag mitt i förberedelser inför Allhelgona. Gravsmyckning har varit det som gällt uteslutande idag. Jag tror det vackra vädret lockade ut många.
 
Huruvida Underbara Julhem kommit ut ännu eller inte vet jag inte för i vår matbutik i Knäred fanns den inte. Däremot dignade tidningshyllorna av andra julnummer så att kunna gotta sig i jul i tidningsform är inget problem,- om man nu vill det!
 
Bilden ovan tog jag på min dukning inför julreportaget och de andra i dagens inlägg är några "gamla" som jag helt enkelt bara kände för att visa nu igen...
 
Ja ni vet, bara för att,
-för som jag skrivit innan så bygger min blogg på att visa det jag känner för stunden och inspireras av!
Och mest är det nu julskimmer som frestar...
 

 
 
Den här bilden är tagen på andra våningen av vårt hus och ändå sträcker sig granen långt upp. En gigant är den... Som nu i år troligtvis ska få lysa upp en fin plats i Stockholm...
 
 
Lovely white och silver...
 
Men japp, imorgon blir det inget jul...jag lovar!
 
Ha en fin kväll!
 
KRAM

11 kommentarer:

Birgitta sa...

Jodå, idag fanns tidningen i affären! Härliga bilder och fint reportage men jag tycker dina egna bilder är mycket finare och mer inspirerande. Hoppas du får fler läsare till din blogg och kunder till butiken nu!

AnnaHelena sa...

...fast det gööör ju inget att du visar lite jul-bilder! Själv hävdar jag att julen nästan är som bäst just nu! :)

Kram // AH

Nathalie sa...

Älskar allt vad julen heter, så blir jätteglad av dina bilder!
Din tidning ligger på vardagsrumsbordet hemma hos mig! Underbart!!

Marie sa...

Har köpt tidningen idag och ska nu strax sjunka ner i soffan och bläddra i den. Kul att ert hem är med!!!!

Ha en mysig kväll Mariette!
Kram Marie

Malin`s Diner sa...

Jag har idag varit på Skolmässa i Göteborg, men slank ut för att köpa tidningen. Den satt jag sedan och läste under den tid vi väntade på att bussen skulle komma. Jättefint reportage Mariette, och så fint ni har det hemma, verkligen behagligt inrätt.

Kram

Anneli sa...

Visa på du bara, det gör mig ännu mer sugen på jul nu!
Så tack för fin inspiration.
Det är nu innan som julen är bäst!
Alla mysiga förberedelser.......

Kram Anneli

Källeboda lantliv sa...

Ja nu längtar man bara .. Gillar dina julbilder .. Må så gott ! Kram jeanette

Lilla Majken sa...

Vad roligt med reportaget, då ska jag köpa tidningen.

Kram Therese

SwedishChiliflake sa...

Nej!!! Inte ska väl granen huggas ner och skeppas till Stockholm!!

Njut Av Livets Goda Ting sa...

För mig får du gärna göra julinlägg varje dag :)
Kram på dig.
Jessica

Träning Inredning Inspiration sa...

Älskar julen så jag blir glad av dina bilder.
Julen har så mycket med sig, värme, mys, vänner, skratt, familj, julklappar, julgran och lite ledighet.

Kram Johanna