måndag 10 september 2012

Måndag och mera inredning!

 
Bilder Sköna Hem/Foto Pernilla Hed
 
 
Hej på er!
 
Ny vecka och nya tag.
Nya mål och planer.
 
Igår bakade jag en kladdkaka som var sååå god, den ska ni förstås få receptet på sen!
 
Innan jag sätter igång med dagens målning och städande så lägger jag in dessa bilder på ett lantkök som jag tycker är så fina.
Jag dras väldigt mycket till det murriga, varma nu.
Som det engelska röda i köket ovan...


Parbord som köksbord och pelarskåp i bakgrunden som skafferi.
 

 
Matplats med antikt slagbord, nytillverkade stolar och på väggen kinesiskt mönster i tapeten och likadana lampetter runtom.
Och så förstås... klassiska vackra tidlösa rutor på golvet.
 
*Gillar*
 
Trevlig måndag på er!


7 kommentarer:

Designe sa...

Makalöst snygga hem! I like! :) Såå gott m kladdkaka! Själv så klippte jag gräs igår och blev påmind om mina äpplen som behöver tas omhand...tog bara in några och gjorde en liiten äppelpaj! :)
Kram

Viola sa...

Samma här..man vill murra till det :) härliga bilder du bjuder på, ha en fin vecka, kram

Min plats i solen sa...

Finfina bilder du bjuder på denna måndag. :) Och jag kan ju inte låta bli att le åt bilden från köket med parbordet. Vi har ett liknande parbord fast det står i vårt bibliotek. Ett bord som jag är smått förälskad i. :)

Jag hoppas att du får en riktigt fin vecka. Ta hand om dig!

Kram Lotta

EvaB sa...

Fina bilder! Ja nu känner man för det lite höstliga, här är det snart dags att byta ut kuddarna i soffan, värmande plädar ligger redan framme.
Kram Eva

Malin`s Diner sa...

Vad härligt med något annat än allt vitt. Älskar vitt, men skönt med lite omväxling för ögat då och då.

Jag satte till ordidentifieringen efter att jag fick massa skräpkommentarer på min blogg. Men jag håller med, det är ett gissel. Testar att ta bort det ett tag, så får vi se.

Ps, Du kan säkert ta vilken marmelad som helst, det var aprikos i originalreceptet.

Kram Malin

Källeboda lantliv sa...

jättesnyggt hem ! man vill ju ändra om hela tiden ..och nu när man äntligen fått allt vitt ..suck ! ja ja gillar man inredning så följer man nog med ..kram jeanette

Vitt hus med svarta knutar sa...

Härlig inspiration, så vackra interiörer!

Ha en skön och solig dag!
Kram,
Regina