söndag 2 september 2012

Att ha sin tid...


 
Blommor som finns sin tid på året och inte jämt och ständigt är det bästa jag vet.
De förstärker känslan av säsongerna.
 
Som just nu
 sensommar.
 
Då står gladioler och astrar högt i kurs hos mig.
 
Gärna höga ståtliga gladiolus till de stora tjusiga vaserna och astrarna får stå lite anspråkslöst på köksbordet...
 

 
De svart/vita marockanska vaserna får vi hem fler av till butiken så snart som möjligt hoppas jag.
 
 
Idag blir det kalas igen.
Annars har vi hunnit med lek, bakande, trädgård och ja...en joggingrunda i skogen också förstås (min lilla "last").
 
Vad har ni hittat på denna sköna söndag?
 
Ha det fint!
 
Kram M


4 kommentarer:

Home Bohemia sa...

Vad fina de röda Gladiolerna blev i det svart-vita rummet...de syns verkligen!! Vilket är naturligtvis är tanken.../Kram Maria

Syster vit sa...

Hej, även jag har bakat, denna Söndagsfika blev det äppelmuffins. Vi hann även med en promenad innan regnet kom och på förmiddagen en loppistur. Ståtliga blommor.
Kram Liselott

AnnaHelena sa...

Håller helt med dig! Tulpaner på vårvintern, liljekonvaljer till Mors Dag, Syrener till skolavslutningen och Hyacinter i december! Och så gladiolus just den här tiden!

Förra veckan sålde vår lokala ica-handlare tulpaner i 10 pack. Det vill man INTE köpa i augusti!!!

Fina bilder, och den där svart-vita vasen ligger som ett litet frö i mitt huvud...:)

Kram // AH

No34 sa...

Vackert och härligt med alla blommor som ska ha "sin" tid på året... Men jag känner mig inte riktigt mätt på sommaren än och vill ha den lite till....
Ja, själva har vi spikat mer staket, jag och maken, med mycket skratt:)), och äntligen hunnit suttit vid symaskinen en stund och sytt en "höst-vimpel"..!
Ha det gott, kram Kate