lördag 15 september 2012

Att bjuda på renoveringskaos...


 
Alltså jag älskar känslan av nytt.
 
Och det behöver inte vara nytt som i nytt.
 
Det får gärna vara nytt som i gammalt nytt eller att saker fått en ny plats och därmed nytt skimmer och ny glans och ett annat perspektiv.
 
Inne i huset bredvid affären är det just nu mycket tapetserande.
Det är som ni ser fortfarande renoveringskaos, men oj så fort allt gått ändå...
 
Förutom att det ska göras färdigt här invändigt så ska huset, så fort murarna kommer, putsas.
Det blir verkligen ett helt annat hus mot vad det var, dock med den gamla känslan i behåll, fast lite fräschare och mer i tiden.
 
 
(Stökiga bilder publicerade med tillstånd från mamma...*haha*..)
 

 
Nya köket är ett Ballingslöv kök.
 
 
Alla golv har blivit slipade, lagda med klinker eller fått nya brädgolv.
 

 Hallen har fått en syrentapet och nedanför ska vitmålad panel sättas upp.
Gillar verkligen hur bra trädtapeten (som ska vara kontor) och syrentapeten passar ihop, (bägge från Boråstapeter) 
Olika mönster men samma nyanser som kompletterar varandra perfekt, dock svårt att se här!
Dörrarna är nya invändigt och även ytterdörren.
Väggar har rivits och dörrar satts igen för att få annan lämplig planlösning.
 
 
Lite mera kök...
Ett ganska avlångt rum som även detta blivit större genom en riven vägg.
 
 
Plats för bäääänk....
Åh det drömmer jag om till vårt lilla kök!
Finns väl inget trevligare än att sätta sig på en sådan plats i ett kök!
 
Murstocken som knackats fram syns här också.
 
 
Ovanvåningen körs helt med vita tapeter.
Här blir det lättare att ha färgglada detaljer.
Även här har en hel del väggar rivits.

 
Och en bild från hallen igen...
Här ska Veinge Specialsnickeri komma och fixa till trappan.
 
 
Ja, det var den lilla kiken! Innan denna förvandling var det brunt och orange som gällde här inne så stor skillnad kan man säga att det blivit!
 
Nu ska jag ut på en lång härlig promenad sen till kvällsmat ska jag laga kräftsås med tagliatelle och bröd...
Är just nu inne i en "prova nya recpet" sväng.
Alltid roligt!
 
Ha en härlig lördag!


12 kommentarer:

Malin`s Diner sa...

Det var det finaste jag sett på länge, stökigt eller ej. Kan föreställa mig hur det blir när det blir klart, wow!

Ha en bra helg Mariette!

Kram Malin

LOPPISLIV sa...

Ohhh så fint!!! Gillar när man blandar nytt med det lantliga, supersnyggt!! Och vilket vackert kök...suck!! Vill ha :-))

Ha en fin lördagskväll!
Kram Paula

Norregård sa...

Himmel så fint det blir!!!
Tack för titten:))

Kram Malin

Anneli sa...

Jättesnyggt!
Som du säger så går tapeterna så enormt fint ihop......ja alltihop förresten blir en väldigt härlig stil.
Men vilket arbete............

Ha en fin lördagskväll,
Anneli

EvaB sa...

Tack för att vi får titta in. Vilket kök! Måste vara en dröm att arbeta och vistas i!

Glad lördag!

Tusenfröjd sa...

Så fint det blir! Lite avundsjuk blir jag nog allt. Nu har jag bestämt mig - nu ska vi måla om vårt kök:-)
Ha en fin kväll /Liv

FruBea sa...

Första gången jag ser "min" trädtapet hos någon annan, roligt!!! Superfint och härligt med nytt kök!

jennie... sa...

Håller verkligen med de övriga SÅ fint. De är verkligen roligt att få följa din blogg din kreativa människa så mycket fint du visar , jag gillar verkligen din stil och smak.
Du får gärna dela med dig av receptet de lät gott.

Ha de Bra från en annan Kreativ Själ

Ninette sa...

Vad fint det blir, härligt kök!

Casa of Mia sa...

Åh så snyggt, nu blir jag så sugen på nytt kök, kram

Mamma C sa...

Åhhhh, vad fint det blir.
Kram Mamma C

audrey60 sa...

BARDZO, BARDZO PIĘKNIE. Moje klimaty :) Very, very beautiful. :)