fredag 10 augusti 2012

Cafè Killeröd och lite Torekov


Jag tycker så mycket om dagar som ger intryck.
Här utsikt över Bjäre och Kullabygden från Cafè Killeröd.


Hej på er!

Hoppas ni har det bra?!
Här är vi väääldigt mätta och nöjda efter fredagsmys middag!

Vi for på en liten utflykt idag, sista semesterdagen till ära och trotsade de regntunga molnen.
Och vart for vi då, jo till denna pärla ovanför Båstad; Cafè Killeröd.

I våras kom det in en rar söt kund i min butik som var från Ronneby. Hon var på "tur" och passade på att besöka butiken och efter det skulle hon till detta ställe,-som jag aldrig hört talas om tidigare!!!

Det är ju dock det som är så bra och roligt, att kunna tipsa varandra, eller hur?

Detta härliga fina ställe ligger ca 150 m över havet och har kunglig glans av Carl Johan Bernadotte, som även har en bakelse och en tryffeltårta uppkallad efter sig.

Rekommenderas att åka hit!





Mycket sittplatser både ute och inne, så det är bara att välja om man vill sitta under kristallkronorna eller som vi denna småkyliga dag med filtar.


Utanför personal ingången satt denne lille vän.
Endast personal stod det på dörren.
"Släpp in mig",
 -doftade gott härifrån gjorde det...


Denna utsikten går inte av för hackor.
Tänk att bo och vakna till detta varje dag...

 Efter god fika for vi till Torekov.

Regntunga skyar och mörkt hav till trots var det mycket sommarfolk och även badande barn.

Visst ser det höstlikt ut...



Efter Torekov vandring och friska vindar köpte vi med oss mat hem från Boarp.
Färska räkor i fiskbutiken, revben och paj i kötthallen och bröd från bageriet.
En perfekt avslutning på denna lite höstlika dag.

Och faktiskt; nu ser jag nästan fram emot hösten.
Känns helt ok, känns bra med nya vindar och nya tag och nya inrednings och blomsteridèer.

Ha en fin kväll bästa ni!

KRAM
M

8 kommentarer:

Änglabacken sa...

Hej!
Sedär, mina hemtrakter. Jovisst har de allt goda kakor där uppe :)

Imorgon har vi planerat in en tur till Knäred och butiken, äntligen ska det bli av!

Hoppas du får en bra helg!

Sandra

Malin`s Diner sa...

Vilket café! Har varit på ett café i Båstad, som ligger med samma utsikt. Där fick man picnic-korgen packad och så fick man sätta sig och titta på utsikten.

Visst är hösten fin många gånger, men den kan gott vänta lite till.

Kram Malin

Tusenfröjd sa...

Torekov, där är jag uppvuxen... Och där finns min familj. Tog du inget torekovsdopp? Hihi... vädret är ju kanske inte så lockande! Förvisso skiner solen idag men var är värmen?
Ha en fin dag /Liv

Elna sa...

Vackra bilder och vilken underbar utsikt. Du får ha en fin helg.

Kram
Elna

Husprojekt Drömhus sa...

Låter som en mysig utflykt, bra tips, det caféet bara måste jag besöka nästa gång jag är i Båstad.

Kram Tiina

Anonym sa...

mums deras räkmaka är inte att förakta heller ..... utsikten är ju storslagen ....
men jag föredrar ändå kaffe Utsikten i Båstad .....
önskar en trevlig höst
Hella

Casa of Mia sa...

Åh så mysigt det ser ut, kram

Anonym sa...

Hej på er!

Tittade in idag länge sedan..
Åh så gott det ser ut....tack goa du för det mysiga besöket hos dig!
Krukan och växten passade perfekt..
Ser nu att ni haft en go utflykt till Killeröd ha ha ...visst blir man på gott humör!
Välkommen till Ronneby

Kommer snart igen
Sensommar kram
Anna "Ronneby"