lördag 11 februari 2012

Längtar, - och Enköpings Posten...

Idag morse när jag vaknade och tittade ut längtade jag sååå mycket efter våren...

Vill att isen ska smälta, snön försvinna och våren komma.
Tänk när dörrarna kan stå öppna ut mot trädgården igen och allt börjar vakna till liv och växa... Det är ren och skär lycka...
 Längtar efter,... sommarblont hår och sommarkläder...
 Längtar efter,... att dörren till butiken kan stå öppen om dagarna och att man får vakna av ljuset i sovrummet om morgnarna... Tänk när det händer igen...

Men hey det är ju ganska snart mars så nog går det framåt!

Här är vi just nu i alla fall.
Snö och februari.

Rätt så bra att längta ibland ändå, hur ska man annars veta att man saknat något?

Ha en fin fin lördag!

PS; Hörde av en kund att jag var med i Enköpings Posten i torsdes, hade varit kul att se själv, men jag hittar ingen version på nätet... Någon som sett det?

Kram!

7 kommentarer:

Chokladvillan 1910 sa...

Skriver under på allt ! Hoppas i allafall att våren blir tidig !
Kram Anki

Snäckskalsdalen. sa...

Ni har ett så vackert hus! Kram

StrandviksVillan sa...

Åh nej, nu fick du mig att längta efter våren också... :) Små knoppar som kommer på grenarna, fika på en solvarm trappa, doften av jord och grönska... Suck...

Ni har verkligen ett speciellt vackert hus!
Trevlig helg!
Kram, Ann-Christine

StrandviksVillan sa...

Svar:
Tack snälla! Ja, det är klart att liiite hjälp fick jag förstås ;) Det var inte särskilt svårt ändå. Sidor, topp och botten är av limträskivor. Bakstycket av pärlspontbrädor. Sen ett par träskivor med en fräst kant som dörrar nedtills och en krönlist överst och glashyllor inuti.

Unknown sa...

Hej! Jag heter Joanna och är 24 år och när jag blev 14 år så fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om mitt liv med diagnosen för att samhället ska få mer insikt och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är lika värda trots bakgrund.
Så kolla gärna in min blogg:)
Ps. Du kanske tom vill göra ett bloglovinbyte?:)

STENLYCKA sa...

Lördagskramar på dig!
Ja,jag håller verkligen med dig, särskilt idag när himlen har varit mulen och vinden har inte varit sommarvarm utan isande kall.
Ha en fin helg!
Raina

No34 sa...

Längtar, längtar och längtar!! Främst tror jag att jag längtar efter att slippa alla kläder..!
Ha en skön lördagkväll, kram Kate