torsdag 2 juni 2011

Blomsterflickor!

Barnens kusin Nova

Det är så tacksamt att fotografera små prinsessor...
Så rosa det kan bli.

Och de, precis som jag, gillar blommor, - i håret, i trädgården, i buketter...

Och så gungas det så det står härliga till och livet är en fest och allt är man bra på! (Och lite till...)


Lite blommor av andra slag...
Mest går blommorna i rosa, vitt och blå/lila hos oss, men även lite röda smyger sig in...



Snart dags att klippa buxbomen.
Många klot blir det...
Har grävt och hackat i trädgården större delen av dagen, det är ju sååå roligt! Men oj vad ogräset tagit fart när jag inte hunnit vara där på tre veckor...


Helt slut är dagens tillstånd!
Jag är typen som ligger i som en galning och sen bara pang är jag dödstrött...orkar knappt inget mer bara så där helt plötsligt...

Hade ju annars tänkt göra en rabarberpaj, - en med havregryn som är så gott, får se om jag orkar!

2 kommentarer:

Wilda Tilda sa...

Vilken vacker köksträdgård, härligt när det börjar komma upp nu med värmen=)

/Jenny

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så söta sommartjejer, du tar otroligt fina foton. Och så du rensat och grejat, du har så fin sådd i odlingsbänkarna. Efter en sån dag är det skönt och bara softa i soffan.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria