söndag 20 mars 2011

Gerbera och födelsedagspresent...









Alldeles makalöst underbar keramik från Gerbera, som kommer att finnas i nätbutiken.

Hej på er!

Vad har ni haft för er idag?

Jag fastnade själv med att göra en födelsedagspresent...och sen försvann dagen.
Det var så roligt...och tog sådan tid, och en hel del jobb är det kvar...

Och jag kan förstås inte skriva vad det är ännu för det kan vara så att mottagaren läser här...*ler*...

Men jag har i alla fall hunnit fota lite keramik också till nätbutiken. Och under tiden jag gjorde det så gjorde lillprinsen chokladbollar, som förstås kom väl till pass på några kort!

Gerberas vårfärger på sina formar är bara helt ljuvlig... Så milda fina färger att man allt blir lite småkär...eller hur?!


Må så gott!

12 kommentarer:

Marie - Systrarna sa...

Jättefina bilder! T o m jag som nästan bara handlar porslin på Second hand blir shoppingsugen... ;)
Kram!

Karin A sa...

Gerberas keramik är verkligen underbar - jättefina bilder. :) Ha en fin (gissar att den blir händelserik) vecka!

Kram Karin

AnnaHelena sa...

Så fint det var med alla pastelliga färger ihop! Gillar den vågiga kanten också!

Kram

mariaemb. sa...

Härligt! Vilka vårkänslor. :) Gerbera keramiken är väldigt fin. Jag har några delar med har varit på jakt efter en mellanstor pajform i färgen sky. Håller tummarna att den kommer finnas i din fina butik sen.

Ha en fin start på veckan!
Kram Maria

LantlivsAnette sa...

Åhh vad vackert..du är såå himla duktig på att fota också, och det är viktigt !!
Kraaam Anette

Anonym sa...

Ser fram emot din Webb butik:)och jag vart så förtjust i Sturehofs krukorna i både gröna och vita och skulle vilja ha röda till jul också.Jag hoppas att det går att köpa dom via dig.Ha en underbar vecka/A-K

Fröken Grön sa...

Gerberas saker är alltid snygga, men jag får ju säga att vårens färgskala nästan toppar allt!
Må så gott i veckan!
/Anna-Karin

Maria sa...

Väldigt snygg keramik tycker jag. Jag blir glad av dessa färger.
Vill också önska dig en fin vecka. Kramar Maria

Anonym sa...

Vilka vackra bilder och Gerberas vårfärger är helt underbara i sin mildhet.

Nu har jag firat min födelsedag i dagarna tre och än är det inte slut på firandet. På onsdag ska min vän Lotta bjuda mig på lunch och fika.

Kom hem från mina badaktiviteter för drygt 1 timme sen. Känner mig riktigt motionsnöjd. Simmade 1000 m innan vattengympan.

Ha en fin start på veckan!

Kram Renate

Viola sa...

Visst har dom ljuvliga färger på sitt porslin, här försvann vårvärmen och det har blåst denna dag men imorgon ska visst värmen vara här igen, hela 14 + lovas, perfekt på min lediga dag, ha det gott, kramen

Källeboda lantliv sa...

ja jättefin keramik...häärliga färger...kul att fixa presenter ...den som får gåvan blir säkert överlycklig ..du är ju såå duktig ...ha en sköön kväll..kram jeanette.kallebodalantliv

Tulipa sa...

Renate,

Stort stort grattis till dig i efterskott! Verkar som att du blivit rejält och välförtjänt firad!

A-K,

tyvärr ska jag inte sälja Sturehofs krukor i nätbutiken för det är hennes önskan om att det inte ska göras det, så de måste man köpa i butik fortfarande...

Susanne,

vad roligt att du hittat hit och tack för din snälla hälsning!

Tusen tack för era snälla rader!

Kram Mariette