lördag 26 februari 2011

Fotojobb och favvohem...

Hej Gott Folk!

Februari som sjunger på sista refrängen och lördag i almanackan,- inte helt fel eller hur?!

Igår körde jag stenhårt med kameran! Så mycket grejer att fota och lägga in i butiken... Mastodontarbete!!!
Sen ska alla bilder redigeras och förminskas och läggas in med text och pris och beskrivning... Jag som inte är van vid att arbeta framför datorn tycker att jag inte får "gjort något när jag "bara" sitter.

Så framemot eftermiddagen körde jag loss rejält med slipmaskinen på lite nya möbler. Sen var man inte så svart om kläderna längre...


Njuter utav dessa bilder från en viss Tine K;s hem...

Ahhh, det är bara så snyggt, och bilder jag kan titta på om och om igen utan att tröttna...
Kaminspeglar, superfint...

Jag hade gärna målat alla golv hemma hos oss vita, men jag har faktiskt inte hjärta till det när vi nu har så fin gammal parkett, men drömma kan man...
Allting blir så otroligt fint till vita golv!!!

I eftermiddag ska jag minsann ta mig en lång tur, jogga it is!
Hoppas ni får en fin lördag!

Kram Mariette

8 kommentarer:

VitaVardagen sa...

Spegeln är verkligen fantastiskt vacker! Jogga säger du? Ja kanske det! Bra idé :) Härlig lördag på dig!
Kram Johanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag drömde också om vitt golv, men där blev det tvärstopp. Maken hyrde snabbt in en golvslipare till parketten, men jag är nöjd. Fick den ju vitoljad. Så spännande det blir när du öppnar din nätbutik.
Ha en fin helg
Kramar
AnnaMaria

♥ Fyra årstider sa...

Gårdsbutik är drömmen, men internet butik låter som ännu mer jobb just att uppdatera. Massor av lycla till...du är så duktig.
Kram Lotta

Karin A sa...

Ja det är verkligen toksnyggt och inspirerande! Gillar hur hon jobbar med kontraster. Har ju just kommit hem från Marrakech och där fanns mycket av det som hon säljer...

Spännande med webshoppen! Kan tänka mig att det är ett jättejobb att få ihop allt.

Ha det gott!
Kram Karin

HEMLÄNGTAN sa...

Vad duktig du är, jobbar och sliter för det mesta.
Ja, det är en hel del jobb med att få in en artikel i webbutiken stor skillnad från att bara prismärka en produkt och ställa ut den i en hylla. Tur att fotandet är en så rolig arbetsuppgift.

Ha en fin kväll!
Kram, Jenny

Unknown sa...

Vita golv är ju bara såå snyggt, nån gång i framtiden kanske ;))
Vet precis vad du menar, "bara sitta# känns inte riktigt på samma sätt som att få gjort en massa - gärna fysiskt som resulterar i ett synligt, konkret resultat att beundra...
Önskar dig en fortsatt skön helg!
Kram Allis

Mitt hvite hus sa...

Nydelige bilder...

ja jeg drømmer også om å male gulvet her hjemme..
ja mye jobb når man skal ta bilder, prise og sitte ved dataen..det tar tid.

Klemmer 90))

Malin sa...

Våga måla golven vita! Du kommer inte att ångra det!