söndag 27 februari 2011

Extensions och nu ska vi städa!

Extensions och vips så får man så lååångt hår!

Godförmiddag!

Hoppas ni sovit gott och är utvilade! Vi var på lite kalas igår men efter en sovmorgon kan man ju inte klaga.

Mina föräldrar planerade det så bra så alla deras tre barn är födda i februari! Igår var det dags att fira mina två bröder.
Och vi blev bla bjudna på en av de godaste chokladkakorna jag smakat på länge! Ni ska få receptet sen...

Den som läser min blogg kanske minns att jag skaffade extensions för några månader sedan.
 Jag är en riktig "sätta upp håret tjej", men så här långt blir det minsann om jag har det nere...

Såg ni på Melodifestivalen igår?
Undras hur många som hade extensions där? Alla dessa hårsvall är knappast naturliga hos de flesta. Tur att det är så lätt att få lite hjälp på traven om man vill få det långt och tjockt!

Ska för övrigt verkligen ta mig tid till frissan nu i veckan och då är frågan; ska man köra på fortsatt mörkt eller ljusare som jag brukar vara egentligen?!

Lilla Elsa sitter i trappen och funderar på vart sällskapet tagit vägen...
Hon och Sessan hade världens catfights,- men Sessan är ju borta sen några dagar...

Vad ska ni göra för kul idag?
Här ska det minsann städas och röjas, det blir ju skitigt även när man varit bortrest!

KrAm MaRiEttE

13 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du är snygg i allt, långt hårsvall drömmer vi nog om lite till mans. Och du har rätt, det är säkert jättemånga som bättrar på lockarna.
Och så söt hon är lilla Elsa, förstår om hon saknar sin kompis.
Kramar
AnnaMaria

Norregård sa...

Jag tycker du är fin i det lite mörkare!!! Jättesnyggt;o)

Lilla Elsa hoppas hon inte är allt för ledsen, ibland önskar man att det gick att prata med de små liven....
Kram Malin

Mejrams! sa...

Hej snygging! Så söt hon är lilla Elsa, ja de brukar sakna sina kompisar, trots att det kan gå riktigt hett till. Ha en riktigt skön söndag. Här blir det nog en riktig slappardag idag!/Kram Merja

Unknown sa...

Efter att ha fira dottern hela dagen lång igår så blir det detsamma här, denna söndag - städa och röja ;))
Håret är jättesnyggt, tur att det går att fuska lite för att bättra på både längd, volym och färg. Jag tycker nog att det ljusa är finast.
Ska själv försöka få till en tid hos frissan i veckan och göra lite ljusa slingor, det piggar alltid upp och ger lite touch av sommar ;))

Ha en skön söndag!
Kram Allis

Unknown sa...

Visst är det snyggt med långt hår. Brukar själv har extensions i under sommaren. Har ett riktigt tunnt hår annars så det brukar kännas riktigt lyxigt.
Såg inte melodifestivalen men kan tänka mig vilka hårsvall som syndes där:)
Ha en skön söndag!
Camilla

Anonym sa...

Snyggt vilket som!
Här blir det firande av en 2-åring, sen är det mest slappardag här också. Man behöver minsann det!
Ha en bra ny vecka!
Kram Lenas trädgård

Marie - Systrarna sa...

Hade gäster på middag igår, så är lite trött idag ;-) Har softat, gått på promenad, planerar att se Mad Men på nätet.
Och tokgillar din tavelvägg- ¨så snygg! Kram/Marie

Anonym sa...

Tror du klär i de flesta färger men tycker du är så snygg i det lite mörkare. Tog upp med min frissa i onsdags när jag toppklippte mitt hår om just extension. Hon tyckte inte det var något för mig med tanke på mitt naturliga tjocka hår. Har alltid fått höra att mitt hår har en bra kvalité och att jag har mycket hår även när det är kort.

Jag gillade Nicke Borg!

Idag har jag varit på loppis och gjort några fynd bl a skålar i vitt opalinglas och en gammal bok Nils Holgerssons underbara...

Ha en fin söndag!

Kram Renate

VitaVardagen sa...

Vilken helt fantastiskt vacker fotovägg! Kram Johanna

Signe 1 sa...

kanonfina extensions vännen, de ser verkligen äkta ut!!:-) själv har jag begåvats med ett hår som växer som ogräs, hihi, så jag har riktigt långt hår och har alltid haft:-) ha en fin kväll!!

kramis s

HEMLÄNGTAN sa...

Mmm, låter gott med chokladkaka. Ser fram emot receptet.
Härligt med kalas, vi har samlat ihop oss i april.

Ha en fin kväll!
Kram, Jenny

Kringlor och krusiduller sa...

Vilken söt liten Elsa som sitter i trappan. Jättefin! Förstår att hon saknar sin lilla kompis.

Ha en mysig söndagkväll!

Kram/ Åsa

Jen Fotografi - Fotograf i Västervik sa...

Beklagar din katt, har själv tre och vet inte vad jag tar mig till den dagen :( O stackars Elsa, kanske behöver hon en ny vän? En del katter blir ju jättedeprimerade och trivs inte alls själva. Kram! Fin blogg med, älskar din blandning av nytt o gammalt i inredningen!