torsdag 24 februari 2011

Att ta Farväl...

Nytt i butiken...

Idag känns det sorgligt... Men det är livets gång... Dagarna som går som en dag måste ta slut...

På förmiddagen var jag iväg och avlivade min lilla katt. En liten vän man haft i tretton år (men oj vad hon och jag kivat också!!). Hur mycket man än tycker att det är rätt när det är dags så gör det så ont. Och det lämnar en tom plats...


Vi kom hem från Dalarna först igår kväll och jag måste säga att jag saknar den snön som var där uppe. Här hemma känns det mest bara kallt... Att åka på mitt livs första skidsemester var jätteroligt, det kommer absolut att bli fler nu när man fått smak på det! För; "Hurra, jag har lärt mig något nytt!"

Här hemma har det kommit in massor av nya saker till butiken och med en vecka tappad i arbete så ligger jag ganska mycket efter, så nu är det mycket att tag i!
Har ju en liten nätbutik att jobba på också...

Må så gott!

Vinterkram!

16 kommentarer:

Kringlor och krusiduller sa...

Ja, det är verkligen svårt att förlora en liten lurvig familjemedlem. Även om man vet att det inte finns mer att göra, så är det ändå ett svårt beslut att ta förstås. Har varit där själv och vet hur fruktansvärt tomt det blir... kram till dig!

Vad duktig du är som har utmanat dig själv och ställt dig i skidbacken! Kul att höra att det gick bra och att du fick mersmak! Själv är jag för feg för att ställa mig i skidbacken (tror jag
:-) ...). Men jag kanske också skulle ta och utmana mig själv... att liksom prova på det där som man är lite rädd för.

Kram, kram/ Åsa

Lantliga drömmar sa...

Usch inge vidare när en sån kramgo vän måste ge upp. Hoppas du ändå tänker på det mysiga ni haft. Nilla

Norregård sa...

Så sorgligt Mariette! Jag miste två katter förra året....Fluffan blev ju överkörd i juni & jag tänker på henne VARJE dag...Vår gamle Nisse 17 år fick somna in i slutet på november. Nu har vi ju fina Freja att glädja oss åt;o)

Kram Malin

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ååå vad det gör ont i mig. Vår fina 18-åriga Birma-dam fick komma till katthimlen i höstas och det är svårt fortfarande. Det är så jobbigt när man måste ta dessa beslut.

Efter er lyckade skidsemester, kanske det blir fler framöver=)

Ha det så fint!
Kram,
Regina

Mejrams! sa...

Ja, det är alltid tunga beslut och man saknar dem så. Det blir så tomt efter dem. Kram till dig!/Merja

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men stackars dig Mariette, jag vet hur ledsen du är. Men man vet ju när det är dags, ett beslut som måste tas. Känns som man har ett svart hål där hjärtat ska sitta, dom första dagarna är värst.
Roligt i alla fall att du gillade och åka skidor.
Varm kram
AnnaMaria

Stjärnor & Champagne sa...

Åhh vad tråkigt vännen, usch jag vill inte tänka på det. Men det kommer ju så småningom. Oj vad spännande med nätbutik, längtar:)...Dom turkosa tazzels var ju hur snygga som helst...Kram Anne

UlricaA sa...

Usch så jobbigt, ja jag känner med dig.....vet precis hur du känner det....sänder dig en jättestor kram <3 och ja även om det är tomt, så lovar jag dig, att hon sitter där och kikar på dig, varenda dag! kram!

Norr om Köpenhamn sa...

Fy vad trist med din katt. Tretton år är ju jättelänge :o( Men hon har det säkert bra där hon är nu.
Livet går vidare och en ny nätbutik med den...ser fram emot att kika in :o)
Jättefina ting du har fått in, älskar de där svart/vita skålarna!

Ha en riktigt skön helg!!
Kramis
Ulrika

HEMLÄNGTAN sa...

Åå vad tråkigt med er katt, de blir ju som en liten familjemedlem.

Kul att semestern blev så lyckad! Härligt med semester men som du skriver, man får jobba dubbelt så mycket när man kommer tillbaka. Det känner jag nu också efter man varit sjuk.

Ha en fin kväll!
Jag mailar nog snart för jag behöver "prata" av mig...

KRAM

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Så ledsamt med din katt... förstår att det är sorgligt och blir tomt nu.....

Roligt att höra att du bilvit biten utförsåkare :-) Var lite orolig där ett tag när jag inte såg någon hjälm, på dig men när jag scrollade längre ner blev jag lugn..... Vi är en riktig utförsåkar-familj och är i fjällen mycket... och hjälm är verkligen ett måste.... Ganska knasigt att inte ha det -eller hur!!! Hur som helst lät eran resa härlig!!!!

Kram
Charlotte

Mitt hvite hus sa...

Føler virkelig med deg i tapet av din kjære katt... men det er godt slippe å se de lide..

høres ut som du har hatt en toppers ferie...

ha en fin fredag =)

klemmer

Unknown sa...

Det är inga lätta beslut man ställs inför som djurägare, och fy så tomt det blir efter de små älsklingarna... Oavsett hur väl man vet att detta är det bästa för dem är det viktigt att ge sig tid att sörja, de är ju familjemedlemmar som lämnat oss...

Vilken härlig vecka ni haft och vad modigt av dig att våga!

Ha en fin helg!

Kram Allis

Monica sa...

Hej !!!!
Oj, vad sorgligt,vilket svårt beslut också,jag känner med dig och din familj,har själv en katt som är 18 år...
mysigt med skidsemester, kul att du vågade...
Kram på dig o ta hand om dig.
Monica

Anonym sa...

Hej, Mariette!

Mitt djupaste deltagande! Alltid svårt att skiljas från en familjemedlem. Såna beslut att svåra och tunga att ta men du gjorde rätt och nu har din lilla pälsboll det gott i katthimlen.

Kul att du blivit en utförsåkare och visat familjen dina dolda talanger. Man lär sig alltid något nytt!

Kramar om Renate

Maria sa...

Stackars er som nu förlorat en liten vän. Vet hur det känns...kramar från Maria