lördag 1 januari 2011

Välkommen 2011!

Välkommen 2011 och första dagen i Januari!

Hej på er!

Är ni pigga och utvilade...eller kanske lite trötta idag...

Jag var chaufför så jag kan inte klaga...
Tack snälla M & M för jättegod mat och supertrevligt sällskap, ni är så himla goa!!!

I köket lite "juveler" från igår och Lantliv Mat & Vin. Här ska det kockas god mat i helgen.
Ikväll blir det den bästa fisksoppan i världen...


Färska kryddor, C-vitaminer, frisk luft och motion... Det är härligt det och får en att må så bra!

Lika speciellt är det också att få öppna en ny och ren almanacka, redo att fyllas på med årets nya!

Redo för Januari!
Må så gott!

18 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Godt Nytt år..

En stille og rolig dag i går..men man blir alltid litt trøtt dagen etterpå..

Høres deilig ut med fiske suppe..

kos deg og nyt årets første dag =))

klemmer

ANETTESHUS.COM sa...

Ja, det er noe spesielt med et helt nytt år!!! ... fantastiske bilder - som alltid:) GODT NYTT ÅR til deg og dine, kjære bloggvenn!!

STØRSTE klemmen
ANETTE:)

Unknown sa...

Gott Nytt År till dig!
Tack för all fin inspiration och allt annat du delat med dig av under 2010 - ser fram emot att få följa med dig in i det oskriva 2011 ;))
Cute as ever! (ditt inlägg från igår ;))
Kram Allis

Skatan sa...

här är en till som känner sig redo...en skön känsla!

Gott nytt år!

Anna

irene sa...

Gott nytt år till dej också!

Underbart med ny almanacka!

Kram Irene

Marias Hörna sa...

Tittar in och önskar god fortsättning till dig / Maria

Signe 1 sa...

god fortsättning på det nya året vännen!! jag är oxå sååå redo för ett nytt år med nya möjligheter och ännu mer träning:-)) ha det bäst! stora kramen s.

Nabou sa...

bonne et heureuse année 2011

HEMLÄNGTAN sa...

Älskar känslan av att påbörja en ny kalender... men jag gör det faktiskt i augusti.

Jag känner mig konstigt nog ganska pigg idag men det beror nog på att vi fick en väldigt lång sovmorgon - inget man är bortskämd med nu för tiden!

Ha dé underbart!
Kram, Jenny

Åsa sa...

Gott Nytt År Mariette! Alltid spännande med ett nytt år tycker jag - man vet aldrig vad som kan hända.

Nyårsafton var lugn här, med god mat och mys tillsammans med familjen.

Nu måste jag kika igenom din blogg, det var ett tag sen jag var här sist.

Må så gott!
Kram, kram/ Åsa

UlricaA sa...

Har jag missat sista numret av lantliv mat och vin? Måste jag har gjort....fick en supergod fisksoppa igår när vi var borta oxå den måste jag laga en dag! Just nu rensar vi frys härhemma...ska slakta i dagarna! Ska bli sååååå skönt!!!! Du måtte tycka jag är tjatig om dom där korna men gudars vad jag ska göra vågen när dom har åkt!!!!! Ha en fortsatt go helg! Kramar Ulrica

Aratorps Lena sa...

God fortsättning, fina du! Jag har som löfte att åka till din mysiga butik till våren...

Nu drar jag iväg på semester och det ska bli så skönt! Kraaam!

Snäckskalsdalen. sa...

God fortsättning och hoppas kalenderna fylls av härliga och positiva saker hela året!
Agneta kram

Helen sa...

God Fortsättning!
Ja, visst känner man lite tillförsikt och nyfikenhet inför det nya året. Härligt.
Kram/Helen

Fröken Grön sa...

God fortsättning på det nya året, Mariette!
Läste just din årskrönika och får passa på att tacka för all härlig inspiration du har bjudit oss på under det gångna året.
Hoppas du och de dina får en bra start på 2011!
Må så gott!
/Anna-Karin

StrandviksVillan sa...

Ett riktigt gott nytt år önskar jag dig och ser fram emot alla kommande inlägg under det nya året!

kram, Ann-Christine

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Gott Nytt År!!

Vitaminer och ny kalender... det är finemang det :-)

Önskar dig ett fint 2011!

Kram Charlotte

Vintage House sa...

Hej
Härligt med ett nytt år, här har almanackan redan börjat fyllas i...
underbart med frisk luft och massa c vitaminer...
kram
sandra