söndag 16 januari 2011

Runda former och nya platser

Hemma hos oss måste man gilla läget att bli runtflyttad och ompiffad då och då.
Tidigare i veckan blev det en liten rotation på flera möbler och lampor.
Ny hörna blev det här uppe i allrummet med den rosa fåtöljen. En ny liten läshörna alltså!

När jag tittade på kortet såg jag det runda jag satt ihop, helt omedvetet... Ser ni de fyra lika formerna i den svarta "kinalampan med toffs", tror det är en äldre Tine K, roskudden, min butik, lampfoten, Smålands Design och så slutligen i den runda bulliga krukan, min butik.
 Tripp, trapp, trull...

Januari får mig att längta efter färg extra mycket. Just nu är bilderna i Sköna Hem de mest inspirerande, mycket färg och underbara kombinationer som gör en glad.
Framförallt att våga blanda mönster... Jag är väldigt svag för Svenskt Tenns färgglädje. Mina godbitar därifrån tröttnar jag aldrig på.

En massa pyssel och fix står på tapeten idag. Hade stor rensning i en skrubb igår, (peppade mig själv genom att köpa ny förvaring!,) så nu ska jag fortsätta med "resterna" av det jag fann och lite målning och hemmamys.
En perfekt mix av en söndag!

Vi ses!
KRAM MARIETTE

15 kommentarer:

Källeboda lantliv sa...

Du verkar att ha en mysig dag framför dig ...vad fint du fick det i din lilla hörna ..visst är det härligt med lite vårfärger nu ..och mönster ...det blir man glad utav ..du har sinne för det vackra ...ha en bra söndag ..kram jeanettte.kallebodalantliv

Kamilla sa...

Jag tror man inreder med former utan att tänka på det. Mysig hörna du fick till, där skulle jag gärna slå mig ner med ett magasin;)

Hoppas du får mycket gjort idag samtidigt som du njuter av en ledig dag!

Kram

hagagården sa...

Hej
underbart fina blider från dig.
Kram o ha en fin dag.
ninni

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Snyggt! Just att det var rund form gjorde det så samspelt, syns att du är van och göra snygga arrangemang. Härlig läshörna du fick där.
Kramar
AnnaMaria

Ingrid sa...

Jag tittar in på din blogg så gott som varje dag. Blir impad av alla dina idéer.
Idag har jag en idé. Nu vet jag inte hur du har det i rummet för övrigt. Men när jag ser fotot av hörnan med fåtöljen och bordet så skulle jag vilja skifta, bordet i hörnan och fåtöljen på andra sidan. Anledningen är att den är mönstrad och det är väggen också, stolen kommer mer till sin rätt med enfärgat bakom sig. Bordet kunde stå lite på diagonalen om plats finns.Du får inte ta illa upp.Var och en till sitt.
Kram

HEMLÄNGTAN sa...

Du verkar verkligen ha ett underbart hem Mariette! Älskar dina bilder...

Här har det också varit rensning i helgen. Igår påbörjade jag den stora vårstädningen. Först i tur är sovrummet. Nu ska här rensas, städas, skuras och slutligen lite nytt piff. Känns riktigt kul ( men då har jag precis börjat också).

Ha det underbart vännen!!!!!
KRAM, Jenny

Anonym sa...

Vilken mysig tripp-trapp-trull-hörna du fått till!

Blir alltid så glad när jag tittar på dina vackra bilder. Du är så idérik!

Då vet du vad du har framför dig. Lycka till bland färgpytsar och penslar!

Sålde du många tulpanbuketter igår på tulpanens dag?

Söndagskramar Renate

Tulipa sa...

Hej Ingrid!

Tack för din hälsning, alltid roligt och givetvis tar jag inte illa upp, man får gärna tycka.
Jag gillar själv att sätta lite mönster mot mönster, och jag kan inte ha den mot det vita pga av snedtaket. Vill kunna se fåtöljen när jag kommer in i rummet också eftersom det är en rätt så tung möbel mot det övriga. Men man får jättegärna ha synpunkter, vi lär ju alla av varandra.

Hej Renate!

Tusen tack för alla dina goa hälsningar!
Det är verkligen roligt att ha en trogen besökare och jag lär ju känna dig genom dina hälsningar också!

Fortsatt fin söndag och stor kram!

Mariette

Soltorpsgarden sa...

Hej!
Vad fint det blev, ja lustigt ibland att man får ihop saker som man inte har tänkt på ibland!
Trevlig söndag/ Vivi

Mitt hvite hus sa...

så fint du har gjort det... runde fine former...

hyggelig med en forandring..

god søndag =)

Klemmer

Marie - Systrarna sa...

Håller med övriga - gillar det vi får se av ditt hem! Skön stilblandning i min smak!
Ha en fin söndag!

Norregård sa...

Smakfullt Mariette!!

Kram Malin

Vintage House sa...

Vilken härlig hörna du har fått till, skönt att sitta där och njuta..
ha en fortsatt skön söndag
kram
sandra

Blåbärs och smultronstället sa...

Vilka mysiga unika inredningssaker i en mysig hörna.
Det är roligt att fixa och flytta om hemma. Det gjorde jag igår.
Kram Susanne

Rosenvit sa...

Hello!
Satt precis och läste ikapp och undrar om jag fattat rätt i ditt förra inlägg... Det gula skrivbordet är det till försäljning hos dig i butiken. Har sett det tidigare i bloggen och blivit förälskad i det. Om du säljer det hur mycket ska du i så fall ha för det? Går det att reservera om jag tycker att priset är bra och om min man accepterar min önskan?

Tjipptjopp
Anna