fredag 7 januari 2011

På nattduksbordet

Hyacinter,- som den bästa parfym!

Hej på er!

Solen skiner och snön glittrar ikapp. Vackra, vackra vinter!

Idag åker barnen skidor med sin pappa och jag jobbar...måste var härligt väder att vara ute i! Finns inget som gör en så glad som frisk luft!

Och bland de bästa blomdofterna i världen tycker jag är hyacinter och liljekonvaljer...
Mmmm...att sticka ner näsan i denna korgen som står på nattduksbordet är som himmelriket!

Redan fredag idag, blir så märkligt med dessa klämdagar som blir när helgerna duggar tätt...
Men det är ju bara att tacka och ta emot!

Hoppas ni har en riktigt fin dag!

Myyysig fredag!
Kram Mariette

12 kommentarer:

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så fint du har gjort med hyacinterna, här har julen flyttat ut och in med vårlökar. Älskar våren och alla lökar som gör en glad.
Ha en bra dag.
Kram Theres

MITT VITA HUS sa...

Åhh såå fint:) Denna bild gjorde mig extra glad idag, tusen tack för inspirationen:)

Kram på dig fina du!

Unknown sa...

Ååhh skulle gärna vilja sticka ner "snoken" i den, hihi. Borde vi ha i vårt sovrum eftersom det luktar lite halvskumt efter vattenläcka.....(inte kul)

Ha en skön helg!

Kram Anna

TIDSOPTIMISTEN sa...

Mmmmmmm, kan nästan känna doften hela vägen hit. Mina hyacinter har tyvärr redan gått i graven. Får se fram emot liljekonvaljerna istället.

Kram F

Anonym sa...

Å vilken underbar korg. Jag blir glad av att se den. Men jag blir lite sorgsen när jag tänker på att jag inte får ta in några hyacinter här mer, eftersom jag blev så allergisk i mina ögon i jul. Jag får njuta av bilder här i stället:)
Kram Marita i Björkhagen

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ så fint du har gjort det... nydelig farger på sviblene..

Så kosleig at ungene er ute på ski..

Ønsker dere en fin helg 0))

klemme r

Sjabbig men chic sa...

Jag skulle vilja köra ner hela ansiktet i den där korgen. Lägga mig i den kanske. Ser helt, helt underbart ut!

Kramis Lisa

Stjärnor & Champagne sa...

Raring det är inte alla som har en korg hyacinter vid sängen, lovely/ Kram A

Stjärnor & Champagne sa...

Raring det är inte alla som har en korg hyacinter vid sängen, lovely/ Kram A

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad vackert! Det är verkligen fina färger på Hyacinterna och tillsammans ser det ut som en karamellskål fylld med ljuvliga dofter!

Önskar dig en underbar helg!
Kram,
Regina

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Riktigt härligt!!! Omger mig också av massor av hyacinter nu....... Älskar doften och är glad att ingen i familjen är känslig för doften ;-) För hur skulle det gå!?

Önskar dig en fin helg!
Kram Charlotte

Snäckskalsdalen. sa...

Massverkan, absolut underbart!
Agneta kram