fredag 28 januari 2011

Nu tar vi fram lite vår!

Sköna fredag! Nu skulle man vilja fylla sitt hem med vårblommor, tulpaner, lökväxter och fräscha gröna växter...
Här en liten vårkänsla i form av ranunkler i min favoritkanna från Greengate!

Hej på er idag!

Hoppas ni mår bra! Dagen började med två poliskontroller i lilla lilla Knäred, jag missade med håret den ena och blev mycket snopen när det sen dök upp en till, och där fick vi stanna... (Här bor ca 2000 personer!)

Själv började jag igår med den fula ovanan att sätta post-it lappar på lilla bärbara datorn, hur  ser det ut? Men jag har så mycket "ska och vill saker" och hur ska man komma ihåg allt?!
Jag är smått förvirrad och glömmer lätt faktiskt. Folk planerar och bokar in långt i förväg, det är verkligen inte jag. Tänker typ en vecka i taget!

Idag kom det varor från Lisbeth Dahl så nu skyltar jag om, fast egentligen var min plan att göra något helt annat...Men det tar vi sen!

VI SES!!!

13 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Å va läckert det var med det grönai inlägget inunder, jag gillar din stil och så fräscht med ljusblått och vita ranunklar nu, ha en bra helg, md alla post it lappar =) Mari.

Mejrams! sa...

Ranunklar de är riktigt ljuvliga och en härlig försmak av våren! Härligt och få nya leveranser också! Ha en riktigt skön helg!/Kram Merja

Tee of Vinnord Cottage sa...

Ranunkler!!! Så fine!! Elsker disse... dessverre elsker også mine to katter disse... til lunsj! Sukk :(

Ja nå håper jeg våren kommer...

Norregård sa...

Ranunkler är en av mina absoluta favoritblommor;o) Ljuvligt!!!

Kram Malin

~Tonja~ sa...

Just wanted to say hello I am a new follower of you sweet blog...
Have a Blessed day
Tonja

Jenny sa...

Hej Mariette!
Vilken vacker bukett du har där i kannan!

Oj, tänk att polisen hade 2 kontroller i er lilla "by", det var inte illa:)

Ha en riktigt trevlig helg!

Kraam Jenny

Marie sa...

De ljuvligaste av ljuvliga blommor, sååå vackert!!!

Hihi, jag är precis tvärtemot. Jag är definitivt den planerande typen, som älskar långa listor och min almanacka!!!! Tänk så olika man är!

Ha en toppenhelg!
Kram Marie

Fröken Grön sa...

Ranunklar är för härliga! Min snälla mamma tittade förbi med en söt liten primula idag, så nu har vi vår på Solhäll också! Är mest bekymrad över hur jag ska hålla den vid liv, för det brukar jag inte vara så bra på. Några insider-tips från en florist, kanske? =)

Ha en riktigt skön helg!
/Anna-Karin

kallebodalantliv sa...

UNDERBAR KANNA... älskar prickigt ...vad fint du gjort det i rummet på din övervåning ..har inte kikat in på ett par dagar ...det händer grejer hos dig ..jättefint ...ha en bra helg ! kram jeanette.kallebodalantliv

♥ Fyra årstider sa...

Känner igen mig att tänka en vecka i taget..sådan är jag med. Lever i nuet:)
Kram Lotta

Viola sa...

Vackra blomser i en härlig vårkanna..:) här packas det igen, ska till oslo i helgen, besöka yngsta sonen och gå på mässa igen..:) ha en skön helg, kramen

Stjärnor & Champagne sa...

Pssst här har du en post-it dam:) Jaha då fick du visa ditt körkort idag iaf, det var länge sedan jag fick göra i dom sammanhangen/ Kram til dig

Anonym sa...

Hej!

Följer din blogg och gillar det jag ser!! Bor på Hallandsåsen och skulle gärna vilja ta mig tid att besöka din butik. Inte så väldigt långt att köra bara tiden som sätter stopp. Undrar vad du tar för de fina knopparna med fjärilar på?
Fraktkostnad?

Ha en fortsatt skön helg!
/ Piza