fredag 14 januari 2011

Lovely Fredag!

En stol i solen!
Tänk när man kan sitta mot en husvägg med näsan mot solen och känna värmen i hela kroppen...Hur mycket längtar man inte efter det?!

Hej!

Tusen tack för era fina hälsningar!
Man är ju onekligen blek om nosen så här års om man inte fuskar (och det där med solarium har jag inte gjort på flera år, känns inte så sunt...) Men visst längtar man efter ljus och värme. Att få lite färg igen...Just nu är det blekt..*ler*...

Idag har jag försökt komma ikapp med lite målning i butiken. Det har blivit en del luckor som måste fyllas på i möbelväg. Jag har en viss förtjusning i att måla svart... Stolen ni ser ska ihop med sina kompisar bli just det, svarta. Tycker de har så söt form.

Notpapper om ranunklerna.
Och vem sade att gul är fult?
Gult betyder; Du är solen i mitt liv!

Här hemma har jag slängt ut granen först ikväll, har inte hunnit innan...nästan pinsamt att erkänna. Men nu hivade jag ut den. *Puh*, man får vara stark som en hel karl i det här huset (mannen är i Stockholm igen). Men ut for den med besked! (Vi har inte minsta granen...)

Nu blir det promenad innan det är dags för fredagsmys.

Må så gott!
Kram Mariette

13 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Men så vackert!!! Bara en proffs kan få en sån "ful" (läs snygg) stol och gula ranunkler att bli så otroligt snyggt och läckert!!!! Mari.

STENLYCKA sa...

Njut av fredagskvällen!
Stora kramen till dig!
Raina

UlricaA sa...

Ja tänk att sätta sig där i vårsolen och ta den första koppen kaffe UTE,...vilket underbart ögonblick det ska bli! Jätteskönt!!!! Här har vi kvar ljusstakarna, dom får nog stå nån vecka till tror jag...sen får dom hivas ut. Men inte ännu :O)
Ha en jätteskön helg!!!!!

hemma hos lilla mej sa...

Bara så vacker ♥Med stolen och gula ranunkler otroligt läckert.Önskar dej en mysig kväll Varm kram Rita ♥

Anonym sa...

Gokväll, Mariette!

Underbar stol den blir sälkert fin i svart men jag tycker den är fin nu med! De gula Ranunklerna är helt underbara tills med stolen!

Kan se för min inre synd dig sitta där och lapa sol. Man längtar, längtar...

Snart väntar Let´s Dance här!

En mysig fredagskväll önskar jag dig!

Kram Renate

Signe 1 sa...

åhh vad fina bilder!! me like ranunkler:-))

önskar dig en fab kväll med mkt frdagsmys vännen!

stora kramen s

Mitt hvite hus sa...

Det var en alldeles nydelig farge på Ranunklene dine... skinner i kapp med solen..

ønsker deg en fin helg O=)

klemmer

Tusenfröjd sa...

Gult är nog inte min favoritfärg men det piggar verkligen upp! Så fint med vaxpappaer och notpapper ihop...

Ha en härlig helg!
Kram Liv

Kamilla sa...

Vilken energi man får av alla vårblommor, ranunkler är mina favoriter!

Härliga bilder du bjuder på!

Trevlig helg, KRAM

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Härligt vacket med gula ranunkler.... Tjusigt placerat där på stolen också!!! Gillar, gillar......... Gult är energi!!!

Kram
Charlotte

Vitt hus med svarta knutar sa...

Att känna de första värmande solstrålarna på våren är höjden av lycka. Det är så svårt att beskriva, men det känns som att solen värmer ända in i själen och axlarna sjunker ner för första gången på flera månader. Längtar!!

Så vackert med Ranunkel, men jag tycker de är svåra att sköta.

Önskar dig en underbar helg!
Kram,
Regina

♥ Fyra årstider sa...

Det vore skönt med sol och värme nu. Blommor vill jag köpa nu när vi får ordning här efter badrumsbygget.

Ha en skön helg.
Kram Lotta

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Vilken härlig stol! Tycker det är läckert med lite färgkladd!
Och gult är inte fult på blommor.... men inte min favoritfärg på annat.

Så otroligt fina Ranunkler.... dom skulle jag köpa direkt...här i stan tycker jag det är lite dåligt med blommor just nu.

Önskar dig en skön helg!
Monica