söndag 23 januari 2011

Formex, vår-sommar 2011

Godförmiddag!

Här i Stockholm skiner solen och jag är så nöjd med gårdagens inköp på Formex!
Att hinna med mässan på en dag är en pärs när man inte bara ska titta utan även handla! Men det går om man ligger i och är fullkomligt fokuserad, -så även igår!

I entrèhallen var det som vanligt en utställning med diverse leverantörers produkter, väldigt inspirerande och härligt färgglatt!
Glorious Mix var temat i år.

Guldskimrande, lekfullt, färgstarkt, personligt, återbrukat och vågat.

Dressingroom fullt av godbitar och vill ha grejer!

Vi hittade både nya och "gamla" leverantörer.
Vissa är jag EXTRA glad över att ha hittat.

Lovar att visa på bloggen framöver när varorna dyker upp...
Kan säga att det handlar om en viss populär "Tine K stil" som gjorde mig extra glad igår, dock inte med hennes namn på.
Men där blev jag lycklig och fick stort vill ha begär...*ler*...

Mamma och pappas gamla ryamatta?!
Nej, men det kunde varit!

Fortfarande bilder från entrèhallens utställning...

Buddhafigurer är så fint...

Kommer också hem till oss...

Chic Antique, fler populära ljushus/lyktor var vi ju tvungna att beställa!

PB HOME, stor monter som alltid. Här beställde vi en hel del fin inredning. Bla hade de nu kaminspeglar som folk frågat efter i butiken, de kommer hem i vitt och silver. Hela denna montern gick i den beige,svart,vita färgskalan...

De har väääldigt fina möbler här, något av den varan blev också beställt...

Nedan, moodboard à la PB HOME.
Snyggt!!!


Man får så många idèer och tankar när man går på mässan...

Orientinteriör

Superfina glasskapelser att sätta i trädgården! Klot till värmeljus att sticka ner i rabatter, och klot att hänga i träd...
Tål ner till 30 minusgrader!!!
Tyckte jag var superfint!
Hon som sålde berättade att den burgundy färgade sålde mer ju längre neråt landet folk kom ifrån, och uppåt landet, norröver, inget alls...
Kommer hem till oss framåt vårkanten.

Nehej, nu ska jag skynda på. Det blir en runda ut på stan innan vi ska köra hemåt igen!

Önskar er en fin söndag!
KRAM MARIETTE

12 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den där lyktan och hänga ute skulle jag köpa, men så bor jag ju mitt i Sverige..fniss
Så mycket fint du visar, jag är imponerad att du fixade allt på en dag.
Kramar
AnnaMaria

Fröken Tindra sa...

Tack för titten! Det var väldigt kul att få se en del av allt som visas där. Spännande!
Kram!

Källeboda lantliv sa...

Den mässan skulle jag med velat gå på ...suck ! man har fel jobb ..en helt vanlig förskollärare ..kan man ha nytta av grejerna där på sitt jobb tro ! nej ! är nog bara för företagare...hoppas du gjorde fina fynd ...bilderna var ju så fina ..kram jeanette.kallebodalantliv

Vintage House sa...

Så härligt med massa inspiration och nya leveratörer..
Gillar moodboard.
ha en skön kväll
kram
sandra

Fröken Grön sa...

Härliga bilder, Mariette! För er som har affär förstår jag att Formex måste vara rena rama guldgruvan. Dessutom är jag mäkta imponerad över att du orkar gå på stan efter en dag på mässan, hihi!
Må så gott i veckan!
/Anna-Karin

Kamilla sa...

Tack för bilderna du visar! Kul för oss som inte varit där. Måste vara tokjobbigt med alla beslut som ska fattas en sån dag men samtidigt kul såklart!

Kram på dig

AnnaHelena sa...

Tack för titten! Det brukar ta på krafterna att gå på mässor. Hur inspirerande det än är... Kan vara skönt att få ta del av Formex via alla fina bilder som ni som var där bjuder på istället!

Kram // AH

UlricaA sa...

Oj vilka fina orientlyktor! Såna vill jag ha till våren i min trädgård! Tjusigt!

gamla skolan sa...

Tacj för titten !
Kramar // usanne ♥

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det fanns otroligt mycket fint att titta på och få inspiration av på mässan. Några montrar ville jag knappt lämna=)

Ha en fin början på veckan!
Kram,
Regina

Myhome sa...

Hei Mariette!
Fantastiske lykter:))
Messen ser så spennende og inspirerende ut!! Skal en tur til Stockholm jeg også, men det er ikke før møbelmessen i februar, gleder meg til det, men jeg skulle så gjerne vært på formex også:))
Så bra at du er fornøyd med dine innkjøp, er veldig sikker på at det kommer mye lekkert inn i butikken din fremover:))
Tusen takk for koselig hilsen hos meg:) Ha en riktig fin uke!!
Klem Anita

Anonym sa...

Gokväll!

Tack för dina härliga mässbilder! Glad jag inte är i din sits på sätt och vis och måste fatta alla beslut efter så många synintryck. Kul med nya leverantörer!

Som privatperson skulle jag mer än
gärna velat varit där och gått från den ena montern till den andra och njuta av allt vackert.

Kram Renate