tisdag 11 januari 2011

En tavla hit och en dit...

Häromnatten vaknade jag och kom på att jag måste flytta en tavla...

Goddagens!

Hoppas allt är bra med er denna januari tisdag!
Själv håller jag ångan och värmen uppe genom att slipa möbler, måste ha mera svarta möbler till butiken!

Sen är det som vanligt tusen andra saker man behöver göra, och saker man tar på sig själv, (onödigt egentligen), bara för att det är sååå roligt att hålla på med...

För hur var det nu med den där tavlan...
Jo, det var min Lena Ihrman tavla (en del kanske känner igen henne som Lena på underbara butiken Lustfyllt i Habo)... Den vaknade jag mitt i natten och visste att jag skulle flytta.

 En flytt, som ni säkert vet, leder alltid till en massa andra flytter.
 Så nu har tre tavlor bytt plats, möbler har flyttats mellan ovan och nedervåning, och saker behöver målas...*hmm*.... Och andra bara suckar, hur orkar hon,- för att det är sååå roligt juh!

Denna ganska stora tavla med en Calla, från Sia, hängde tidigare i hallen, nu fann den en ny perfekt plats här.
Gillar att få höjd på saker och ting när vi ändå har så pass högt i tak.

(Lena tavlan hänger nu i hallen.)

Tog ett par kort snabbt idag morse innan vi for iväg, den svarta blomljusslingan på skåpet tar jag inte bort ännu!

Nehej, dags att jobba på!
Vi ses!

14 kommentarer:

fröken knopp sa...

Tihi, inet bara jag som får så knasiga ideer mitt i natten då..:)

O det klart att man orkar, bara man tycker att det är roligt så orkar man hur mycket som helst..!! Men den där tvätt högen som väntar på mig, den är inte rolig...Hm, så jag kanske inte orkar..tihi....

Såå fint med tavlan där på skåpet!!

Varmaste Kramarna Elin

Sjabbig men chic sa...

Blev fantastiskt bra! Men steg du upp och flyttade tavlan mitt i natten?! Och det där med att flyttar man en grej så måste man flytta typ hundra grejor det känner jag igen.

Kramis Lisa

Rut och Signe sa...

Tavlan passar fint till skåpet. Ibland bara måste man få flytta runt på sakerna för att få harmoni i rummen, så flytta på du... du är inte ensam om denna myrinstinkt, hihi! Ha det gott, Marie

UlricaA sa...

Att flytta runt lite kan ju göra så mycket :O) och nu till våren vill man ju flytta runt och känna det fräscht!!!!!!!

Sussi sa...

Hihi...ja tänk vad man kan vara kreativ på nätterna! Det gäller bara att komma ihåg alla idéerna när man vaknar....om man inte stiger upp och sätter igång på direkten vill säga...men det gjorde du väl inte hoppas jag?
Kram
Sussi

Vintage House sa...

Ja idéerna kommer verkligen när som helst...
Fint blev det...
ha en skön kväll
kram sandra

HEMLÄNGTAN sa...

Halloj vännen!

Nej det är väl inte så att sådana saker tar energi från en utan snarare ger en energi. Jag får lyckorus av att möblera om. Kom så väl ihåg att jag jämt och ständigt möblerade om mitt rum när jag var liten, gjorde det hellre än att vara med kompisar faktiskt.

Hoppas du haft en bra dag! Imorgon får jag Lisbeth Dahl, tjohooo!


Kram, Jenny

Vitt hus med svarta knutar sa...

I natt vaknade jag av en röst som sa du måste ha personbevis! Men jag måste ha drömt...och inte vet jag varför?

Men visst kommer jag på idéer, är det inte mitt i natten så är det när jag är hemifrån och då vill jag ju hem på en gång;-)

Vacker tavla på kallan. Ha en bra dag! Kul att få hålla på med det man tycker är roligt!
Kram,
Regina

Fröken Fräken sa...

Jaa, jag tror att du är i väldigt gott sällskap med andra bloggare som bara måste ändra något NUUUU, och sedan ändrar allt. Kan man inte få vår utomhus nu, vill man ju än mer få vårkänsla inomhus åtminstone!

Drömmar och Verklighet sa...

*skrattar* Jag vet precis hur det är :P Min man blir tokig på mig :) Kram Anna

Norr om Köpenhamn sa...

Jättesnyggt med Calla-tavlan på den svarta skänken!
Jag känner igen mig...hihi. Det är alldeles galet att vakna mitt i natten och ha kommit på en genial idé! Just nu har jag också flyttat runt på en massa saker och det ena leder ju till det andra.
Men kul är det, sen är det bara för familjen att hänga med på tåget :o)

Ha en underbar onsdag!
Kram Ulrika

Källeboda lantliv sa...

ja du har energi för två minst ...hi.hi..men gillar man något så brinner man för det och kan hålla på hur länge som helst ...så var jag också i början av renoveringen av vårt hus ..nu har jag stillat mig lite ...jag bara målade och målade ett tag ..t.o.m i sömnen ..men fint får man ...din ljusslinga kan du väl ha ett tag till ...tills ljuset kommer ...det piggar upp ...så fint med tavlan ..kram på dig ..jeanette.kallebodalantliv

Designe sa...

Vackert! Ja, det är kul att flytta om lite! ..och lever man i inredningens värld så poppar idéerna upp närsomhelst!:)

Snäckskalsdalen. sa...

Det faller liksom på plats undan för undan ibland och tavlan på skänken blev ju jättefin.
Tack för att du skrev: OM du bäddar....!
Kram