fredag 3 december 2010

Kylig morgon...

Hjärta på hjärta...

Hej på er!

Så var det härlig fredag igen!

Jag tänkte hinna lite på hemmafronten denna helg, det behövs verkligen kan jag säga!!! Städa, baka, bara njuta av att vara hemma!

 Häromdagen visade jag denna dörr och då hängde där ingen krans...och jag som har blomsterbutik och allt borde ju skämmas!
Men, ja, ni vet skomakarens barn hade de sämsta skorna...Med andra ord, man tänker inte på sig själv i första hand! Men nu har jag gjort ett fint hjärta som lyser mot snön!

Idag morse hade vi endast femton grader i huset! Gissa om det var kyligt?!
Som tur var kom rörmokaren efter ett par timmar så nu är problemet löst, annars hade vi fått emigrera under helgen till någon annan, -jag och barnen hade fått packa våra påsar *haha*!


Tusen tack för fina hälsningar!
Ni som skriver som inte har egen blogg, er kan jag inte hälsa på och tacka, men det glädjer mig mycket!

Mysig fredag!
Kram Mariette

14 kommentarer:

Marie - Systrarna sa...

Mysig fredag till dig också Mariette! Alltid lika mysigt att titta in i din blogg, inspirerande! Synd att det är så långt till din butik, hade annars varit en stammis tror jag.. ;-)
Kram/Marie

My Lovely Things sa...

Alltså!
Ditt hem är så vackert att det gör ont!
helt fantastiska fönster!
Kram Anna

Bitte sa...

Vilken vacker krans! Den passar så bra till ert fina hus :-).

Ha en fin fredagskväll!

Många kramar
Beatrice

Designe sa...

Haha...ja så kan det gå..skomakarns barn :)...men det blev en fin krans till slut! Skönt att det löste sig med värmen i huset inför helgen! Ha en härlig helg! Kram :)

Mejrams! sa...

Så enkelt och vackert Mariette! Nu längtar jag verkligen efter ett eget hem att få pynta och göra jul./Kram Merja

Merja sa...

Snyggt! Synd att snön ligger så tjock över skog och stubbar...vore kul att binda några kransar:)

ANETTESHUS.COM sa...

KJEMPE-koselig, Mariette!!! Sååå vakkert ditt hus med all snøen:))

Ha en fin helg!

STOR klem
Anette:)

Hanna sa...

så fint.
ha en bra helg!
Kram
Hanna

Mitt hvite hus sa...

Nydelig dør og inngangsparti du har... flott farge på døra di..

og virkeig flott pyntet..likte hjerte i hjerte jeg..

Ønsker deg en fin og koselig adventshelg..

klemmer =))

AnnaHelena sa...

Enkelt och fint!

HEMLÄNGTAN sa...

Ja, det blir väl lätt så att man själv kommer i sista hand. Fin blev den i allafall!!!

Den där kylan känner jag tyvärr igen. Här är det isande kallt och vi kör med varma petflaskor i sängarna innan vi lägger oss. Tur att vi har braskaminen säger jag bara.

Ha en bra fredagskväll!
Kram, Jenny

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Ni verkar ha ett fantastiskt vackert hur, både dörr & förnster är ljuvliga...speciellt nu till jul.
Ha en riktigt härlig helg,
Lydia

Fru C sa...

Tack för all inspiration....även om jag inte kommenterar jämt så läser jag varje dag ;)

Anonym sa...

Vilken vacker krans blev så snyggt med det lilla röda hjärtat inuti och gjorde sig så bra mot dörrens färg!

Lycka till bland dammråttorna de små rackarna har en tendens att föröka sig hahah; men man kan ju se det från den ljusa sidan det är änglarnas tofflor. Tycker ibland att de kan flytta in i någon annans tofflor.

Hoppas städningen och baket gick bra!

Helgkramar från Renate