torsdag 16 december 2010

Ja se det snöar...

I en snövind!

Godmorgonkvisten!

Vinden och snön yr för fullt! Och väldigt mörkt var det imorse också...så det är tur att det är en ljus tid med julens alla ljus, eller hur?!

Tog några kort i ett gryningdunkelt matrum idag morse. Ser ni amaryllisarna jag hängt i gardinstången? Prova om ni inte gjort det!



Nu ska jag köra iväg och hämta blommor. Bäst att köra försiktigt i detta väder!

Och så vill jag påminna om ni ser något ni är intreserade av från butiken så är det bara att skicka ett mail och fråga vad det kostar.

Nästa års projekt blir helt klart att dra igång projekt nätbutik!

Har ni några mål, planer och ambitioner? Kanske nyårslöften ni börjat fundera på...
Jag tänker i alla fall vara väldigt tacksam för livet, det tar jag med mig till nästa år...

Må så gott  i snön!
Kram Mariette

22 kommentarer:

UlricaA sa...

Gomorron! Ja nog snöar det alltid idag...och det är vackert med det vita mot det mörka, jag sa till Hanna i morse tänk vad mörkt det hade varit om INTE vi hade haft snön! Jag hoppas bara skolbussen tar sig hem med henne idag...:O)) våra planer för nästa år är rätt många...korna åker, hem kommer en häst, det ska bli en kull valpar och så har vi lite tävlingsmål vi ska uppnå för att valparna ska bli mera lättsålda :O)). Igår började jag träna agility med bordercollien, oxå det en liten dröm som legat där länge och gosh så roligt det var! Det gav hundträning ett helt nytt perspektiv!!!!!! Att få träna inomhus i en uppvärmd hall gjorde ju inte saken sämre....
Ha en fin dag!!! och tack för hjälpen med maten igår! kram!

Fröken Grön sa...

Stämningsfulla bilder, - det är allt något visst med gryningsljus.
Du är fin i din svarta basker, -jag har själv alltid haft en viss förkärlek för huvudbonader av olka slag. Gillar att vara varm om skallen, helt enkelt! Sen är det ju bra att man inte behöver tänka på frisyren.
Ha en riktigt skön dag!
/Anna-Karin

Country Hill sa...

Du har det så fint och smakfullt, läckert med amaryllisarna.
Här snöar det också för fullt.
Kör försiktigt!
Kram Lena

Ljuva Drömmar sa...

Jodå, snö har jag hos mig också...ser knappt ut genom fönstren...men det är underbart vackert!

Har inga amaryllisar i år men nu blir jag sugen, kanske tar en sväng förbi blomsterbutiken idag.

Kika gärna in till mig och var med i min tävling så kan du vinna en värmande sjal.

Ta det lugnt på vägarna! Kramar Maria

Soltorpsgarden sa...

Här snöar det för fullt! Snyggt med amaryllisarna upp och ner! Ja planer för nästa år, ja har massa idéer om förändringar i vårt hus och sen så klart egna mål med mitt arbete att sälja hus! Hoppas kunna fortsätta med det för det är så kul! kram

Tina sa...

Är det bara hos mig det fullkomligt ösregnar? Fina amaryllisar och läcker bild på dig.

Kram/Tina

Monica sa...

Hej !!
Fina bilder,fint med amaryllisar upp och ned, det har jag faktiskt haft någon gång, det är jättefint !!
Kör försiktigt , din nyårs-tanke är nog samma som min, jag är tacksam för livet och allt jag vill göra, det gör jag idag,jag skjuter inte upp saker som jag kanske gjort förr ,men utan att stressa, allt i lugn takt och jag vill ha en vardag fylld av familj och vänner , så långt det bara går !!
Med två sorgliga händelser den här hösten/vintern så känner jag en ännu större tacksamhet och ödmjukhet inför livet än jag gjorde innan.
Kram på dig,
Monica

Norregård sa...

Hej!!!
Här är det oxå snöyra...Mysigt!!
Men det gäller att köra försiktigt!

Spännande med nätbutik;o)

Kram Malin

Marias Hörna sa...

Hej där! Vilken trevlig blogg och butik. Kul att hitta dig. Ha en god dag. Här hos mig regnar det tyvärr just nu efter en snöig morgon. / Marias Hörna

Mitt hvite hus sa...

Så vakre og stemningsfulle bilder..


ja tenk her våknet vi til snø i dag også..men under snøen var det speilblankt.. regnet i går og frøs på før
snøen kom..

Nyt dagen _

klemmer =))

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var bra att man kan köpa sånt du visar, om det är lämpat och packa alltså. Ser fram emot din nät-butik. Här snöar det väldigt mycket, har redan börjat mörkna ute.
Kramar
AnnaMaria

Maria - Villa Krutbruket sa...

Underbart hem!!!

God jul! Kram Maria

Elsa och Helena sa...

Oj, oj så vackra bilder och ditt fönster är otroligt fint...kul tips med amaryllisen:) Nu ska jag kika vidare i din blogg!!

KRAM Helena

TIDSOPTIMISTEN sa...

Ja idag har det verkligen snöat rejält, men det är mysigt också med allt vitt också som lyser upp.

Kul med nätbutik, det ser säker många av oss fram emot (som inte bor så nära)

Kram F

Vintage House sa...

Hej
Ja idag har det snöat och jag har spenderat mycket tid på vägarna.
Så roligt med nätbutik:)
Inga löften men bör tappa några kilo
kram
sandra

Tillsammans Hemma sa...

Hej.
Ser fram emot din nätbutik med stor spänning och förväntan. Dina bilder från affären är alltid så himla fina och jag blir så köpsugen!
Min plan för nästa år är absolut att fortsätta spendera mycket tid med familjen för det är det bästa som finns tycker jag!
Ha det så himla bra och tacksamheten för livet borde vi nog alla känna och tänka på lite oftare!
Hej från Loo.

Anonym sa...

Hela dan har det snöat här och jag har hållit mig inomhus städat och pysslat. Det är så vintervitt och fint ute och även inne i mitt tomtelandskap med den konstgjorda snön.

Så läckert det är med amaryllisarna hängda i gardinstången. Remsar inte stjälkarna upp sig i nederänden?

Vilket härligt projekt du har på G. Ser fram mot din nätbutik! Fint man kan handla sådant du visar i bloggen. Är så nöjd med min slinga!

Brukar inte ge nyårslöften. Sätter istället upp realistiska mål och försöker uppnå dem.

Hoppas bilturen idag gick bra!

Snöiga vinterkramar från Renate.

Inspiration i vitt sa...

hej goa Mariette, vilken härlig bild på dig, så söt i snöflingorna.
Så mysigt med blommor som hänger upp o ner, måste prova det nån gång. Du har så fint hos dig. Kram på dig/Ingela.

HEMLÄNGTAN sa...

Vilket superfint kort på dig!!!
Jag har hört på radion idag att det varit snöoväder över hela Sverige. Vi däremot har haft regn/is som gjort det riktigt riktigt halt ute på vägarna. Hade ju hellre fått snö...

Tycker absolut att du ska satsa på nätbutik. Som sagt jag tror ju på e-handlen ;)

Själv har jag inte hunnit tänka så långt som till nyårslöften. Men jag ska nog verkligen försöka vara en mindre stressad och orolig mamma...

STORA kramen!
Jenny

Sussi sa...

Ja, vilket snöväder det blev idag! Hoppas du kom fram välbehållen...
Så läckert med hängande amaryllisar!
Det ser så mysigt ut hos er...

Varmkram
Sussi

Mariette sa...

Hej Renate!

När man skär av en amaryllis stjälk så vill den gärna fransa upp sig, därför sätter man gummiband längst ner. Har dock inte sett att de fransar sig när man hänger dem så här, bara man har vatten i stjälken så hänger de fint så.

Skön fredag!
Kram Mariette

Snäckskalsdalen. sa...

Det låter lovande med nätbutik, så spännande!
Ja, kör försiktigt i snöovädret. Får du åka långt för att hämta blommor?
Amaryllis upp och ner på är snyggt och roligt och innovativt. Önskar jag kunde hänga ett fönster fullt. Det verkar som om dom håller relativt länge så. Om man kommer ihåg att vattna dom, förstås!
Agneta kram