fredag 26 november 2010

Stjärnor, blommor och besök!


Nu tändas tusen juleljus!

Hej fredag inför advent!

Tänk vad det pysslas i stugorna runt om i landet denna helg! Nu har jag tänt mina adventsstjärnor hemma. I detta rummet har jag nya stora vita pappstjärnor. Min svarta blomslinga får ligga som blommor på skåpet och ovanför växer svamparna!

Har en del pyssel kvar hemma, men jag får helt enkelt hinna det som hinns och resten får jag fixa nästa vecka. Tänkte mig bla en krans i ett av våra stora fönster i stora rummet... Tror det kan bli snyggt... Cirklar, bågar, stjärnor, enkelhet...Det är fint tycker jag!

Flamingo, lime, sockrat äpple, nejlikor, ros, hypericum, olika grönt.

Visst hade man väl blivit glad för en sån här dekoration som adventsgåva?

Tusen tack för era hälsningar i förra inlägget!
(Kappan har faktiskt min sambo köpt som en present till mig...han kan han!!)

Önskar er en fin fredag!
Kram Mariette

PS. Fick supertrevligt bloggbesök idag! Det var Paula med bloggen Loppisliv som dök upp! Verkligen en glad överraskning!

14 kommentarer:

Millas hem sa...

Nämen!?!
Har Paula varit där =)
Visste att hon var på väg uppåt, men inte att hon skulle dit!

Så himla fint du gjort i dina fönster!!

Gillar kudden också! Var har du hittat den?

Kram Camilla

Mitt hvite hus sa...

Så koselig med besøk da...

og de advendtstjærnene var kjempefine..har en i hvit papp selv..skulle gjerne hatt flere...

Nyt advendtshelgen

Klemmer =))

Tusenfröjd sa...

Så fint det blir och visst skulle man bli glad för en sådan fin adventsgåva! Själv har jag en liten hemma som kräker... mindre kul. Så det blir till att pimpa imorgon istället.
Ha en fin adventshelg / Liv

LOPPISLIV sa...

Hej vännen! Ja det var verkligen trevligt att få träffa dig "på riktigt". Mitt spontana stopp på vägen blev ju riktigt lyckat, och så hittade jag så mycket fint i din söta butik, och i loppisboden också. Tänker stanna inom varje gång vi kör förbi hädanefter :-)) Nu ska vi snart ut och äta god middag på italiensk restaurang och fira med la familia. Kram på dig //P

irene sa...

Vill bara önska en trevlig 1.advents helg!

Klem Irene

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Guuud så UNDERBARA kreationer du gör!!

Snyggt det blev med det vita och svarta i vardagsrummet och det blev ju toppen med julstjärnorna i fönsten.

Kramar linda

Fröken Grön sa...

Åh, så läckert med de stora vita stjärnorna i fönstren! Jag har inte kommit så långt än, men har iallafall hängt upp julgardiner i köket idag och fixat till en pytteliten en, som ska få vara julträd i köket.
En riktigt skön helg önskar jag dig och de dina!
/Anna-Karin

Norregård sa...

Så vackert med stjärnorna, har köpt mig två stora vita idag!!!
Nu blir jag så sugen på att hänga upp dom;o)

Kram Malin

Vintage House sa...

Hej
Så himla fint och mysigt du har gjort det..
Håller på förfullt här hemma.
Precis fått upp ett megastort renhorn, något jag aldrig trodde skulle komma upp hos mig...
Ha en mysig första adventshelg!
kram
sandra

Annika Christensen sa...

Kul med oväntat besök.
Även kul när man vågar lite när det gäller arrangemang man är ofta för feg.
Ha det gott
annika

Millas hem sa...

Hej igen! Tack för ditt svar! Jo, jag vet att den är därifrån. Jag bara undrar var någonstans du har hittat den. Har letat själv, kanske går den att beställa på nätet?

Hoppas att du får en trevlig helg!

Kraaam

HEMLÄNGTAN sa...

Ja nu börjar det se riktigt mysigt ut i alla hem när man är ute och går i mörkret. Tog själv upp adventsstjärnorna idag och det känns så mysigt!

Kram, Jenny

Millas hem sa...

Hej igen du rara!

Tittar in för att tacka
för infon!=))

Kram

Unknown sa...

Ohh my.. hade blivit alldeles överlycklig för en så vacker blomstergrupp!
Ha en riktigt fin adventshelg!
Kram Allis