söndag 8 augusti 2010

Vintage By Nina och Mölle

Här sitter jag och värmer mig med en kopp kaffe... Det känns kallt och ruggigt idag med regnet som droppar på rutorna... Måste ha kaffeenergi innan dagens projekt kan påbörjas hemma,- har börjat dagen med att hämta hem blommor till butiken!

Igår var vi på mysig utflykt. En sådan där som startar utan mål och som bara tar en dit som lusten tar en. Helt plötsligt var jag utanför Nina Hartmanns butik  Vintage By Nina i Ängelholm! Trevligt, trevligt..för detta ställe ville jag ju kolla in sen länge!



Snyggt, snyggt! Fast det hade jag ju förväntat mig också...*ler*....



Sen gick färden vidare och så var vi i Mölle. Där åt vi lunch på Mölle Krukmakeri. Rekommenderas! Supermysigt och charmigt. När man som vi kom en solig dag  kunde man sitta på deras gård med lavendeln doftande runtom innanför muren... Allt serverat på deras jättevackra keramik...
 Önskar, önskar mig sådana muggar och soppskålarna...mmmm.....såå fina...



Kolla faten så fina! Och läckra tomater! Den där soppan hade förresten suttit fint en regnig dag som denna!


På kullen. Här klättrades det av de som kunde, tofflor (som jag hade på mig) rekommenderas inte!

En perfekt kravlös dag!

Vi ses!

16 kommentarer:

Unknown sa...

Mysigt det såg ut, en härlig dag!
Jag var i Ninas butik/café i på semestern också. Mycket fint, men man fick har med sig stora plånboken...
Kram Anna

Fru Ekeby sa...

Såna dagar är guld värd! Dom kan man plocka fram till vintern och bara gotta sej i! : )

Linruz sa...

Låter som en helmysig dag :)
Kram Lina

LantlivsAnette sa...

Ohhh du milde vilken utflykt..till precis de ställena jag också vill..men jag har minst hundra mil dit..snyft..jag får njuta av dina bilder i stället !!
Kraaam Anette

VITA NYANSER sa...

Vilken härlig tripp ni har gjort. Så kul att få se lite från den butiken. Nästa tripp neråt landet måste jag bara förbi din butik och denna som du visar = )!

Ha det bra!
Kram L-L

Anna-Malin sa...

vilken mysig utflykt!
det var längesedan jag var förbi Vintage by Nina.

möllekrukmakeri kan aldrig bli fel ;)

ha det gott.

kram
anna-malin

Millas hem sa...

Gött!
Låter helmysigt!
Har själv inte än besökt hennes omtalade butik, men efter att ha varit hemma hos henne ett par gånger och i hennes butik hemma, så är jag helt hundra på att den är värd ett
besök!=)

Shoppade du något där?

Kram C

Soltorpsgarden sa...

Åh den där butiken måste jag besöka, så mycket fint det ser ut att finnas där....och sen nästa ställe ser också underbart ut, kullen har jag varit mycket på, det är så vacker där och brant så tofflor fungerar inte så bra...d.et förstår jag...kul att få se lite bilder därifrån! Kram Vivi

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Precis så skall en utflykt vara. Låter som ni har haft det underbart och vad jag kan se av bilderna hade ni skönt sommarväder också.
Kram Raina

gamla skolan sa...

Låter som en supermysig dag ! Soppan hade vi behövt denna regniga dag ! Kramar Susanne ♥

fröken knopp sa...

Låter som en underbar dag Mariette!!

Blev det något handlat i den underbara butiken??

Varma Kramar Elin

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

En sån härlig dag ni verkar ha haft. Kan inget annat än hålla med, båda ställena är härligt genuina! :o)
Ha en fortsatt go kväll,
Lydia

Jenny sa...

Hej Mariette!
Åh vilken härlig dag ni haft! Det är så vackert i Mölle, har bara stannat till där en gång på väg hem från Malmö men vill gärna åka dit igen. Vårt företag har stugor där man kan hyra på sommaren:)

I Ninas butik hade jag gärna velat shoppa loss, vad mycket fint hon har!

Ha det bra!

Kraam Jenny

pysseltanten sa...

Åh vilka härliga ställen du besökt...=)) Bor oxå ganska närma Ängelholm, trots det har jag aldrig kommit till Ninas...
Den där soppan såg superläcker ut...har varit riktigt soppeväder idag juu..=))
Kraamizar Git

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken härlig dag ni har haft! Du visar så många fina bilder från de mysiga ställen ni besökt. Egentligen skulle man göra en lång lista med alla tips man får på bloggarna. Det finns ju hur många härliga ställen som helst att besöka.

Kram,
Regina

Unknown sa...

Hej!
Superfin blogg du har, första titten hos dig! Toppen när andra länkar till såna här finfina bloggar så jag hittar dem =)

Ska oxå ta mig till Nina´s och hälsa på, vilken känsla för stil hon har, man blir ju smått galen!

Kram Catta