tisdag 17 augusti 2010

Vi for till Moheda och Öhr

Hej där ute!

Tack alla ni som hälsar på mig här på bloggen, ni är faktiskt en hel del! ROLIGT!

Efter lördagens Formex lämnade vi Stockholm ganska tidigt på söndagmorgonen. Vi hade en del besök på schemat, plus att jag inte ville hamna vid fler avstängda gator pga Kulturfestivalen som gick av stapeln med final på söndagen! Kändes lite jobbigt på fredagkvällen när det visade sig att jag inte kunde köra där jag skulle, avstängt vid operan...hmmm...Ingen GPS med, men det löste sig. Jag var riktigt stolt över mig själv när jag hittat andra vägar och mitt i värsta smeten med gatorna fulla av fredagsfirare! Så det blev Stureplan nästa fast "by car"! Inte lätt när lantisarna kommer till stan!

Nåväl idag kommer bilder från två av stoppen vi gjorde på hemvägen.
 Ovan och under Klockaregårdens Trädgårdbutik i Öhr. Jättefin blomsterbutik med fin omgivning och myysigt arrangerat...*lovely*...


Sådana här blomsterbågar av armeringsnät skulle jag vilja ha på gården bakom butiken, nästa uppdrag pappa?

Innan vi var och botaniserade i blomsterbutiken så åt vi lite lunch här; på Lantcafèt som låg nästan bredvid. Gammaldagsstil och mycket folk! Här hade de hunnit stänga när jag tog kortet...
Rekommenderas!
Gott och gammeldags och fin trädgård på baksidan!

Vi besökte också det omtalade Östregårds Antik och Loppmarknad i Moheda. Dit har jag velat åka länge, så lite besviken blev jag faktiskt. De var dyrare på det mesta än vad vi är på våra gamla grejer i vårt Antik & Kuriosa.
 Men mycket folk! Och så kunde man ju jämföra lite priser... Ett gammalt bord kostade 16 000 kr, ja man var tvungen att titta tre gånger så man såg rätt...
Men visst kan man fynda där ,-säkerligen. Vi var inte där när klockan ringde kl 12... (då får man rusa in nämligen!)


Mysigt med kopparna i träden i landet och tallrikarna som kantstöd i rabatten!

Ett stopp till gjordes denna dag innan vi kom hem men det får bli nästa inlägg! Det är lite modernare touch på det!
Men att det är kul att vara ute och köra och se så mycket nytt och roligt! Skulle kunna göra det jämt!

Kör visst lite blandade typsnitt idag..*hihi*...blogger som spökar... Men det får ni stå ut med.

Trevlig tisdag!

8 kommentarer:

House number 15 sa...

OOjjj vad mycket fint! Den kandelaber skulle jag gärna vilja ha;) Det är mysigt att stanna till efter vägen på små ställen och oftast får man tips av andra bloggare. Tack för tipset!
Ha en bra dag/Kram C

Madicken sa...

Hej vännen!

Jag ääälskar Öhr och Östregårdloppisen... men det är som du säger! De har blivit dyrare de senaste åren tyvärr! Och så mycket folk!!!! När vi var där för tre veckor sedan så var det kö in i huset i över en timme... sådant är trist! Det kanske är bättre nu i september innan de stänger för året.

Så många fina bilder du tar! Har varit lite avis på er som har kommit upp till Formex, men det får bli nästa gång.

Ha en fortsatt skön vecka!

KRAAAM!

n o r d i n g å r d e n sa...

Å detta är vad jag kallar livsnjutarresa, jag älskar såna, ta dagen som den kommer och upptäcka nya guldkorn!!!! Mari.

Casa Loda sa...

Oj vad mycket fint du visar och vilken härlig resa ni gjort!. Öhr har jag inte besökt men i Moheda har jag varit ett flertal gånger, det har blivit bra mycket dyrare där upptäckte jag senast tyvärr.
Ha det bra!
Annika

hemtrevnad marie sa...

Ojoj, det var höga priser på Moheda, har ju själv antikloppis, just lagt ut nya bilder på bloggen, kanske man skulle lägga på ett par nollor då, haha!
Det ser mysigt ut på Öhr!!
kraam

fröken knopp sa...

Låter som en härlig dag Mariette!!

Men du, jag håller med dig helt om östregård..blev minst lika besviken när jag tog mig dit, dyrt o mängder med folk!!!
Men en upplevelse var det allt..:)

Kramar Elin

Signe 1 sa...

Oj här hade jag lite att ta igen märker jag:-)) Precis hemkommen från Alcudia, ååååhhh jag längtar redan tillbaka, det är beroendeframkallande det där stället, hihi...
Det blev en del löparrundor längst stranden faktiskt!:-)Dock inget gymbesök;-)

Vilken mysig dag ni verkar ha haft!! Sånna är ovärdeliga!

Må bäst!

Kraam Sofia

Elsa och Helena sa...

Oj, så mycket fina bilder du visar och vad mysigt att stanna till vid alla smultronställen:)

Såg på Violans blogg att du hade problem med inläggen, hoppas det rättat till sig! Hade själv problem här om dagen...kanske något tillfälligt!

KRAM Helena