torsdag 19 augusti 2010

Tolix, - & blogger är som vanligt igen!

Godmorgon Torsdag!
Tänk idag funkar allt som det gjort i två år innan! Överföringen av bilder var tillbaka på det gamla vanliga! Tack blogger för det! Verkade vara fler som hade problem igår!
Allt är lätt och smidigt så länge det funkar och när det inte går, då kan det ta timmar... Och det har man ingen lust att lägga ner juh!
Visar idag mitt inköp från Svenssons i Lammhult, en Tolix.
Japp, har jag velat ha länge nu så det var bara att slå till när det fanns att välja på!
Flyttar runt den, hallen...eller här vid skrivbordet... Kärt barn vill man ju ha överallt!


Önskar er en riktigt fin dag!

17 kommentarer:

Unknown sa...

ÅÅh vad fin den är. Har funderat länge på en sån men vet inte om jag ska ta en pall kanske.
Tur att blogger är som vanligt hihi* Deras förändringar är inte alltid till de bättre, eller hur.
Min mall är Minima Strech, de är flera som har den och då får du plats med större bilder. Du måste ha den senste uppdateringen bara men den kanske du har? Det har du om du kan välja på extra stora bilder när du lägger in.
Du kan ju prova först och se hur det ser ut:)
Kram Anna

n o r d i n g å r d e n sa...

Skitsnyggt! Ihop med den tapeten och det skrivbordet!! Mari.

StrandviksVillan sa...

Tack söta du för din kommentar om boken :)

Jag blir alltid lite småkär i dina bilder från just det rummet, det är såååå fint!

Visst var det skönt att det ordnade sig med blogger, sånt är ju så irriterande...

Ha en riktigt lyckad dag! kram!

Karin Krut sa...

åååh.. så fint!! Det är så vackert med det svarta och metallen. Jag gillar verkligen att det blir lite uppmjukat av tapeten. Du har verkligen öga för det vackra!
Visst är det trist när det tekniska inte fungerar som det ska, jag har inget tålamod med det ;)
Ha en skön helg
Kram Karin

Unknown sa...

Urläcker!! är det enda ord jag kommer på då jag ser din nya stol;))
Skulle mycket väl kunna tänka mig den här hemma...
Ha en skön dag!
Kram Allis

mariaemb. sa...

Lovely tolix! Snygg! Riktigt riktigt snygga bilder också. Bokstäverna skulle gärna få flytta in här hos mig! och stolen. och skrivbordet.

Vänliga hälsningar
Maria

fröken knopp sa...

Ohh Mariette skönt o höra att allt funkar igen..ville ju inte missta dig här i bloggvärlden..tihi...

Sååååå Snygg!!!! Blir helt såld...Hm..kanske ja ska bestämma mig för o spara ihop till en jag med..Får man fråga hur mcyket den kostade??

Kramar
Elin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Åh, har du köpt en sån fin stol, den passade så jättefint ihop med det gråmålade gamla skrivbordet. Supernyggt!
Jo jag har målat två såna "ramar" till, på väggen mittemot som är svårare och fota pga ljuset. Lite pilligt, blir mycket tejpande.
Kramar
AnnaMaria
Ps, skönt att blogger funkar bra igen.

Anonym sa...

Den tapeten och den stolen gifte sig fint ihop=) Ursnyggt/Annica

Sussi sa...

Oj, har de Tolix på Svenssons i Lammhult? Tänk att dessa gamla Franska industri stolar har blivit så "rumsrena"...visst är det kul? Dom är ju såå snygga! Och den sitter ju som en smäck i ditt rum! Supersnyggt!

Kram
Sussi

Fröken Fräken sa...

Oja, jag känner såväl igen det där angenäma problemet! Man har EN sak som man vill ha överallt!
Och det gråa bordet är minst lika underbart som Tolixstolen.

Unknown sa...

Visst är de helt underbara, jag har fyra likadana som du och jag älskar dem!! Är sugen på vita med, ska köpa några såna när vi får lite större igen. Mina är också ifrån Svenssons i Lammhult.

Kram Catta

Vintage House sa...

Hej vännen,
skönt att fungerar som det ska..
Ja den stolen är allt super snygg få investera i en sådan någon dag.
Du har förresten mail..
kram
sandra

Norrfrids Eija sa...

Otroligt hur så udda stilar passar som hand i handsken tillsammans här. Säg är "soffan" en resårmadrass med hjul under? Cool idé i tonårsrummet..
Du har verkligen öga för det här...

toves sammensurium sa...

Ååå så stilig...og tøft....helt perfekt!!!!!!!!!! Grått er min yndlingsfarge for tiden kjenner jeg...og du er sannelig med på å forsterke den følelsen med desse nydelige bildene!!!!!!! :)))
jeg hadde masse problemer med blogger i dag jeg...så irriterende...heldigvis ordnet det seg etter noen timer men jammen hadde jeg panikk!!!!!!Det er jo så koselig å sitte en liten fredelig stund og besøke koslige blogger slik som din her :))))

Jenny sa...

Hej Mariette!
Vad skönt att blogger funkar igen!

Åååh! Vilken fin Tolix du köpt!!


Ha en skön fredag!

Kraam Jenny

Therese sa...

Åh, vem vill inte ha en Tolix? Så himla fin, synd att den passar överallt då så man inte kan betsämma vart den ska stå ;)