tisdag 3 augusti 2010

Stockholm

Hej!
Känner ni av förändringen i luften nu när augusti kommit smygande...
Sensommarvibbar!

Detta är min sista semestervecka och jag är verkligen nöjd! Har fått hur mycket sol och bad som helst och härliga minnen att spara till hösten.

Efter Mallorcas sköna stränder blev det Stockholm med shopping och nöje.
Bilderna här under kommer från en av mina favvobutiker Syster Lycklig!

Visst vill man väl kliva in här?!  Som en godisbutik för vuxna!
Shoppade en del här...

Och även i nästa favoritbutik som är Bruka.
Färgkoordinerat och väldigt fräscht... Man vill liksom ha allt... (Och så ha det lika fräscht och prydligt hemma också!)

Ett par av kvällarna tillbringade vi i Gamla Stan. Tycker det är så mysigt att strosa runt i de små gamla gränderna och känna historien.

Utanför slottet har man fin utsikt! Lyckliga Kronprinsessan som fick rulla iväg i en vagn här på sin bröllopsdag!


I Gamla Stan blev det även middag på lördagkvällen...

Och sen drog jag på mig joggingskorna och sprang en runda runt Skeppsholmen! Hade lärt mig efter Mallorca att man inte reser iväg utan joggingskorna, om man nu gillar att jogga, jösses så mycket joggare det var utefter strandpromenden där. Så det blev en skön avslutning på dagen med lite motion.


Två flickor väntar på att vi ska ta Djurgårdsfärjan över till Gröna Lund på söndagen. Tivoli, yes!
Olivia och kusin Nova.

Och här åker en nöjd och glad mamma i ännu en barnkarusell!
Vi åkte karuseller från att de öppnade tills att regnet kom halv tio... Men barnen hade gärna åkt mer!


Säger Hej då för detta inlägg med de söta björnarna från Grönan!

Kanske visar lite shoppat sen. Jag åker aldrig till Stockholm utan att handla...*ler*... Det blev både höstnytt och lite fina prylar och tyg till renoveringsobjekt...
Så nu finns det  att packa upp och ta tag i!

Ha det så bra!

5 kommentarer:

Viveka i Bläckhornet sa...

Jag blir såååå avis när jag ser dina go dagar i Stockholm. Det var flera år sedan jag var där och längtar dit.

Gamla stan är en favorit för mig :)

Kram Viveka

Ljuva Drömmar sa...

Vad härligt med semester i Stockholm! Jag har bokat en resa dit nästa vecka när det är formex och det blir nån extra dag på stan och shopping. Har ju naturligtvis tänkt gå till Syster Lycklig, har aldrig varit där förut men förstår att det nog blir ett dyrt besök...

Hoppas du får en skön vecka, kramar Maria!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jo nog känns det i luften att det är sensommar. När kräftorna äts och vi köper bollkryss då är mycket av sommaren över.
Roligt och få se lite bilder från huvudstaden, ser att ni hade fint väder.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Signe 1 sa...

Härliga bilder! Ni ser ut att ha haft det toppen i hufvudstaden:-) Shopping är ju aldrig fel och spec inte i sthlm...hihi...

Om en vecka idag är det vi som sitter på planet till Mallis och sunwing resort alcudia:-) Lääängtar!!

Kram S.

Vintage House sa...

Härliga bilder:) det var längesedan jag var i stockholm...
tänkte titta förbi dig i nästa vecka när har du öppet?
kram och en mysig dag
sandra