torsdag 5 augusti 2010

Planteringsbordet






Idag var det verkligen dags att städa lite i trädgården ... för oj vad det vuxit! Rena rama djungeln på vissa ställen!
Det är så rofyllt och nästan som att vara i en egen liten värld när man får klippa, gräva, hacka bort ogräs... Man rensar tankarna och gör lite nytta samtidigt!

Kan dock säga att jag har mycket kvar innan jag klarat av alla rabatter!

Mitt i "städet" tog jag en paus och flyttade planteringsbordet, tillbaka till där det stod förut! Denna eviga, men ack så roliga flyttkarusell man ägnar sig åt!

PS. Ser ni stegen ... den är så snygg tycker jag! Där ska jag snart hänga upp lök på tork.

 Soliga och Jordiga Torsdagshälsningar från mig!

9 kommentarer:

Rose Garden Malevik sa...

RIKTIGT LÄCKERT :)
Håkan

Fröken Fräken sa...

Hellre att det växer lite vilt än inte växer alls. Jag tycker att det ser härligt ut!
Och så blir jag himla nyfiken på soffan som du ska klä om med Mademoiselletyger...!

♥ Fyra årstider sa...

Vi hade en sådan städdag igår. Skönt när det är gjort och fint blir det.
Kram Lotta

Merja sa...

En lökstege...KUL! och säkert snyggt. Du visar väl resultatet.

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fint du har det..och en lök stege..så fiffigt !!
Ha dte gott vännen
Kraaam Anette

Vitt hus med svarta knutar sa...

Å vad jag gillar ditt planteringsbord och stegen. De gröna glasflaskorna tillhör mina favoriter, är så svag för grönt glas. Att rensa ogräs är meditativt och man får inte tänka att man ska bli färdig...ofta får man börja om där man började.

Ha en fin fredag och en trevlig helg!
Kram,
Regina

Knatten sa...

Tjena. Kul att hitta hit igen. Jag var ju hos dej o handlade i våras=))). Kittyböcker!!
Håller med om att det är rofyllt att "städa" i rabatterna. Andra människor har svårt att förstå det.

Ha det gott. /Knatten

Viola sa...

Nog såg jag stegen alltid, stirrade på den länge...sådan skulle jag gärna vilja ha..:D nog är det trädgårdsjobb alltid...varje dag blir det något man gör..idag har det klippts gräs och utblommade rosor,

önskar en skön helg, kramen

Norregård sa...

Hej!!
Så mysigt, jättefina bilder;o)
Trevlig Helg!

Kram Malin