onsdag 25 augusti 2010

Massa mysigt material...

Godmorgon!
*Iiiiihhh* vad det blåser idag! Det måste vara tecken på höst! Fast inget får mig att att må så bra som frisk luft, och nu på morgonen var jag ute i busvädret och plockade en del material.

Varför inte passa på när det är sånt väder som idag att göra en fin höstplantering att ha utanför dörren eller en hänga upp en höstkrans på dörren. Sånt gör en glad  även en regnig dag!

Mossa är mysigt!
Igår när jag kelade med vår lilla katt Elsa så doftade hon mossa om de små tassarna...*ler*...

Idag måste i alla fall jag göra några höstkransar...
Naturen blir man alltid inspirerad av så här års!

Hoppas ni får en fin onsdag!

13 kommentarer:

Kristin sa...

Mmm, så fina bilder, man känner doften av mossa och äpplen! Underbart att få skapa lite vackert av sådant. Nu fick du mig riktigt inspirerad! :-)

Linruz sa...

Visst är hösten fantastisk!!
Jag njuter för fullo.
Ska bli spännande att s vad du hittar på.
kram Lina

Millas hem sa...

Underbara lite höstiga bilder! Mysigt det lät med Elsas doftande tassar!

Ha en fin dag!

Kram Camilla

Sussi sa...

Visst är hösten inspirerande! Man vill liksom suga i sig av det sista naturen har att bjuda på innan den går i dvala inför vintern...
Blir kul att se vad du åstadkommit med ditt "material"....för du visar väl? Dina kransar brukar bli så jättefina!

Kram
Sussi

ANETTESHUS.COM sa...

Ååå, så mange deilige bilder!!! Herlige farger! Ja, nå banker høsten på døren; det regner og bøåser noe fryktelig her i dag!! Nesten litt koselig også;) Gleder meg til å se de vakre kransene dine:) Du er så flink, Mariette!!!

Ha en herlig dag!

klem klem
ANETTE:)

Hjärtan i livet sa...

Visst är det härligt med hösten, så många härliga varma färger.
Kanske hinner göra en höstkrans i helgen blev inspirerad av dina fina foton.
Kram Eva

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Det var verkligen härligt material... börjar klia i fingrarna..... hösten bjuder på så mycket fint.... Fast visst är det sommar fortfarande ;-)

Hos mig regnar det bara just nu.... inge kul alls.....

Kram Charlotte

Signe 1 sa...

kanonfina bilder du har tagit!:-) jag börjar förlika mig med att hösten är här (snart iaf...) och tycker det är riktigt mysigt faktiskt:-) dina kransar kommer bli bedårande!!

stora kramen sofia

STENLYCKA sa...

Ljuvliga höstbilder från dig. Tänk att det redan har blivit höst, undrar var sommaren tog vägen, den tog ett så abrupt slut känns det som. Måste ta fram lite av mina äpplen som har ramlat ned och dekorera med vid trappan, fick sådan lust när jag ser dina vackra bilder.
Kram och ha det så gott!
Raina

LIVS LYST sa...

Så utrolige vakre bilder fra hagen!!

Liv

Signe 1 sa...

hej igen vännen! japp idag blev det en mil även fast jag är lite krasslig än, men jag var bara tvungen;-)

ang. mitt gi-ande så har jag inte uteslutit kolhydrater helt (som lchf-metoden) eftersom jag tränar så mycket, men jag har verkligen dragit ner på det rejält och det gäller på helgerna oxå (försöker iaf) samt att jag inte äter kakor, bullar, godis (och bröd!)osv nu en period. men det är mest för att jag mår bättre av det...dock får vi se hur länge karaktären håller i sig, haha...

du som är så smal och fin behöver ju verkligen inte köra nån diet, inte om det handlar om vikten iaf:-)

kraam s

Annika Christensen sa...

Tackar och bockar för allt fint du bjuder på!
Kram
Annika

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så vackra hösiga bilder du tagit, och du har förberett dig bra för hösten. Nu blev jag sugen på och plocka mossa, vet ett ställe där det växer alldeles mörkröd jättefin mossa. Kanske skulle fylla min dörrkrans med det... Så härligt och bli inspirerad av dina vackra foton.
Kramar
AnnaMaria