torsdag 26 augusti 2010

Igår när vinden ven...

Igår när det var värsta ruskvädret så fick jag sån lust att göra kransar!
 Sagt och gjort några stycken blev det och lite nya ljuslyktor från Olsson & Jensen och Affari plockades också fram...
 Det är fördelen när man har blomsterbutik att man kan ägna sig åt sånt en regnig dag... För kransar och ljus kan man ju verkligen mysa till det med när regnet piskar och stormen viner eller hur?

Men hur ser det ut i trädgården efter vindens framfart? Nästan alla sommarplanteringar som var höga och ståtliga har lagt sig hemma hos oss... Man vill ju gärna behålla en del ett tag till, speciellt nu när de var stora och ståtliga....


Ibörjan av veckan fyllde jag på med nästan enbart nya (gamla) saker i uthuset och många av de billigaste godbitarna har redan gått så nu måste jag fylla på.... Bäst att sätta fart!

Vi ses och tack för att ni hälsar på!

14 kommentarer:

Hjärtan i livet sa...

Jätte fina kransar du gjort. Visst är det väl härligt med hösten, den bästa årstiden tycker jag.
Ha en bra dag.
Kram Eva

bokhyllan sa...

Jättefina! Hjärtankransen är favoriten.

Unknown sa...

Så fina Mariette!
Kul att pyssla, vilket väder det var i går kväll och i natt, usch då.
Ha en fin dag!
Kram Anna

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Jättefina kransar, jätte!!!
Ja trädgården är inte längre som förut!
Ha det så gott i höstrusket!
Carin

Tee of Vinnord Cottage sa...

Ååååh! For en krans da!!! NYDELIGE høst!!! :) *drømme seg bort*

vita drömmar och svarta tassar sa...

Underbart fina kransar...ljuvligt vad naturen har att ge...

Ha en bra dag
kram wivi

Nettan sa...

Underabara bilder och fina kransar! Riktigt höstmys här hos dig!!
Kram Nettan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Åh vilken vacker krans och hjästa, så fint och höstdekorera på en dörr. Det är ju mycket jobb med en sån, men kanske jag skulle prova. Och det blekblåa i mitt kök är helt nytt, en idé jag fick. Blev ju inte en höstfärg direkt.
Kramar
AnnaMaria

Katarina sa...

Vilken fin blogg du har och oroligt fina bilder. Mvh. Katarina :O)

Rosenvit sa...

Tack för kransinspirationen. Dina är jättevackra.
Till helgen blir det till att ta hand om trädgården där allt ligger platt, precis som du skriver.

Kram
Anna

Aratorps Lena sa...

Jag kom precis hem från jobbet och undrar varför det inte finns blomsterbutiker som har nattöppet!? Jag vill också "hösta" till dörr och trapp! Blev så sugen när jag ser dina fina bilder!

Kanske en nätbutik med blommor vore något? ;)

Ha en underbar kväll! Här strålar solen äntligen igen! Kram

♥ Fyra årstider sa...

Men åååå vad fina!
Kram Lotta

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag är så imponerad för du gör helt underbara kransar. Vilken vacker komposition med vackra färger och former. Å jag skulle vilja gå kurs hos dig. Jag har (med din tillåtelse) sparat en bild av en anna krans som du har gjort på min dator.

Önskar dig en underbar fredag och helg!
Kram,
Regina

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Oj, så fina kransar... Det blir så vackert med bär och små frukter... Tyvärr kan jag inte göra såna kransar för då kommer fåglarna och pickar sönder dem... Så jag får allt hålla mig till 'mindre goda' dekorationer..

Kram Charlotte