måndag 23 augusti 2010

Förra hösten och fundering!

Godkväll!
Två inlägg på en och samma dag?! Ja, jag sitter nämligen här och ville ändra mall på bloggen. Minima Stretch var tanken, men går jag in under design och mallar så hittar jag inte den! Hallå kära bloggisar ni som är lite bättre än mig, kan ni förklara var och hur..*ler*...

Bjuder på några dekorationer och kransar från förra hösten, - hösten som är min bästa pysseltid... 
Ovan min äppelpyramid som jag tyckte blev riktigt höstmysig när den kom till!


Jag tar så mycket bilder, men tittar sällan tillbaka på de gamla tagna... Lite kul när man gör det... Man minns... Både dagarna och vissa händelser därtill...

Ett sånt här hjärta är det nog dags att göra igen i någon annan variant. Gjord på stomme jag format av tidningspapper och hönsnät.


Har ni något tips angående bloggmallen som är lättförståeligt för en totalt okunnig?..*ler*...

Nu lite mer kvällste, tack!

12 kommentarer:

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

De gamla mallarna kanske är borttagna helt nu. Jag har gått över till den ny 'Malldesigner' som är bloggers nya upplägg på mallar hur du redigerar dem. Gå in där och botanisera så hittar du säkert något du gillar. Variationerna är oändliga. Och det bästa är att förhandsgranskningen är väldigt bra....

Snygga höstdekorationer du gjorde förra hösten ;-) Du är ett riktigt proffs....

Kram Charlotte

lottens vita och gröna sa...

hej min vän, jag är inte rätt person att råda på datakrångel...jag tror dock att du måste uppdatera , du går in på inställningar under fliken grundläggande, scrolla...ner till globala inställningar, första rubriken som heter välj inläggningsredigerare, klicka i den översta pricekn som lyder uppdateras redigerare!!! kola om det det är det som behövs, då får du möjligeheten att välja extra stora bilder med!!!
ljuuuuuuuuuuuvliga höstbilder!
må väl, varmkram lotten

Vit som snö sa...

Det tekniska måste jag lämna till nån annan att ge råd. Men jag njuuuter av dina fina bilder, minns pyramiden mer än väl, såå fin! Du får till allt du gör!
Hoppas sommaren varit härlig o att vi går en höst tillmötes med ljuvligt väder o massa pysseltid:)
Kram Cilla

Joasia sa...

What a beautiful things you are showing! I love it.

Millas hem sa...

Finns på gamla mallar! Du kan fortfarande "plocka" upp en sådan!

Kram kram

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Halloj igen....

När jag räknade alldeles nyss fanns det 8 grundmallar, alla med 4-kanske 8 variationer. Och sen kan du själv ändra bakgrund, spalter, färger och gud vet allt..... Du kan prova och ändra och joxa så mycket du vill och sen välja förhandsgranska.... bara du inte trycker på den orangea knappen ANVÄND I BLOGG. Det är den du ska klicka på när du väl bestämt dig. Men innan dess kan du mixtra hur mycket som helst. Mycket ändrar du under knappen AVANCERAT. Så där kommer du säkert mixtra mest. Men det bästa nu är att du själv bestämmer bredden på huvudkolumnen, du kan välja antal sidokolumner och på vilken sida o s v. Prova dig fram och ändra. Jag gjorde det i omgångar under några dagar och hade tillslut manglat igenom alla variationerna innan jag bestämde mig...

För att krångla till det så är det tyvärr vissa saker, exempelvis bloggnamnet (om du inte har en bild gjord i photoshop där du lagt text på) ändras som tidigare. Det görs inte i nya Malldesigner... åtminstone inte när jag gjorde det för några månader sedan.

Hör av dig om du undrar över något. Jag är inget dataproffs, men just detta mallupplägg (när man inte behöver kunna hantera koder) har jag ganska bra koll på.

Lycka till!
/Charlotte

Millas hem sa...

Hej igen!
Försök kika in på Redigera HTML längst ner på sidan finns gamla mallar kvar!=)

Good luck!

Helena sa...

Tack för att jag kunde se dina kransar... Jag ska visa mina litet senare...

ANETTESHUS.COM sa...

Ser du har fått gode tekniske råd allerede;)

Ååå, så mange lekre høstkranser, Mariette!!! Du er så flink:) Og den eplepyramiden var bare helt fantastisk lekker!!! Tenk om en kunne få til noe sånt?!

Ha en fin uke, vennen!

Klem klem
ANETTE

Moa sa...

Jättevackra kransar du gjort fick massa inspiration.. hoppas du fick den hjälp du behövde.. jag blev lite sugen på att gå in o ändra hos mig också.. kanske =). Ha det gott Moa

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå vännen...Kan tyvärr inte hjälpa dig med tips. Är lika novis jag. Vilka fantastiska kransar och hjärtan. Härliga bilder. Att flytta är tufft. Har aldrig känt på detta vis när jag flyttade ifrån våra lägenheter. Men nu kommer det:(. Ditt hus är ju fantastiskt så det förstår jag att ni inte har ens tanken...Hoppas att allt är bra/ Ha det gott kramkram Anne

fröken knopp sa...

Så mycket vackert Mariette!!!

Kan inte förstå att det gått ett helt år sedan du visade de bilderna, nu när jag kikar på dem så minns jag dem som igår..tihi...Underbara!!

Hm..Ja du nya leverantörer finns det gott om, ibland måste man bara välja.. Gamla sen i våras blev bara Ib Laursen, nya blev Krifon, Ludvig o co, Marinus (där köpte jag dock bara kulor typ..hm..), Madley och Orbit-Line.. Denna tjej sålde helt fantastiska krukor...!!!

Hittade du själv några nya leverantörer i höst??

Kramar Elin