måndag 30 augusti 2010

Det där med matlagning...

Det blev ingen äppelpaj igår, det blev en blåbärspaj a la Leila Lindholm!

Hej!

Brukar ni prova nya recept?
Jag tycker matlagningen alltid blir lite roligare när man väl gör det. Problemet är ju kanske att man inte har tid att leta upp dem så ofta! Och med i beräkningen får man också ta att man kanske inte tyckte det var så gott som förväntat... Men det hör ju också till experimentet och lyckan i att finna ett nytt favoritrecept!

 En vars recept jag aldrig blivit besviken på är Leila Lindholms, (-det skulle i så fall vara  att det kan vara lite fööör mycket av det goda...*ler*...)

 Rekommenderar varmt hennes blåbärspaj med havregryn från boken "A piece of cake".

Äpplena hänger fint kvar och väntar på nästa paj...

Och tidsoptimisten kan också meddela att några klädinköp inte hanns med, men en ommöblering innefattande TV;n klarades av och det var skönt. Jag tycker som många andra att det inte är en vacker pryl, men hos oss byggs det inget skåp att dölja den i...
Med denna lösning känns det dock mycket bättre. Kanske visar en annan dag... (TV-apparater är inte kul på bild alls...hmm..!)

Trevlig Måndag!
Kram Mariette

13 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Visst har Leila en hel massa mumsiga recept!

Jag tycker inte det är så jättehemskt med tv-apparater på bild, alla har ju ändå dom hemma, eller hur? Visserligen har väl inte vår synts så mycket heller i bloggen... Visa oss du bara hur du gjort om, kanske vi andra hittar en ny lösning för våra tv:n! :)

Ha en fin måndag! kram!

Millas hem sa...

Ska ta och köpa mig den boken! Verkar vara en massa gott i den! Tycker man läser lite överallt om den!

Ha en fin dag!

Kram Camilla

Signe 1 sa...

men jisses vad mumsigt, jag ääälskar ju blåbärspaj!! men det är ju inte direkt förenat med min diet just nu, hehe...

leila är bäst!!!:-)

ha en fin dag!


kraam s

Unknown sa...

Hej!
Den har jag också gjort och den blir så god men som du säger det är ingen brist på smör i recepten. Hon gillar det goda den där Leila:)
Har du lyckats göra något åt er tv, ny blir jag nyfiken har nämligen det problemet. Önskar jag får tummen ur och börja springa lite. Måste träna bord valken runt magen....
Kram Anna

ps underbara bilder...som vanligt:)

Mejrams! sa...

Jag vare sig bakar eller lagar mat hemma, det gör mannen min. Tyvärr inget jag är road av men däremot att äta av goda bakverk, ja det har jag inget emot och blåbärspaj -mmm./Kram Merja

Stina sa...

MMMM - ska nog också bara en paj.... Tänk om man skulle köpa en pajform från Gerbera också. När man ändå är i paj-tagen så att säga...

STENLYCKA sa...

Den pajen får jag nog pröva har boken och blåbär i frysen så det är bara att sätta igång.....
Tyvärr blev det inte så många fynd på loppisen i lördags, en gammal sliten kruka var allt, eftersom det var ute och regnet öste ned så blev det jobbigt att gå och titta under all plast som täckte prylarna.
Kram Raina

vita drömmar och svarta tassar sa...

I den boken finns massa gott man får bara försöka gå lika ofta som man bakar bara..thihi

Ha en skön vecka
kram wivi

Anonym sa...

Hej! Det är min favo paj med! De när så god just med havgregryns botten, tänkte gör aden igår men det blev för sent, kanske i morgon! Kram Vivi soltorp

Lilla huset på prärien sa...

Här har du en till tidsoptimist... jag tror alltid att jag ska hinna med mycket mer än vad jag faktiskt gör. Fotona har jag redigerat med Picnic som är ett mycket användbart alternativ till andra redigeringsprogram.

Din paj ser väldigt god ut! Jag är nog lite hungrig tror jag visst...

Ha en härlig vecka!

Kram Jenny

Vintage House sa...

Hej vännen,
Hoppas att allt är bra med dig?
Själv närmar sig Barcelona resa med 6 st mammor, ska bli så skönt..
Den pajen är ljuvlig och jag försöker testa nya recept älskar att laga mat...
Har båda hennes böcker och tycker om dem så mycket...
Kram och får snart höras:)
sandra

Vitt hus med svarta knutar sa...

Leilas böcker verkar vara en god investering, har bara hört gott om dem. Blåbärspajen som du bakat ser jättesmarrig ut.

TV-apparater speciellt en sån gammal tjock-TV som vi har är verkligen en inspirationsdödare. Önskar det fanns en knapp och ett hål i golvet som försluts när TV är nere=) Övriga familjen gillar ju TV:n och jag kan ju inte slänga ut den och säga att jag glömt var jag lagt den.

Ha en fin början på veckan!
Kram,
Regina

LOPPISLIV sa...

Godmorgon! Den boken har jag också, ett riktigt guldkorn. Jag kan försjunka mig i den en lååång stund och blir så sugen på att baka både det ena och det andra. Blåbärspajen har jag inte provat ännu, men den ser så himla god ut. Jag håller med dig, tv apparater är inte så vackra, vi har inte heller vår inbyggd, skulle inte funka här hos oss, då den är på nästan jämt :-)) Vore kul att få se hur ni gjort med er tv. För just bilder från tv-rum, det har man inte sett så mycket av här i blogglandet precis..hihii Ha en toppenfin dag. Kram Paula