tisdag 31 augusti 2010

Det börjar bli dags...

Godmorgon Tisdag!

Eller,- snart är det lördag igen som Eric säger...hur man  nu vill se det!

Sommarblommorna i krukorna har snart gjort sitt hemma hos oss. Snart drar frosten in och då finns det en del jag vill rädda först, som chokladblomman, bloddracenan, olivträdet... Jag har ett otal gånger varit alldeles för sen med det! Snopet varje gång, (skulle sett vädret igår typ!)
 En annan sak jag insåg igår var att det är lite för kallt nu med kjol och halvkorta jeans! För även om jag älskar höstens färger och naturens förvandling så vill jag gärna hålla kvar känslan med de lätta kläderna. Slippa ta på sig tre lager för att inte frysa! Men det börjar bli oåterkalleligt! Jag avskyr att frysa!

Tänkte visa det där med TV;n som jag dillade om igår.
 Svart bänk till svart TV, bort med den gamla IKEA bänken som inte heller passade in färgmässigt. *Skööönt*! 
Kändes myyycket bättre, och TV;n kom dessutom ner i höjd lite. Vi har så stort stora rum så vi har tre soffor och en fåtölj som en grupp, en fyrkant, däremellan ska TV;n in någonstans och här får det bli. Så nu har jag skrinlagt den moderna varianten med plattTV;n på väggen och modern bänk under. Gillar denna varianten mycket nu när det svarta smyger sig in hos oss en del. Och så vill jag ju ha väggen till Lena på Lustfyllts vackra tavla, (som inte syns på bilden)... Konsten framför allt...*ler*...

Ha det riktigt fint!

20 kommentarer:

Norregård sa...

God Morgon!!
Ert hus är så vackert!! Tänk så mycket fint det finns inuti oxå....så snyggt;o)

Ha en bra dag!
Kram Malin

House number 15 sa...

Nu är det riktigt kalla vindar som drar även fast solen är framme. Ska också fixa bort sommarblommor och plantera lite ljung. Hur övervintrar du dina olivträd??

Ha en bra dag!
Kram C

Aratorps Lena sa...

Godmorgon! Olivträdet ja... Mitt dog förra vintern -trodde jag. Men jag ställde ut det på baksidan för att sedan upptäcka att det skjutit skott. Vi klippte ner det och nu är det så gulligt. 150 cm högt och lite skott... Vad gör jag med det nu?

Fin lösning med TV:n förresten! Kan det vara hemmets stora gissel nu när alla stora stereoapparater äntligen förpassats någon annanstans? Hihi.

Ha det bäst! Kram

gamla skolan sa...

Åh ! Jag tycker ert hus är så underbart vackert , det har jag sagt förr , men det tål att upprepas ! Så härligt att ha ett så stort stora rum !! Blev fint med den svarta tvbänken ! Kramar Susanne ♥

StrandviksVillan sa...

Tack för att du visade oss!
Vilket fint skåp tv:n står på!
Ja, det är inte lätt när man inte vill möblera enligt dumburken - ska det vara praktiskt eller bara snyggt...?
Jag skulle vilja ha tv:n på ett annat ställe egentligen, men där får bara en platt-tv plats och vi har en tjock-tv - än så länge!

Ha en fin dag!
Hälsningar A-C som eldar i kaminen och funderar på att leta fram ett par sockor till ;)

hemtrevnad marie sa...

Å, ert hus är så fantastiskt fint!!
Gillar din svarta bänk, är den ny den tycks ha handmålade blommor?!
kraam

Unknown sa...

Ser fint ut, visa mer! =)

Kram Catta

Hem och Lycka sa...

Snygg lösning med tvn!

kram Mia

ANETTESHUS.COM sa...

Åååå, ditt vakre hus!!! Så fiiint:)

Nyt den siste sommerdagen:)

klem klem
ANETTE:)

Signe 1 sa...

åhh me love ditt hus!! eller ert kanske jag ska skriva, hihi...hade gärna bott i nåt liknande;-)

det går bra med gi:andet:-) och ikväll blir det en löparrunda i skogen, längtar!!:-)

ha en finfin dag, här skiner solen:-)

kramkram s.

pysseltanten sa...

Superfint hus ni har..=))
Tv-bänken blev jättefin...passade bra med det svarta..=))
Kraamizar Git

Unknown sa...

Underbart hus ni har, ni måste trivas där!
Jag har min tv också på väggen och en modern historia under som jag aldrig kommer att visa på bloggen hihi. Vi letar efter alternativ hela tiden men har inte lyckats hitta något. Jag vill ha min tv på ställningen också i så fall (om vi nu bara vet vart vi har den...)
Din son har så rätt, snart är det lördag, veckorna rusar. Vet du till helgen så blir det antagligen häckplantering här! Ska bli kul!
Kram Anna

STENLYCKA sa...

Så snyggt det blev med den svarta bänken. Är det du som målat blommorna på den?
Ja, nu börjar det bli kallar så snart är det verkligen dags att ta in blommor man är rädd om.
Idag kände även jag att snart får man dra på sig långbyxor igen...tyvärr, gillar sommarkläder.
Ha en bra kväll!
Kram Raina

fröken knopp sa...

Ert hus är underbart Mariette!!!!

Även här sjunger en del blommor på sisat valsen o en del har till o med redan gjort plats för ljung o silverek..
En del blommor fick flytta in i källaren igår, resten som ska sparas får flytta dit i helgen..
För även här har vi missat det några gånger så i år ska jag verkligen göra det i tid!!!

Den där tvn är inte lätt att få till..hm...

Varma Kramar Elin

Dona blogg sa...

Ni har nog det vackraste huset av alla... Underbart! Tur att det kom i så bra händer.

Jag bara älskar att kika in här och följa din vardag. Alltid lika mysigt - även om jag är så dålig på att lämna en hälsning. Bara så du vet.

Kram
Pernilla

VITA NYANSER sa...

Ni har så fint hus! Ja, nu får sommarens blommor åka in, det börjar bli kallt brrrr!

Kram L-L

Stina sa...

Ert hus är bara heeeelt otroligt! (Resten är också supersnyggt!)
Trevlig kväll!

Vintage House sa...

Hej
Håller med alla andra så vackert hus:) Här hemma har jag knappt en blomma kvar allt har slagits sönder av allt regn..
Så snyggt det blev med tv och bänken..
kram
sandra

Anonym sa...

Hej! Jag har också tänkt ta in olivträdet och min chokladblomma men vart ska man ställa dem om man inte har något uterum....är inne för varmt? eller i förrådet?? men då glömmer man väl vattna...vart ska du ställa dina? /Annika

Tulipa sa...

Hej Annika!

Ja, det är ju alltid dilemmat med de där övervintrarna!
Olivträdet vill stå ljust och svalt, men jag vill ha glädje av det under vintern så det står i rumstemperatur, men inte över element och sen får man hoppas att det klarar sig. Idealet är ju ett uterum förstås. Chokladblomma har jag aldrig försökt övervintra förut, men hörde på TV;n att det skulle gå så det är sval placering som gäller för den annars finns den nog inte så länge till...

Lycka till med dina! Får se hur det går med mina...

Mariette