onsdag 30 juni 2010

Auktion, snabba beslut, roliga beslut!


Hej!

Idag har jag jagat beige  parasoll, slut på lager, slut på lager... Verkar vara sommarens färg?!
Förhoppningsvis skulle de komma in imorgon igen. Jag behöver verkligen ett och vill inte ha någon annan färg! Ni vet hur det är när man "bestämt" sig för något! Ju mer det är slut, ju mer verkar man dessutom vilja ha det!

På bilderna bara en liiiiten bråkdel av det som kom hem från auktionen igår. Det blev massvis av lådor och en hel del möbler! Två bilar fulla. Så nu har jag en massa fint att sätta på plats där ute.

Och så bakar jag vidare till vår servering på lördag...Vi får väl hoppas att någon vill komma då... Annars har vi god fika heeela sommaren..*hihi*...

I år säljer vi också svenska jordgubbar i butiken så därför blir det goa gubbar hos oss varje kväll! Mums! Så ska sommar smaka!

Cafèbordet som sakerna står på köpte jag inte på auktionen... Ifall den uppmärksamme undrar.
Nu ska jag bara hälla upp mer rabarbersaft och sen är det Natti Natti!
Måånga Glada Sommarhälsningar!

13 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Oj vad mycket fint du har ropat in på auktion. Det var hur många år sen som helst som jag var på auktion. Hoppas att ni får riktigt många besökare i helgen, fint väder har de lovat. Kall Rabarbersaft mmmmmm

Ha det allra bäst!
Kram,
Regina

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad mycket fina grejer du har ropat in, det är lycka det, när man kommer över fina grejer !!
Vad mysigt med cafe, det kommer nog att bli succe det !!
Kraaam Anette

Signe 1 sa...

Men åhh så mycket fint du fick med dig hem, förstår att du är meeer än nöjd!!:-)
Ha en fin dag! Här är det mulet fast de lovade sol idag,,,hoppas det spricker upp:-)!!

Kraam Sofia

VITA NYANSER sa...

Hoppas ni får mycket folk på lördag! Vad kul att ni har så mycket olika saker i butiken, och alla fina möbler...vad kul med sån auktion!

Ha det bra!
Kram L-L

gamla skolan sa...

Vilka fina auktionsköp !! Lycka till med serveringen !! Synd du bor en bit bort ! Kramar Susanne ♥

Norregård sa...

Hej!!
Så mycket fint du ropat in!!
Klart att många vill komma och fika hos Dig;o)

Kram Malin

fröken knopp sa...

Så mycket fint Mariette!!!!

vARmaste Kramarna Elin

vita drömmar och svarta tassar sa...

Ojoj!!
Allt låter helt ljuvligt...må mina vägar snart gå dit ner till dig igen..
Ha en skön dag
kram wivi

Anonym sa...

ooohh! dom jordgubbarna går inte av för hackor,det är dom godaste som jag har ätit.Fina saker du har handlat in.Synd att man inte hinner komma på lördag.Hoppas att det kommer många till er då.
Kram Lena

UlricaA sa...

ja jag är ju ensam hela helgen nästan så jag kommer nog förbi och fikar :O) kommer förbi redan imorrn och köper en present! Kramar Ulricca

Rose Garden Malevik sa...

Mysigt med Cafe :)
Håkan

Vintage House sa...

Vad roligt med auktion alltid en massa spänning om man ska få det eller inte..
ha en skön kväll
kram
sandra

Stjärnor & Champagne sa...

Önskar verkligen att jag bodde i närheten för då skulle jag gärna komma. Ja jisses vilket hus ni har och vad fint det ligger, inget avis näe då hihi. Och vad fin du är på bilderna, så snygg...Ha klart jag vill göra alla nyfikna så att det blir lite spänning här i Linköping, asgarv för här händer det inte så mycket annars. Ha det gott vännen/ Kramkram Anne