måndag 4 januari 2010

En vintertripp...

Flera dagar har det hunnit gå sen mítt senaste inlägg...Anledningen till det är att vi varit iväg och firat nyår, ätit gott, umgåtts, shoppat och bara haft det sååå himla bra! Jätteskönt att få komma iväg och få en paus från vardagen ibland....
Dessa härliga isdekorationer hängde i det gamla äppelträdet vid ingången dit vi var bjudna på nyårsafton. Kul idè tyckte jag!

Bara "vita" ishängen i granen på baksidan...

Och så hade de gjort stoora snölyktor till marshaller, hur vintermysigt som helst!! På nyårsdagen gjordes det brasa och korvgrillning utomhus til barnens stora glädje (ja, till min och de andra vuxnas glädje också förstås!!)

Väntan på tolvslaget med snittar.... Ja, jösses vad vi skämdes bort!!! Olika drycker till varje rätt.... (med bla två förrätter)...,-vi var mätta och nöjda och mer än så! Tack söta rara A och P för er gästfrihet!
Fint vintertips för balkonglådan hittade jag utanför detta hotell...var bara tvungen att visa er...riktigt läckert tycker jag! Mossbollar av olika varianter och silverkulor,- botten av vitmossa....enkelt, tjusigt...
På lördagkvällen gick vi på familjefilmen Göta Kanal....På hemvägen fastnade Eric i skimret från Biblioteksgatans upphängda dekorationer...
Hoppas ni alla haft det riktigt bra! Nu är jag riktigt sugen på att börja städa ut julen..speciellt när jag kom hem igår och packade upp min turkosa lampa jag köpte i Stockholm...mmm...underbara pasteller och lite klatschiga glada utropstecken är precis vad jag vill ha i det vintervita...

8 kommentarer:

Annika Christensen sa...

God fortsättning till dig också.
Vad trevligt du verkar ha haft det.
Toppen fina isskulpturer. Jag gjorde sådana förra året men jag färgade dem aldrig.
Det där med balkonglådorna var en super ide den kommer jag nog att apa efter.
Bra med blogg eller hur...
Vilken härlig bild på grabben.
Ha skön kväll
Annika

Dona blogg sa...

Hej & gott nytt 2010 på dig!

Visst är det härligt att åka bort ibland och bara vara. Har förstått att ni jobbat mycket - så pausen var säkert välbehövlig.

Har själv varit i fjällen med familjen och laddat batterierna
Inspirationen kommer ju på köpet - ser att du har "ögonen" med överallt ;) Fin idé med mossbollarna.

KRAM & all lycka 2010

Lilla huset på prärien sa...

Vad härligt det låter med en sådan tur till Stockholm. Hade jag gärna gjort jag också. Själv sitter jag med himlans ont i ryggen just för tillfället... tittar på Jamie Oliver. Han är också himla inspirerande för jämnan!

God fortsättning på nya året!

Kram Jenny

Jenny sa...

Hej Mariette!
Vad mysigt ni verkar ha haft det!
Nu blev jag lite nyfiken på din turkosa lampa, kan du inte visa den här på bloggen??;)

Ha en god fortsättning på det nya året!

Kraam Jenny

Stjärnor & Champagne sa...

Åhh vilka härliga bilder. Låter som att ni har skämts bort ordentligt, härligt. Gillar bollarna vid hotellet, ett bra tips till nästa jul. Låter som en bra tripp.
Ha det gott...

Kram Anne

Sköna o Gröna Ting sa...

Åååå, vad härligt att bli så där riktigt bortskämd, lyx!!!
Ni verkar ha haft det bra över nyår och visst är det gott att lämna boet i några dagar:)

Vackra bilder på isdekorationerna och lyllos Eric som fick njuta av det vackra ljusspelet!!!!

Fortsatt skön kväll
Kramar till dig
Marianne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Nyår i Stockholm tror jag är något alldeles speciellt. En sån vacker stad och så alla ljus, inte konstigt att lill-killen blev förtjust. Jättefint med ishängena och dekorationerna i blomlådan var superfint.
Ha ett fortsatt gott 2010.
Kramar
AnnaMaria

Merja sa...

snyggt arrangemang i blomlådan!! det gäller bara att komma ihåg alla bra ideer..;)