lördag 12 december 2009

Det blir jul i alla fall!





Imorgon är det dags att tända tredje ljuset!

Hur är det med er, känner ni av någon julstress?

Man kan verkligen undra varför man ska hinna så himla mycket bara för att det är jul?! Hemma hos oss har vi inga föresatser att hinna julstäda, putsa fönster, gå på tre julmarknader,göra julgodis, steka tusen köttbullar, lägga in sill, bygga pepparkakshus, ha en gran som man inte kan se foten på för den är totalt dold bakom alla paket...*puh*, det tar egentligen aldrig slut... Vi har inte de föresatserna för vi vet att det funkar inte i verkligheten i vårt hus! (Fast det hade nog varit trevligt om det gick...*ler*)


Imorgon har jag ett måste, nämligen julklappsinköp. Det är mysigt,- bara man slipper handla BARA för att man MÅSTE men egentligen inte har något att köpa! Man vill ju givetvis köpa sånt som det finns en önskan eller ett behov av...inte bara sånt som sen slängs i en låda bland alla andra onödigheter...

Inte så lätt alla gånger... Nåväl, hur man än gör så blir det jul i vilket fall som helst! Och då vill man ju faktiskt tycka att det är roligt att det är jul och inte bara vara sönderstressad!

Hoppas ni har en riktigt skön lördag!

14 kommentarer:

UlricaA sa...

Du har så rätt....jag kommer att sända in gubben troligen jag har önskat mig ugnsformarna som jag har glömt vad dom hette men dom som står på det vita skåpet längst in till vänster i affären...vill bara haaaaa.....kommer han så vet du vad det är han ska ha :O)
Kramar Ulrica

Hulda sa...

Så flott det så ut på bildene dine. Virkelig flott fotografert. Ser kjempefint ut hos deg, med stor takhøyde. Flott krans og stjerne i vinduet.

Jeg har vært litt stressa i dag, men innser at det jo bare er tull å holde på sånn. Vil heller kose meg med det jeg får gjort. :)

Lillianna sa...

Känner mig faktiskt inte stressad inför julen i år, det är nog första gången!
Har pyntat och pysslat så nu är det bara ett planerad pepparkaksbak kvar.
Istället för att springa runt på stan och tokleta efter julklappar har jag börjat fundera på vad vi ska köpa och skriva ner det på en lapp. Då går det såå mycket enklare!!

Fina pynt du gjort!

/Lillianna

Små steg till ett enklare liv sa...

I år tycker jag nog att jag är ute i GOD TID!Förr handlade jag och slog in sista julklapparna kvällen innan julafton,inte att rek.någon.Så tar det lungt och njuter av julpyssel och tex. dina inlägg!!! Kram *piah*

gamla skolan sa...

Visst är det så ! Vet inte varför , men känner ännu inte alls av någon julstämning ! Jobbar kanske för mycket ?? Hoppas att du känner av det ! Önskar dig en mysig luciahelg ! kramar Susanne / den gamla skolan

Mitt hvite hus sa...

Nydelige bilder..: jeg har desiste årene bestemt meg for å ikke stresse før jul.. Det gjlr jeg heller ikke i år.. Gjør det jeg har lyst til og det jeg får tid til det andre får vente til neste år..

julen Kommer uansett og jeg vil ikke være utslitt på julaften..:

nyt kvelden...

klem Kerstin

Helen sa...

Hej!
I år tycker jag att det ska bli jätte mysigt med jul. Jag har pyntat lite då och då i lugn och ro ocg haft riktigt kul under tiden. Julklapparna är klara utom två men vet vad det ska bli. Maten har vi dragit ner på och köper och tillagar bara det vi verkligen vill ha och äter och låter bli det andra. Bakat har jag faktiskt också gjort och haft roligt. Så här smidigt och så här roligt har jag inte haft på flera år inför julen faktiskt, hoppas fler får uppleva det.
Kram/Helen

vita drömmar och svarta tassar sa...

Nu har vi fått lite extra energi me julstöket,,att få mysa lite i din affär i lugn o ro,,sedan till Titti O avsluta med en helt ljuvlig paj på gräddhyllan..gisses vi gick på moln av bakverken...
Nu är vi nöjda ett tag..
Till vi ses igen..
Ha en gladelig Jul
Kramilikramen på dig//wivi/Lena

ANETTESHUS.COM sa...

Vakre, inspirerende bilder!!! Kransen var så dekorativ og flott! Jovisst, nå begynner man å merke at julen nærmer seg med stormskritt, men jeg stresser ikke, prøver å nyte adventstiden med barna ... i morgen skal vi bake pepperkaker:) Gleder meg!

Ha en fin 3. advent i morgen!

Klem Anette:)

Vit som snö sa...

Så sant som det är sagt!
Och jag känner inte alls någon stress utan bara njutning över en månad då jag myyyser extra mycket med barnen. Mindre krut läggs på julklappar o julmat hos oss för jag gillar inte frosseri, varken i prylar eller mat. Några väl valda gåvor, en julmiddag med det allra godaste men framförallt en helg med familj och mys!
Kram Cilla

Stjärnor & Champagne sa...

Godkväll vännen....Japp det blir en jul men allt innan som sagt, huuu. Och lika är det varje varje år!!! Förstår inte att man aldrig kan lära sig. Härliga bilder som vanligt.
Kram till dig/ A

UlricaA sa...

Färgen kvittar. :O) Dom är så fina hela högen :O)

Lasse sa...

Känner igen det där om att handla bara för att man måste. Det här med hetsen kring jul. Jag pallar själv inte längre att få en överpyntad julgran uppkörd halvvägs till tolvfingerstarmen bara för att ha stått på fel sida i rulltrappan när den pepparkaksstinna mormodern hög på välvilja och kardemumma prompt ska tömma hela varuhuset på ny rekordtid, helst innan den manodepressiva tomten på våning två hunnit flina sig igenom den spritosande "Räven raskar över isen" han påbörjade för elva verser sedan.

Så vad finns det för alternativ? Kan man tänka sig något som inte nödvändigtvis måste leda till paketpapperssanering och mentalt barrsläpp?

Lasses Jul

Hanna sa...

Så fina bilder.
Visst vill man ta det lugnt och inte känna någon stress.
Jag sa just till maken för några dagar sedan. Varför är vi inte stressad, för vi har egentligen så mycket att göra. För här passar 4 av sex i familjen också på att fylla år med början 18 december och siste 6 januari, men trots det med barnkalas och annt, så är här inte så stressigt, ganska lugnt.
Kram
Hanna