tisdag 1 december 2009

Dags för julreportage...

Ja, imorgon är det dags för Julreportaget från butiken!

Då kommer stylisten Pernilla Nilsson och fotograf Olof Abrahamsson hit för att göra ett reportage (som man får vänta på tills nästa jul).
Så därför springer jag runt som en yr höna och fixar och grejar lite överallt idag! Jag tycker liksom aldrig att det blir bra nog, det kan alltid bli bättre på nåt annat vis! Men eftersom Pernilla är stylist så grejar hon nog det hela!! Bara man har grunden och förutsättningarna till det hela! Kolla in på Pernillas blogg,- Dona Blogg, där hon skriver om sitt roliga arbete med en massa fina tips och annat trevligt inspirerande!

Igår kväll tände vi första ljuset i adventsljusstaken hemma, det hade inte hunnits med på söndagen...mysigt och mörkt...och så adventsljusstakarna som det verklihgen är tur att man har så här års...det ger lite glitter till kvällarna!


Tack för fina hälsningar! Jag har inte hunnit besöka så många tillbaka, men glad blir man av alla snälla ord!

Trevlig tisdag!
Nu ska här röjas vidare...

21 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Lycka till imorgon, jag är säker på att det kommer bli toppenbra! Du har så smakfullt och fint jämt så det är nog inte mycket hon behöver stajla. Synd att man får vänta ett helt år...
Ha det gott
Goa kramen
AnnaMaria

EvaB sa...

Bilden på det adventsfina burspråket vill man riktigt krypa in i. Lycka till med reportaget, det blir säkert jättefint.

vita drömmar och svarta tassar sa...

Så roligt!!
Massa fint som vanligt..Nu kommer vi snart och besöker din butik inte en dag för tidigt längtar såå..
stämmer det att Hygge Hjörnet har öppet fre-sön 14-16 Lappen vi fick av dig saknade tele nr...
Ha en underbar vecka
~~Kramilikram på dig~~
wivi

Humlamamman sa...

Lycka till med reportaget, synd att man ska behöva vänta tills nästa år för att läsa.

Tusenfröjd sa...

Jag anade nästan att det var Pernilla som ska komma och göra reportage! Så spännande! Och jag vet hur det är: man springer runt och fixar och trixar tills man nästan slår knut på sig själv. Men du, det kommer att gå superbra!
Ha en riktigt härlig dag imorgon.
Liv

Linruz sa...

Hihi vad spännande. Förstår att du springer omkring som en yr höna och fixar.
Lycka till i morgon.
Kram Lina

Jeanette Hornbeck sa...

Tror inte du behöver yra runt så mycket, du är så duktig, stort lycka till imorgon!
Kram Jea

Jenny sa...

Hej Mariette!
Åh vad spännande! Det kommer gå jättebra, du har det så vackert o stilfullt hemma hos dig:)

Njut av dagen imorgon!

Kraam Jenny

Grön Iris sa...

Oh va kulit med repotaget!!!

Vilket fönster du bjuder på, otroligt stämningsfullt.

Stora kramen till dig,

Linda

Marie sa...

Det kommer att gå toppenbra imorgon Mariette, du har ju världens finaste butik så det kan ju inte bli annat än bra. Ser verkligen fram emot reportaget, även om det tyvärr dröjer ett helt år!!!

Många kramar
Marie

Hem och Lycka sa...

Nä vad roligt, stort grattis och lycka till!

kram

LantlivsAnette sa...

Lycka till, idag kommer dom och fotar !! Sååå roligt, jag är alldeles säker på att det blir kanon bra, du har ju så himla fint !!
Jag förstår dig om bakbordet...de är svåra att hitta, men en dag så hittar nog även jag ett...så fint att ha det i butiken..
Ha nu en toppendag
Kraaam Anette

rosenskära sa...

Godmorgon du rara - vill bara kika in och önska lycka till idag - det kommer att gå galant! Dina butiker är så fina och jag kan knappt bärga mig tills jag får tillfälle att komma förbi nästa gång!

Kram
Lena

Fröken Fräken sa...

Näää, vänta ända tills nästa jul?! tur att du visar så många inspirerande bilder här då! Det kommer säkert bli ett jättefint reportage!
Känner igen det där med att det är svårt att hinna kommentera, kvällarna är liksom fullspäckade!

Signe 1 sa...

Vad skoj med reportage! Hoppas det går bra iodag:-)!!

Kram Sofia

bikim sa...

Gorgeous!
Happy december!
Rosa

Inredningsfrun sa...

Vilken mysig blogg jag trillade in på!! Hittade dig via Fröken Dona :)!! Kul att hon ska gör reportage hos dig!! Spännande, hon är så begåvad, den där kvinnan!!

Tack för titten och inspirationen!!

Kram från Inredningsfrun

Designe sa...

Så härligt! Roligt med julreportage oxå! Synd att vi måste vänta så länge på att se det bara! Kram :)

Bitte sa...

Vad spännande det låter med julreportage! Synd bara att man måste vänta ett helt år för att se det. Men... den som väntar på nåt gott... ;-).

Kram och lycka till!
Beatrice

Viola sa...

Hoppas reportaget gick bra, jag vet att det tar tid och kräver mkt hade ju ett i somras och på tisdag kommer dom hit och gör julreportage för aftonbladet, tur man har släkt och vänner som man fått hjälp utav, kunde inte avblåsa det hela ...var redan beställt..tror du att jag varit frustrerad..går sakta framåt, väldans segt och längtar ut på promenad men det lär nog dröja, ha det gott, kramen

Annika Christensen sa...

Hej!
Gick inte att kommentera i förra inlägget så jag gör det här istället.
Vilken tur ni hade... det är inte ofta man har det.
Frost vilken lycka.
Vi väntar mer än gärna men du måste påminna oss när det blir dags nästa år.
Ha det gott
annika