måndag 20 juli 2009

Mera spets...

Ikväll är det ingen ljus sommarkväll, det är mörkt, regnigt och blåsigt...
Men inne är det varmt och gott tack och lov!
I helgen köpte jag lite mer fina gamla spetsar. Gillar att lägga dem lite varstans eller bara stapla dem på hög i linneskåp med glasdörrar.
Detta hänger över trappräcket i hallen just nu, -tills jag tröttnar... Här hänger jag ibland halvtorra nytvättade lakan, så luktar det gott av nytvättat i hallen/trappen! Mmmm, doftar ljuvligt!
Den gamla bruna stolen tycker jag är fin till trappräcket och allt det vita.

Denna trappa var när vi flyttade in täckt med brun plastmatta, hemska tanke! Tycker trappan och räcket är så fint, barnen tycker ofta den är för lååång! Speciellt när de är trötta! Börjar bli lite skavd här och var, ett antal år sedan vi målade den! Men det gör inte så mycket...

Mysigt att gå under nytvättat!!!
Plockade fram lite örngott med spets från farmors gamla gömmor,- för att fylla på min kuddsamling! Inte kan man ha för många kuddar, och flickan tycker att man inte kan ha för många gosedjur, men det tycker jag..! Fast det kanske är lite samma sak egentligen?! Mamman kör med kuddar och flickan kör med gosedjur! Det ni!

Nu ska jag läsa Vakre Hjem!
Trevlig kväll!/ Kram!

24 kommentarer:

Love Your Homes sa...

Nu blir jag lite full i skratt.....trodde jag var själv om mitt påhitt med textilier över trappräcket.
Kan avslöja dock att jag döljer sånt som jag inte orkar bära ned på ett tag. Sen glömmer jag bort det ett tag.

Det ser finare ut hos dig förstås!

P.s. Jo visst längtade jag efter Lenas plättar.

Kram från
Ia

Mia sa...

Det var da et nydelig stykke gammelt blonde du har kjøpt deg. Og så vakkert som det henger der over gelenderet i trappen. Det gamle putetrekket etter din bestemor var også herlig. Jeg er selv veldig glad i blonder/spets og kan aldrig få nok!

Jeg er stadig innom og titter i den vakre bloggen din. masse herlige bilder og mye inspirasjon å hente.

VITA NYANSER sa...

Vilken fin trapp, och så fin hall!!! Vad du är duktig som har städat ur städskrubben. Såna skrubbar dammar lätt igen och känns så himla bra när man har städat även där, det känns liksom fint i hela huset då!

Ha det bra!
Kram L-L

Made in Persbo...Carina sa...

Hej hej!
Å vilka ljuvliga spetstyger! Jag är också svag för sånt :)
Har det kommit ut en ny Vakre Hjem i butikerna? Eller du kanske prenumenerar så du får hem den tidigare?

Kram, Carina

Betty sa...

Hallojsan !
Vad fin butiken ser ut. Hoppas ni inte slet ut er totalt när ni renoverade den utan mår bra o njuter av sommaren.

Kramar från Betty !

Betty sa...

Kanske lite förvirrande , men
det ska såklart stå Betty överst.

Kram igen !

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Ja du, snart hamnar du väl själv i Vackre Hjem, så fina bilder som du ständigt visar. De både glädjer och inspirerar.
Ha det så härligt med din tidning,
kram lydia

Kamomilla sa...

Vilken vacker trappa ni har!! Och fint är det med gamla spetsar! Stolen är en liten pärla den med! Vacker kombination ihop!

Jag planerar vårt gästrum för tillfället och tänkte mig ha en stege som jag kan hänga gamla spetslakan på. Bara sådär för att det är synd att gömma dem i skåpet.

LantlivsAnette sa...

Halloj där !
Åhhh, vilka ljuvliga spetsar...himmel så vackra !! Jag brukar också hänga nytvättade lakan o annat över trappräcket, just nu hänger det täcken där, de var lite fuktiga då jag tog in dem igår kväll, så nu hänger de där ett tag o torkar, och det doftar såå gott...
Ha nu en toppendag
Kraam Anette

alegni sa...

spets är så vackert - hos andra! här hos oss passar de inte riktigt in, men vem vet, kanske en vacker dag ;)
trappan är vacker den också!
kram
ingela

Anonym sa...

Vilken vacker spets du har hittat och verkligen smart att hänga upp så där på trappräcket.

Jag brukar oxå hänga upp nytvättde lakan och det sprider en underbar doft i hela huset.

Kram Pernilla

rosenskära sa...

Hm, tror jag måste planera en liten tripp uppåt Knäred snart, det var ju inte så långt och nu hittar jag ju dit..;)

Nu har jag ju dessutom fått lite kläm på bloggträffar och upptäckt att det är så roligt att man nästan blir beroende - kan du inte komma ner till trädgårdsdagarna på Sofiero?!

Kram
Lena

Viola sa...

Är som du...vurmar för gammlat skirt romantiskt..spetsar kan man inte ha fö mkt utav och vilka skatter du har...trappan är ju bara helt underbar!

Ha en härlig dag...här är listan lång idag...tvätt, städning...trädgård..främmande..men vad gör det man är ledig och tar det i sin egen takt,

kramen

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig tjejen. Hur e läget idag? Regn? Sol?


Vi väntar på ovädret som skulle passera över oss idag...har ont i bihålorna så det blir o vara inne i dag iaf...

Häääärligt med spets och stolen var ju så fin.

Trappräcket gillade jag, vi har en som är väl så där =) men är man nånsin nöjd? eller jo, det är man väl men letar man så finns det alltid saker, som iaf jag, är duktigt på o vilja ändra på =)

Gamla kuddar är så vackra. Jag har tyvärr inte hittat såna fina än som du har. Vi håller tummarna!

Önskar dig en toppen dag. Kram Pirre

millandante sa...

Ljuvligt med spets! Smart att placera ut dem lite här och var så man hinner njuta av dem!
Kram

Grodmamman sa...

Vackert det var med spetsen!
Vacker trappa ni har också. Vi hade grön plastmatta i vår när vi flyttade in. Ett himla jobb att få bort, men det var värt varenda minut nu efteråt! Vår är nu vit med ilagda eksteg.
Kram

Tusenfröjd sa...

Så kul att höra att det är fler som hänger lakan och dukar över trappräcket! Och visst, det luktar så himlans gott när de hänger där:-D
Det blev ju verkligen fint med det nymålade golvet!
Ha en fortsatt fin vecka!
Liv

Lilla huset på prärien sa...

Hej Mariette!!

Tusen tack för dina gulliga kommentarer jämt. Jag blir alltid lika glad. Vilka vackra spetsar du har hängt upp! Själv hade jag det väldigt skönt i Dalarna och det var perfekt för mig att komma hemifrån under hela veckan. Och så kul vi hade!!

Jag hoppas att du har många sommargäster som tittar in i din fina butik!

Kram Jenny

My Lovely Things sa...

hej!!

det ser urmysigt ut med spetsen så där i ditt trapphus..

Jag gillar med gamal spetsar..hade massor förr men har slängt dem för ett par år sen..hum..tänk vad man kan ändra sig!!
jag håller med dig..Det går bra att ha många kuddar med vackra örngott..

gosedjur i mängder är rätt jobbit..
Men det går ju över tack o lov..

Tack för dina alltid så rarahälsningar..
Kram Anna

Fågel Blå sa...

Godmorgon!
OJ så ljuvliga spetsar!!!
Jag älskar spetsar får aldrig nog av dom samlar på hög..
Kramis Kathrine

gamla skolan sa...

Så vackra spetsar ! Och vilken vacker hall och trappa ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Underbar trappa och underbara spetsar! Så himla fint!
Ha det gott!
kram vännen!
nina

Millas hem sa...

Finfina spetsar, och stolen är ju för söt!

Kram på dig!

Signe 1 sa...

Hujedamej vad fint det blev, spets är så vackert!:-) Vakre Hjem ska jag oxå sätta tänderna nu hihi... Kramis Sofia