onsdag 8 april 2009

Påsk & Livets Mirakel!

Det blir inte mycket påskpyntat hos oss i år. Ibland får man rationalisera bort. Sen är ju påsken över ganska snabbt...men visst ska den firas! Och lite ägg och ris kan man väl alltid få fram. Det som är viktigast för barnen verkar definitivt påskäggen vara! Inte heller så tidskrävande att fixa! De tycker det är väldigt kul att gå på godisäggjakt i trädgården. Förra året var det snö när jakten pågick. Det ser vi ut att klara oss undan i år!

Påsk i naturtoner!

Timjan! I senaste Jeanne d`Arc Living Magasinet hade de pressat penséer, väldigt vackert. Tänkte prova och se vad det blir av det...

Och så till Livets Mirakel...

Idag fick min bror och hans flickvän en liten pojke! Novas lillebror. Tusen kramar och mängder med grattis!!! Varje nytt liv är ett mirakel.

Glad Påsk! / Kram!

39 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Grattis som tante.... et under hver gang et liute barn blir født:O=)
Nydleige bilder som alltid hos deg O=)

Nyt dagene min venn O=)
Klem Kerstin

Living by Milla sa...

Det är inte mycket pyntat här heller. Lite ris och ägg räcker gott.

Grattis faster Mariette! Livet är ett mirakel.

Glad påsk!
kram Camilla

lottens vita och gröna sa...

härliga bilder vännen, och vad fint att torka penséer, ska nog med pröva det!!! och faster har du blitt mariette, så underbart, grattis!

önskar dig och de dina en härlig påsk! varmkram lotten

Stenlycka sa...

Så vackra påskbilder och är det inte underbart med små mirakel , igår blev jag farmor till ett lite mirakel en liten gosse, så söt och underbar som bara en farmor kan tycka.
Ha en jätte skön Påskhelg!
Kramar Stenlycka

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Grattis faster vilken lycka!
Härliga bilder du bjuder på, torka penséer ska jag nog testa också :D
Önskar dig och familjen en go och glad Påsk!
kram vännen!
nina

alegni sa...

grattis till påskbabyn. bättre påskpresent än så kan man ju inte få!
kram
ingela

Anna sa...

Åhh, så mycket vackra och inspirerande bilder det fanns här!
Nu blev jag verkligen sugen på att köpa blommor!

Mia sa...

Visst är det så, att de är små mirakel. Grattis till faster! Själv är jag moster och ska åka till Gbg och hälsa på lillprinsen i helgen. :)

Ha en härlig påsk!
Kram Mia

lolla sa...

morning
det är inte så mycket pyntat hos mig heller,men påskris och lite tulpaner vill jag ha...
och ett stort ägg till mitt barnbarn..
ha en härlig dag lolla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis faster!
Det är det som är det fina med påsk, lite ris och några påskägg, så är det klart! Jättefina bilder, och pressa penseer skulle man nog prova.
Ha en bra påsk
Kram till dig
AnnaMaria

Aratorps Lena sa...

Grattis faster! Vilken härlig tid för en bebis! Vilka fina bilder du visar, och vilket jobb ni gör! Men det är ju verkligheten med egen firma... Ha en underbar påsk! Kram

me and alice sa...

Ett stort grattis till dig faster Mariette!
Åh vilka härliga bilder!
Precis så gillar jag också påsken!!
Torka penseer!?! Det måste jag testa....
Kram och Glad Påsk!
/Susanne

MiaMaria sa...

Hej
Vackra natur bilder.....härlig påsk!

Vilken vacker innergård ni har...stor och härligt!!!!

Grattis faster...

Glad Påsk!
MiaMaria

Marina sa...

För snart ett år sedan fick min bror o hans sambo sitt andra barn - en underbar liten Wilma. Härligt!
Fina bilder du har. Här ska vi ha äggjakt på lördag - ett måste. Kram!

Lilla Blanka sa...

Hej!

Jag gillar ditt påskpynt i naturtoner, så mycket finare än allt det grälla som finns i butikerna!

Blir alltid lycklig när jag hör att någon fått en liten bebis, det är sååå mysigt!

Kram & Glad Påsk!
Mia

Karin sa...

Lika vackert som alltid hos dig! Mycket smakfullt. Kul med bebisen! :) Ha en riktigt skön påsk!

Kram Karin

Sjabbig men chic sa...

Grattis till faster! Och en riktigt skön påsk önskar jag dig!

Kram Lisa

Heidi-anitha sa...

Nydeige bilder...

Jeg kjøpte meg Rosmarin igår på stamme - den ble så fin på kjøkkenet i en rusten hink:0)

Lukter nydelig også...:)

God påske - nyt stillheten og de rolige dagene. Vi har nok å henge fingrene i, skal male litt og rydde kjelleren.. Når kvelden kommer blir det godt med tente lys og et glass vin...

Stor stor påskeklem Heidi-anitha

Anna/Ikea sa...

Lite men naggande gott! Härliga kreationer du gjort.
Var gärna med i våran påsktävling...

Mvh Anna

Växthusmadam sa...

Fina bilder du visar!
Ha en skön påsk önskar Växthusmadam

Hannis sa...

Vad underbart med en ny familjemedlem!
Grattis!

Känner samma sak inför påsken!
Njuter av lugn och ro och inte en massa pynt=))

Önskar dig en glad påsk//
Kram Hannis

Anonym sa...

grattis! det är alltid speciellt att få en ny familjemedlem. Du har gjort väldigt fint hemma med pyntet, och jag håller med dig om att påskäggsjakten är det bästa. Mina barn ser fram emot det som om det vore julafton.
Malin

Kamomilla sa...

MMmmm... enkelt är bäst! tack för din hälsning hos mig och glad påsk! :)

Tidsmästarinnan sa...

Vilken bra idé med penséerna, det skulle vara kul att prova! Jag har inte läst tidningen, skulle man tänka på något särskilt?

Fina bilder här inne som vanligt!
Man blir ju superinspirerad...

Kram och GLAD PÅSK!

johanna sa...

Vill önska dig en riktigt mysig påsk!!! Kraaam

Marie sa...

Alltid vackra bilder här hos dig Mariette! Det var längesen jag torkade penséer, men de brukar bli jättefina. Kanske måste torka några jag också.....

Grattis till brorsbarnet. Jag har varit och träffat mina nu ikväll, två härliga buspojkar!!!

Önskar dig en härlig påskhelg!
Kram Marie

Marie//Tekla Maräng sa...

Blir inte så mycket pynt här i år heller. Ungdomarna är borta och jag jobbar hela helgen.
Glad och go Påsk:O)

Anneli sa...

Hejsan!
har inte heller så väldans mycket pynt - lite ägg mest
Glad Påsk och Kramar
Annelie

Home No.1 sa...

En till liten själ som återvänt!
Glad Påsk önskar Annica.

marianaskeramik sa...

vilka vackra bilder du tar! otroligt!
en riktigt glad påsk till dig
marianaskeramik

Jessica sa...

vad kul för din bror att få en liten jätte fina bilder du vissar har en trevlig påsk kram jessica

I mitt hjärtehem sa...

Så fina bilder du visar!
Önskar dig en riktigt mysig påskhelg, kram åsa

Stämningsfullt sa...

Grattis till en nybliven faster :)
Vackra bilder!!

Annika Christensen sa...

Visst är påsken ett mirakel!
Fint du visar.
Hoppas att du har fått vara lite ledig.
Ha det forstsatt gott
Annika

MiasAteljé sa...

Grattis till faster. Visst är det fantastiskt när ett litet barn kommer till världen.
Kram Mia

Carole sa...

Beautiful blog. Happy Easter to you and your family.

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig. Allt väl?

underbara bilder, som alltid hos dig. Grattis till lille pojken i släkten, alltid kul med tillökning =)

Vad fint med torkade penséer.

Ha en underbar fortsättning på påsken. Kram Pirre

Merja sa...

Grattis då har du blivit faster igen:) Alltid kul med småttingar i bekantskaps kretsen!!
Fint med påsk collaget! Det blev en hel del påsk mat och godis här med;)

Jen sa...

ha en bra dag :)